Far må inn i fengsel.

Aner ikke om hvor mye hensyn det tas til offerets skader? Men ikke greit å slo ned noen om det er i fylla eller ikke....

Jeg er ikke helt sikker på den saken, men min erfaring er at skadeomfanget og omstendigheter har en del å si på straffen utfra de sakene jeg har kjennskap til. Men grunnen til at jeg skrev det er jo for å sette lys på at joda det kan være en feil å slå og joda det kan virke strengt. Men er virkelig det å måtte sone en straff på 75 dager så mye for å ha skadet et annet menneske?

Jeg har full forståelse for at hi er fortvilet over situasjonen og hun er jo en uskyldig part. Men jeg må si at jeg har ikke noe sympati med han som slo.

Aner ikke om hvor mye hensyn det tas til offerets skader? Men ikke greit å slo ned noen om det er i fylla eller ikke....
Selvfølgelig har offerets skade noe å si for utmåling av straff og hvilken straffebud man blir dømt etter. Om man klasker til en person og vedkommende blir noe rød i ansiktet så er det å anse som en legemsfornærmelse og har lavere straff. Dersom man slår noen med knyttet neve med viten og vilje og vedkommende brekker nesa så er det klart at det straffes strengere!! Det er da ansett som en legemsbeskadigelse.

Når man er idiot og slår ned folk i fylla så får man ta sin straff. Nå kjenner ikke jeg til detaljene i denne saken men syns ikke 75 dager var noe særlig å gråte over...

10 uker er absolutt ikke lenge for legemsbeskadigelse, siden dette ble nevnt. Folk vil gjerne ha strengere straffer når det kommer til vold, men syns at 10 uker for å skade noen andre er for strengt?
Uansett så har det myyye å si hvor stor skade som blir påført, og det har også mye å si på om det blir varige skader osv, dette kan være en årsak til at soning befinner sted en god stund senere. Ingen unnskyldning at det er i fylla eller at det er første gang!

Til ts, så håper jeg for din del at denne tiden går fort. Utrolig lei situasjon å havne i, men man kan vel dessverre ikke forvente å få det utsatt.
Masse lykke til med alt:)

Det er mange alenemødre her ute, så du klarer deg helt fint i 75 dager - 1/3 som vel er vanlig å sone 2/3 av straffen? Ett fengselsår er jo bare på 9 mnd vel.

Jeg har full forståelse for at han selvfølgelig skal sone sin straff, og nei det er ingen unnskyldning at det har skjedd i fylla. Men det var nå sånn det skjedde uansett.
Regner med at han ihvertfall tar lærdom av denne straffen og at det aldri skjer noe lignende igjen!
Ja, jeg får ihvertfall noe å fylle dagene med når den lille kommer <3
Og ALL ÆRE TIL ALENEMØDRE som skal klare seg alene hele tiden. :)

Jeg har full forståelse for at han selvfølgelig skal sone sin straff, og nei det er ingen unnskyldning at det har skjedd i fylla. Men det var nå sånn det skjedde uansett.
Regner med at han ihvertfall tar lærdom av denne straffen og at det aldri skjer noe lignende igjen!

Ta imot den hjelpen du kan få fra andre rundt deg. Det skal nok gå bra med dere ;)

Last edited:

Jeg har full forståelse for at du syntes det er en kjip situasjon. Og det svaret jeg ga her tidligere oppe var ikke til deg, det var som en kommentar på at andre syntes det er for lang straff.

Det kommer til å gå veldig fint og du kommer til å klare deg veldig fint de ukene det er snakk om. Men har du noen til å støtte deg om det skulle bli tungt? Selv har jeg hvert alene siden jeg ble gravid og det går mye lettere enn man skulle tru :)

Du kommer til å klare deg helt fint i 75 dager alene, tenk positivt , det er ikke lang tid .
Lykke til :)

Ehm.. 75 dager er ikke 5 uker. Det er 10 uker :) men likevel, var lang straff om det var en første gangs ting ja!

hahah! det er helt korrekt :p Jeg tenkte 2,5 mnd, så vet ikke helt hvorfor det ble fem uker. :p

Wow, syns du faktisk 5 uker for å utøve vold mot noen er mye?!?

Unnskyld altså, men glad en voldelig person må sone den lille straffen sin og at det er uaktuelt med lenkesoning.

Ja, jeg syns 10 uker er mye om dette var en førstegangs straff,for ETT slag ja!!
Har heller aldrihørt om noen som har fått en sånn dom pga det, så satte vel heller spørsmålstegn ift definisjonen av å slå til noen.
Er jo rart at man kan få samfunnstjeneste for å bli tatt med massr masse dop, 21 dager for å krasje i fylla, men 75 dager for å slå TIL noen. (og ja, jeg skiller på å slå TIL og slå NED, og antar at når noen skriver slo til, så er ikke det så alvorlig.)

Last edited:
Så kjedelig situasjon å være i :( Håper du får noe hjelp av de rundt deg. Tenk positivt, så ordner det seg nok på et vis :)

Det kommer til å gå kjempefint :) min erfaring nå med sistemann er at gubben ikke får bidratt med all verden uansett hvis man ammer.
Mest sannsynlig slipper han ut før det er gått 75 dager også :)

Tror nok du vil klare deg selv om alt er nytt og litt skummelt i starten,mye av det med babyen gjør du på innstinkt :-)...75dager er lenge men ikke kjempelenge,har du foreldre eller venner du kan spør om hjelp?
Håper det ordner seg for dere:-)

Tror nok du vil klare deg selv om alt er nytt og litt skummelt i starten,mye av det med babyen gjør du på innstinkt :-)...75dager er lenge men ikke kjempelenge,har du foreldre eller venner du kan spør om hjelp?
Håper det ordner seg for dere:-)

Får bare håpe jeg klarer å innarbeide meg en god rutine på ting før han reiser.
Har heldigvis foreldre i nærheten :-)

Du klarer deg nok kjempefint :) tenk på alle alenemødre der ute som klarer seg :)

Tror jeg bare hadde latt han sone straffen sin når han skal...verre å utsette den, for da blir jo barnet deres større og vant til å ha pappa'n sin der....Bare å bli ferdig med det og gjøre opp for seg!

Dere får jo de første 5 ukene sammen, og da har jo ting gått seg til. Er uansett mamma'n som må trå mest til likevel når man tenker på amming. Alt går når det er for en periode :)

Det er jo dumt i fht tilknytning mellom baby og pappaen? Men så er det vel hovedomsorgspersonen som er viktigst, og det er jo du.

Trist for pappaen som går glipp av dyrebar tid med baby, men sånn er det bare.

Velger å ikke gå inn på diskusjoner på siden av temaet og vil heller si at om jeg tenker tilbake på den første tiden med jenta mi, så var det egentlig fint lite bruk i mannen. Hun sov mye og jeg hadde hennes rytme, mannen måtte ha sin døgnrytme for å gå på jobb. Så for DIN del så tror jeg nok at dette går helt fint, men det er jo godt med hjelp fra familie eller venner om det går an.

Ville heller ikke søkt om utsettelse, i forhold til terminen din så tror jeg timingen er så god som det kan bli! Er verre senere vil jeg tro

Back
Topp