Far må inn i fengsel.

Line91

Betatt av forumet
Junibarna 2015
Vi har dessverre kommet opp i en kjempe kjedelig situasjon. Samboer hadde ett uheldig tilfellet i fylla for ett år siden hvor det endte med at han slo til en person. Så han ble dømt til 75 dagers fengsel. Vi hadde så inderlig håpet at han skulle bli ferdig med denne dommen før lillemann kommer, men først i dag fikk han innkallingen og skal da inn 6.juli. Jeg har termin 1.juni og skjønner ikke helt hvordan jeg skal klare meg helt alene denne tiden han skal inn. Føler meg så hjelpeløs nå. Noen som har vært i samme situasjon ? :(

Shit, dette er nøyaktig samme situasjon som en venninne av meg var i! De er ferdige med det nå da, og alt går bra nå. Men vet desverre ikke hvordan de gjorde det rent praktisk.

Har du noen som kan være hos deg litt ekstra den perioden han er borte?

Sikker på at han ikke kan sone hjemme med sånn fotlenke? Husker ikke helt reglene på det men eksen min fikk lov til det vertfall

Sent from my GT-P3110 using BV Forum mobile app

Anbefaler at han søker om å få sone med fotlenke, evt om han får avslag på d, søke om utsettelse av soningen.

Han søkte om det, men fikk avslag :(
Han skulle ringe inn i morgen å forklare situasjonen, så får håpe det går Ann å søke om utsettelse.

Han kan søke om elektronisk kontroll, men det kan være vanskelig å få når det er snakk om voldsdommer. Søk på straffegjennomføringslovens paragraf 16, også et alternativ. Tror dessverre ikke vilkårene for utsettelse av straffegjennomføring er til stede.
Han skal sone i et åpent fengsel, vel? Om det er noen trøst så er det lettere å ta i mot besøk der og friere mtp telefonering enn ellers. Og han kan jo søke om permisjoner og utganger fra fengselet.

Lei situasjon. :(

Vi har dessverre kommet opp i en kjempe kjedelig situasjon. Samboer hadde ett uheldig tilfellet i fylla for ett år siden hvor det endte med at han slo til en person. Så han ble dømt til 75 dagers fengsel. Vi hadde så inderlig håpet at han skulle bli ferdig med denne dommen før lillemann kommer, men først i dag fikk han innkallingen og skal da inn 6.juli. Jeg har termin 1.juni og skjønner ikke helt hvordan jeg skal klare meg helt alene denne tiden han skal inn. Føler meg så hjelpeløs nå. Noen som har vært i samme situasjon ? :(
Har ei venninne som er ei samme situasjon.
Snakk med fengselsvesenet. Det er både støttegrupper og ordninger for innsatte med barn på utsiden ;)

Han kan søke om elektronisk kontroll, men det kan være vanskelig å få når det er snakk om voldsdommer. Søk på straffegjennomføringslovens paragraf 16, også et alternativ. Tror dessverre ikke vilkårene for utsettelse av straffegjennomføring er til stede.
Han skal sone i et åpent fengsel, vel? Om det er noen trøst så er det lettere å ta i mot besøk der og friere mtp telefonering enn ellers. Og han kan jo søke om permisjoner og utganger fra fengselet.

Lei situasjon. :(

Ja han søkte om fotlenke, men fikk avslag siden det handlet om vold ja. :(
Ja det er åpent fengsel så besøk og telefon er lov, men kjenner det brevet satt en kraftig demper på hele fødsel greiene nå. Hadde nok vært lettere om han hadde fått det litt senere.

what, 75 dager for å ha slått til noen en gang !? :o om han ikke har noe tidligere greier så er det ganske brutalt med 10 uker inne. hjelpes...

uansett, det går nok bra. Du får vel reise på besøk, dere prates på tlf. 5 uker er ikke så mye, og bedre at det kommer nå, enn når ungen er 2 år. hehe. masse lykke til, det går nok mye bedre enn du trur. Du har jo en nydelig skatt til å holde deg med selskap :)

.. Mente selvfølgelig 10 uker.

Last edited:
Huff, ja... det skjønner jeg veldig godt. Det er veldig tragisk at det er lang soningskø sånm at man ikke får sonet ferdig dommen så raskt den er avsagt (eller ikke så lenge etter).

Får håpe dere får den lille babyen i god tid sånn at dere har en fin måned sammen før han skal bort. <3 Er det ditt første barn? Kan jo ikke sammenlignes akkurat, men jeg er hjemme med babyen min alene mye fordi samboeren min jobber lange dager. Men jeg synes dagene går veldig fort, plutselig er babyen i seng for kvelden og jeg har bare lyst til å legge meg å sove. Hadde bare lyst til å være alene de første ukene med babyen og kjæresten. Håper du bare klarer å innstille deg på at det kan bli tøft de månedene, men at du kommer til å klare det helt fint.

