Fant ikke hjertelyden...

2410

Forelsket i forumet
Septemberlykke 2015
Flere som ikke har funnet hjertelyden på første kontroll?? Jordmor fant den ikke, og jeg er 13 uker på veg.. Hun ville egentlig ikke sjekke, for det var visst ofte hun ikke kunne finne sen så tidlig, så jeg måtte love å ikke bli bekymret dersom hun ikke fant den... Men det ble jeg jo...

Det går helt sikkert fint! Er jo en grunn til at hun egentlig ikke sjekker:) men forstår deg. Jeg skal inn på mandag og håper jo de skal sjekke og finne. Er jo leeeeenge til oul etter dette!

Dette går nok helt fint!

Fant den ikke i uke 13 på meg sist svangerskap, og fikk da ul. Alt var finfint! Det går nok bra ;-)

Fant ikke her, 10+6.. Han sa vi ikke kunne forvente det, og jeg ville ikke håpe, men med alle disse småblødningene hadde det vært fint å høre..

Fant ikke da jeg var 11+3, men alt fint på ultralyd Legen understreket at det var veldig vanlig. Kan være ekstra vanskelig om morkaken ligger foran. Nå lå min bak, men men fant altså allikevel ikke hjertelyden.

Det var nok derfor hun ikke ville sjekke... De fleste nekter å gjøre det før uke 15, noen enda senere, nettopp var den den.
Når jeg fant fosterlyden på meg selv i starten så måtte jeg ta ganske hardt i, og det gjør ikke legen/jordmor, og da finner de den ikke. Alt er sikkert veldig fint :)

Men kjenner ikke du liv? Da trenger du jo ikke bekymre deg! Det er vanlig å ikke finne den så tidlig

Helt vanlig ikke høre den så tidlig så prøv slapp av :) jordmoren min nektet å lete- selv om jeg prøvde overbevise henne slik du klarte ;-)
Hvis du er altfor bekymret så ta en telefon til legevakt si du har smerter så får du ultralyd

Flere som ikke har funnet hjertelyden på første kontroll?? Jordmor fant den ikke, og jeg er 13 uker på veg.. Hun ville egentlig ikke sjekke, for det var visst ofte hun ikke kunne finne sen så tidlig, så jeg måtte love å ikke bli bekymret dersom hun ikke fant den... Men det ble jeg jo...
Helt vanlig at de ikke finner den. Sist svangerskap ville ikke legen prøve en gang i uke 13. Nå som jeg er andregangs sa legen at hun kunne prøve, og hun leita lenge før hun fant den. Ikke bekymre deg! :-)

Var på 1 kontroll i dag.. 13+2. Jordmor pleie ikkje å sjekke men eg insisterte :) ho fann den i eit par sekund så forsvann den.. prøvde å leite meir men fann den ikkje igjen..

Legen sjekket i uke 13, hun fant den etterhvert men veldig svakt, så forsvant den. Tror ikke du trenger å være beskymret

Legen min sjekket ikke da jeg var på kontroll 13+0, ble ikke et samtaleemne engang og jeg glemte å spørre om han kunne....

jeg fikk høre hjertelyden hos jordmor når jeg var 9+6. Hun sa at det var veldig tidlig å hatt det var helt normalt om hun ikke fant den, når hun begynnte å kjenne på magen så sa hun at livmoren lå så langt bak symfysen at hun tvilte på at hun ville finne noe hjertelyd. Men hun fant den og det var helt magisk.
Var hos legen i dag 11+2 men hun fant ikke noe hjertelyd. men det var ingenting å bekymre seg over...men kjenner jo at jeg bekymrer meg litt;)

Hverken fastlege eller jordmor sjekker ved 12 uker her =)

Back
Topp