Fantom smerter? Kramper?

Linnsi86

Glad i forumet
Har dere etter rier no? Jeg får av og til noen sammentrekninger i magen. Det kjennes ut som svake kynnere/rier.. varer 5 min ca..

Ikke hatt etter lille ble fire uker, men hadde noen runder med heftige kramper før det.

Ja, har hatt det ett par ganger.. Merkelige greier, og veldig rar følelse :p

Etter man har vært gravid, kan kroppen assosiere vanlige bevegelser og kramper/muskelsammentrekninger i magen som det den kjente under svangerskapet.
Man har den samme aktiviteten i tarmen, livmoren osv. som før svangerskapet, men da tenkte man ikke like mye over dem, som etter man har gått i +- 40 uker og kjent etter hver en liten bevegelse.
Ganske finurlig laget denne kroppen. :D

Har dere etter rier no? Jeg får av og til noen sammentrekninger i magen. Det kjennes ut som svake kynnere/rier.. varer 5 min ca..

Er vel livmoren som muskel som jobber. Er det ifbm eggløsning eller før mens? Som nevnt over, etter en graviditet når man har kjent på rier og etterrier kan kroppen assosiere smertene med det, selv om det egentlig er likt som man hadde før fødsel.

Sniker fra september. Jeg har slitt mye med etterrier o.l. smerter. Kommer ofte ved amming - spesielt om natta, eller at jeg kjenner på det konstant. Har blitt litt bedre siste 2-3 ukene, og nå fikk jeg første mens denne uken så spent på hvordan det blir utover nå. Jeg har satt opp legetime 9. januar siden jeg føler at dette nok ikke har vært normalt - men kanskje ikke utifra det jeg leser her.

Kanskje det er menstruasjonssyklusen som starter opp? Mange får mer smerter i forbindelse med mensen/eggløsning etter å ha født.

Back
Topp