Du må prøve å støtte deg på familie og venner hvis det går. Og gjøre besøkene og telefonsamtalene til samboeren din til ukas og dagens høydepunkt! Og kanskje han får innvilget permisjon etter hvert. :)

what, 75 dager for å ha slått til noen en gang !? :eek: om han ikke har noe tidligere greier så er det ganske brutalt med 5 uker inne. hjelpes...

uansett, det går nok bra. Du får vel reise på besøk, dere prates på tlf. 5 uker er ikke så mye, og bedre at det kommer nå, enn når ungen er 2 år. hehe. masse lykke til, det går nok mye bedre enn du trur. Du har jo en nydelig skatt til å holde deg med selskap :)

Syns også det var pussig strengt. Ikke at jeg har så mye peiling, men leste nettopp dette i lokalavisa: http://www.lofotposten.no/Bilen_med...in_ybrua_da_de_havnet_i_sj_en-5-29-81850.html Altså en sjåfør med tre passasjerer, bilen havnet i havet på tur over en bro, de må ha kjørt helt ekstremt, og satte både passasjerer og andre langs veien i fare (tettbygd strøk og lave fartsgrenser her). Han fikk 45 dager. Det syns jeg er sykt mildt med tanke på hvor ille det kunne ha vært! Og ikke helt til å sammenligne med å ha slått til noen i fylla, som da får en strengere straff?

Åi herregud for en fæl situasjon for dere :o :(
Vanskelig å ta tilbake det som har skjedd.., håper dere finner en løsning som funker fint for dere :)

what, 75 dager for å ha slått til noen en gang !? :o om han ikke har noe tidligere greier så er det ganske brutalt med 5 uker inne. hjelpes...

Wow, syns du faktisk 5 uker for å utøve vold mot noen er mye?!?

Unnskyld altså, men glad en voldelig person må sone den lille straffen sin og at det er uaktuelt med lenkesoning.

Wow, syns du faktisk 5 uker for å utøve vold mot noen er mye?!?

Unnskyld altså, men glad en voldelig person må sone den lille straffen sin og at det er uaktuelt med lenkesoning.
VELDIG enig med deg!! Lurer på om pipa hadde fått en annen tone dersom det var noen nære og kjære av damene her inne som var utsatt for vold. Ville de hatt like mye sympati da?

VELDIG enig med deg!! Lurer på om pipa hadde fått en annen tone dersom det var noen nære og kjære av damene her inne som var utsatt for vold. Ville de hatt like mye sympati da?

Enig med deg!! Og soning med fotlenke synes jeg er en uting, for det er ikke straff nok. En annen uting er også klisjeen: "det skjedde i fylla"... Hva så? Man er ikke fritatt fra loven i fylla.. Går ann å oppføre seg som folk selvom man er full.

what, 75 dager for å ha slått til noen en gang !? :eek: om han ikke har noe tidligere greier så er det ganske brutalt med 5 uker inne. hjelpes...

Ehm.. 75 dager er ikke 5 uker. Det er 10 uker :) men likevel, var lang straff om det var en første gangs ting ja!

Var alene første tiden med baby fordi mannen jobbet i utlandet, grudde meg men gikk fint når jeg var innstilt på det på forhånd, be om hjelp og ta livet med ro;)

Ehm.. 75 dager er ikke 5 uker. Det er 10 uker :) men likevel, var lang straff om det var en første gangs ting ja!

Jeg syntes ikke det var en lang straff i det hele tatt. Han jeg var sammen med ble slått ned på fylla, og han som slo har blitt dømt for vold men ikke fått dommen ennå. Men skadene han påførte offeret resulterte i flere ukers sykefravær, operasjon av åpent brudd i nese og venter nå på operasjon nr 2, medisiner pga dette og skader på tenner. Og da mener dere virkelig at 75 dager er mye??

Jeg syntes ikke det var en lang straff i det hele tatt. Han jeg var sammen med ble slått ned på fylla, og han som slo har blitt dømt for vold men ikke fått dommen ennå. Men skadene han påførte offeret resulterte i flere ukers sykefravær, operasjon av åpent brudd i nese og venter nå på operasjon nr 2, medisiner pga dette og skader på tenner. Og da mener dere virkelig at 75 dager er mye??

Aner ikke om hvor mye hensyn det tas til offerets skader? Men ikke greit å slo ned noen om det er i fylla eller ikke....

Back
Topp