Far og permisjon

Ja, det var vel ca sånn jeg tenkte:) For min del kunne det vært 2 år perm, så kunne foreldre delt det som de ville. Da tror jeg vi hadde tatt ett år hver eller 18 måneder på meg og 6 på far.
Jeg synes alle barn kunne fått vært mer hjemme med foreldre.
Jeg var hjemme i 19 måneder sist, veldig glad for det. Nå er hun 2,5 år og jeg jobber fortsatt ikke fullt så det er aldri full barnehageuke.
Så godt å ha den muligheten :)
Minste min var veldig klar for bhg, leverte seg selv fordi jeg var så treg med å levere eldste.

Hvordan fungerer det når mor har dagpenger og far jobber 100%?? Kan far få alle ukene?
Det er de samme reglene for mor som for far. Du må ta 3 uker før termin og 6 uker etter. Far kan ta foreldre perioden, men da er det vel noe regler på at du må være i jobb eller for syk osv, les deg litt opp på det på nav.no og evt chat med de :)

Hvordan fungerer det når mor har dagpenger og far jobber 100%?? Kan far få alle ukene?
Jeg har hørt mor må være i jobb, for at far skal få permisjon. Men det kommer kanskje an på situasjonen til mor.

Jeg har hørt mor må være i jobb, for at far skal få permisjon. Men det kommer kanskje an på situasjonen til mor.
Dagpenger er likestilt med jobb. Fordi du i praksis skal være klar til å gå i arbeid på dagen.
Jeg gikk på dagpenger i et år sist etter permisjonen. Det er generelt lite kontroll på dagpengene.
Siden jeg ikke hadde jobb utsatte far permisjonen flere ganger.
Han tok permisjon rett før hun fylte året. Og da gikk jeg på jobbsøkerkurs i 3 uker, og resten av hans permisjon var vi hjemme alle tre sammen.
Fra hun var 13 måneder fikk vi også kontantstøtte, så vi hadde det økonomisk greit de månedene fram til hun begynte i barnehagen.
Men kjedelig når man ikke får feriepenger året etter.

Back
Topp