Fantastiske skatteteaten

Froni

Betatt av forumet
Vi ringte skatteetaten siden vi hadde noen sp og finner ut at vi ikke for skattepengene i juni fordi det har skjedd en datafeil.!!! (stod visst bare utbetaling feilet...)
Må dermed vente til etter august!! 

Der røyk mao sommerferien vi skulle på (om vi hadde belaget oss på at Norge er ett velfungerende land vel og merke).... !!

Så Norge er ikke et velfungerende land fordi dere ikke får utbetalingene nå? Teiteste jeg har hørt!

Ikke alle får utbetalingene nå, kunne like godt skjedd at dere uansett fikk utbetalingene i august eller september. Hadde dere betalt riktig skatt i fjor hadde dere hatt disse pengene hver mnd og kunne satt av til ferien.

Skyld dere selv.

Skjønner det er kjipt...
Jeg håper også på å få skattepengene nå i juni, men man kan jo ikke gjøre så mye med det.
Noen får pengene i aug/sept/okt - sånn er det bare.
Feil kan skje, og jeg vil påstå at Norge er et velfungerende land selv om dere ikke får skattepengene før i august.

kjipt ! men nå er det jo sånn at utbetalingene skjer juni,august og september ! ingen regel som sier at de skal komme i juni, så det er ikke noe man bør belage seg på !

Kjedelig når man ikke får pengene man har regnet med å få, ser den. Har dere ikke noen sparepenger dere kan låne av imens eller noe slikt? 

Skyld dere selv. Man kan ikke regne med å få pengene i juni, værtfall ikke når det er 4 utbetalinger i år!

Synes det er og gå for langt og kalle Norge et ikke-velfungerende land.

Men uansett, du hadde aldri noen garantier for at du fikk skattepengene nå uansett, og det hadde  du ikke visst på forhånd uansett (unntaket er om du, eller din mann er selvstendig næringsdrivende, da blir man uansett lignet i oktober).
Det er bare 85% av befolkningen som får den nå, resten får brev i posten samtidlig som oppgjøret sendes ut om at de får det senere.
De kunne og tatt stikkprøver av din lignign, selv om du ikke hadde gjort endringer.

Hadde vært lurere om dere så på skattepengene som en bonus som kom, og ikke "brukte de opp" før du fikk de (som feks bestill/planlegge ferie, dyr shopping etc).

Enig med resten her.. Det er ingen RETT å få skattepengene i juni..! Man kan ikke regne med å få de, heller se det som en bonus om de kommer da.. 

Jeg skjønner ikke dette - at ikke alle får skattepengene i juni er jo en kjent sak - sånn har det vært ÅRESVIS - så hvordan folk da kan sjanse på at de kommer i juni hvert år og gjøre seg avhengig av dem fatter jeg ikke....  Det nye i år er jo at man faktisk kan være heldig å få dem tidligere enn oktober om man ikke får dem i juni, nå har de utbetalingsdatoer i august og september også sånn at de som ikke får i juni kanskje slipper å vente helt til oktober..
M.a.o HI - selv om det ikke hadde skjedd en feil med oppgjøret deres er det INGEN garanti for at oppgjøret ville kommet i juni uansett så dere har ingenting å være sur for..

Dumt å bestille ferie eller planlegge utifra penger du ikke vet 110% sikkert at faktisk kommer da..står over alt at de kan komme senere!

Kjedelig å belage sommerferien på penger man ikke er sikret at kommer.

Skjønner at det er kjedelig for dere, men som de over sier - man kan ikke forvente at man får skattepengene før i oktober. Alt før, er etter min mening, en bonus!

Sier meg litt enig med de fleste ovenfor her, men skjønner samtidig at det er en veeldig kjip situasjon å havne i... Man regner vel gjerne med at pengene kommer i juni siden det er så mange prosent som får det.

Håper det ordner seg med ferie for dere på en eller annen måte:-)

Fantastisk...
Der kom reaksjonene jeg ventet... Skriver man kort og ikke informerende (hele vegen) får man raskt negative - kraftige svar.... 
Slik er nettets makt og akkurat derfor bør mennesker som legger ut om alt og ingenting på nettet tenke over hva som skrives/sies.. 

Nå skal det sies at vi ikke har trøbbel med penger (står også over) så ferier blir det uansett mange nok av.. 

Men utrolig at i 2011 så kan alt gå til værs fordi ingen kontrollerer dataene....  
Norge er ikke ett 100% velfungerende land om man ser på en del sektorer.
 Men enig i at det ikke er pga utbetaling av skatten.. :)  

God Sommer alle sammen.... 

Back
Topp