Far har hetta

Crispo<3

Forelsket i forumet
Aprilbarna`15
Samboern har fått akutt hetta ang graviditeten! Har plutselig ikke lyst, ser deprimert ut hver gang jeg nevner graviditeten.

Kjenner det der tærer noe voldsomt på!
Han var like mye med på planleggingen av dette som jeg..å nå har han fullstendig ombestemt seg. :(

Håper det går over i løpet av svangerskapet, for abort vil jeg ikke ta!

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app
 
Uff, ikke lett det! Men for å være ærlighet så er det for sent å ombestemme seg!! Alle har lov til å få hetta og synes det er skummelt med tanke på å bli foreldre, men å komme med det nå er bare dårlig gjort overfor fra!! Håper det går over og dere får snakket gjennom det. Lykke til Stine

❤ alle gode ting er tre ❤
 
Uff, ikke lett.. Skjønner at det er tungt for deg. Dere er jo begge like ansvarlige for dette, håper han får litt vett inn i hodet snart så du slipper å bekymre deg. Hvis du ikke vil ta abort - da gjør du det ikke. Enkelt og greit :) Lykke til, håper det ordner seg! :)
 
Ja, mener og det er forseint å ombestemme seg nå.
Hetta kan jeg å ha av og til, men gleder meg som bare det! :)
Håper han endrer mening :)


Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app
 
Tror det kan være en vanlig reaksjon hos mannen. Min forholdt seg ikke til graviditeten før vi hadde tidlig ul i uke 13. Han turte ikke tro at ungen kunne være frisk og at dette skulle gå bra, så han kunne like gjerne holde avstand. Heldigvis prata vi om det så selv om det gjorde vondt at han var lite interessert, så hadde jeg en viss forståelse.
Det er hans første og han mener selv han har en tendens til å ha uflaks i livet (selv om han er en av de med mest flaks jeg har møtt). Det er en stor omveltning for begge, men mens du hver dag kjenner tegn på hva som skjer i kroppen din så er han prisgitt internett og det du gir av info. Og nå må han jo også sette noen andre før seg selv og sine egne behov, er ikke like lett å bare kunne ta den festen eller hoppe på gutteturen når ungen er født ;) Er nok endel sånne ting som foregår i en mannehode når dama er gravid :)
 
Tror det kan være en vanlig reaksjon hos mannen. Min forholdt seg ikke til graviditeten før vi hadde tidlig ul i uke 13. Han turte ikke tro at ungen kunne være frisk og at dette skulle gå bra, så han kunne like gjerne holde avstand. Heldigvis prata vi om det så selv om det gjorde vondt at han var lite interessert, så hadde jeg en viss forståelse.
Det er hans første og han mener selv han har en tendens til å ha uflaks i livet (selv om han er en av de med mest flaks jeg har møtt). Det er en stor omveltning for begge, men mens du hver dag kjenner tegn på hva som skjer i kroppen din så er han prisgitt internett og det du gir av info. Og nå må han jo også sette noen andre før seg selv og sine egne behov, er ikke like lett å bare kunne ta den festen eller hoppe på gutteturen når ungen er født ;) Er nok endel sånne ting som foregår i en mannehode når dama er gravid :)

Ja, var sånn jeg tenkte at han tenkte. Men når jeg la det fram, så var det absolutt ikke sånn han tenker.
Han vil ikke ha barn nå, punktum. Skal stille opp om jeg ikke tar abort, men har ikke lyst på barn nå.

Han haddr lyst for 1,5 mnd siden da vi bestemtr at jeg skulle ta ut pstaven..men ikke nå!

Jeg blir gal! :)

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app
 
Det er nok en vanlig reaksjon, ja. Kan skje begge parter. Alle foreldre har vært førstegangs, så selv om man kan bli redd betyr ikke det at man ikke vil ha barn. ;)

Snakk med han og la han fortelle hva som er skummelt. Du kan prøve å berolig han og fortelle hva du gleder deg til. Kanskje det smitter over?

Om usikkerheten er veldig stor kan det hjelpe med en samtale med helsesøster/jordmor.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg tenker at det er en helt normal reaksjon. Nå slår virkeligheten inn og det innebærer mye å sette ett nytt barn til verden. En ting er når det er noe man ønsker, en annen ting er når det er realitet. Et dumt eksempel, men feks strikkhopping... Kanskje har man lyst å prøve det, man stiller opp og gjør seg klar, står på kanten og har utallige diskusjoner med seg selv for å ikke hoppe, men i det man hopper føles det helt fantastisk.

Menn trenger litt mer tid på seg tror jeg. Husk at vi kvinner tenker mye mer, analyserer opp og ned og frem og tilbake. Og gjerne ganske sikre når vi har tatt et valg. Tror ikke menn er like reflekterte FØR ting faktisk har skjedd...


<3 Gutt 04.02.12 <3
<3 nr.2 ventes 08.04.15 <3
 
Jeg vil si det samme som de andre her. Helt normalt :)
Mannen ble litt rar her også.. selvom det er nr.2 nå :) Blir annerledes når magen kommer frem, barneutstyr på plass, barnerommet ordnes og etter UL osv.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
er ikke alltid like lett for menn dette heller. gi han litt tid, siden han har vært med og planlegge dette så snur han nok snart.
 
Håper han ombestemmer seg snart, og at han blir med for fullt igjen :) Lykke til ihvertfall! :)
 
Back
Topp