Fant ikke hjertelyd med dopleren!

Jeg måtte teste igjen i sted[8|]. Og da fant jeg den med en gang [:D]. Herlig asså

ORIGINAL: My_

Jeg måtte teste igjen i sted[8|]. Og da fant jeg den med en gang [:D]. Herlig asså

jaaaaaaaaaaaaa.....så bra My [:)] 

Sniker litt jeg... Jeg snakket med jordmor om dette med angelsound/doppler til hjemmebruk sist..
Veldig mange jordmødre er imot bruk av den hjemme. (det bør vi ta i betraktning) Eneste grunn for at det er på markedet er for å tjene penger for de som produserer dem...Som hun sa er det laget for bruk av helsepersonell, og resultatet blir ikke tolket riktig av den som bruker den hjemme...Man blir ofte unødvendig bekymret fordi man ikke hører hjertelyden, og det er jo ofte ikke grunn til... Noen hører den ikke hos jm før uke 14-15 engang.

Ikke min hensikt å skape noe diskusjon, men bare en tankevekker til dere som prater om å ikke finne hjertelyden..

ORIGINAL: Happygirl81

Sniker litt jeg... Jeg snakket med jordmor om dette med angelsound/doppler til hjemmebruk sist..
Veldig mange jordmødre er imot bruk av den hjemme. (det bør vi ta i betraktning) Eneste grunn for at det er på markedet er for å tjene penger for de som produserer dem...Som hun sa er det laget for bruk av helsepersonell, og resultatet blir ikke tolket riktig av den som bruker den hjemme...Man blir ofte unødvendig bekymret fordi man ikke hører hjertelyden, og det er jo ofte ikke grunn til... Noen hører den ikke hos jm før uke 14-15 engang.

Ikke min hensikt å skape noe diskusjon, men bare en tankevekker til dere som prater om å ikke finne hjertelyden..

at jeg ikke finner hjertelyden igjen gjør meg ikke stresset.
om jeg ikke hadde funnet den i uke 40 tror jeg at jeg hadde stresset litt mer rundt.

ORIGINAL: Happygirl81

er uenig i dette jeg, fordi min jordmor hadde ikke noe i mot det, og vet om fler som ikke sier noe på det. Og hva er så farlig, man må bruke hode, å finne hjertelyden før uke 12 er ingen selvfølge, ikke etter heller. Om man blir en som løper ned dørene på sykehuset eller jordmor, så burde man revurdere. Og jeg skjønner ikke unnskyldningen med å tolke resultatet, det er ingenting å tolke, det er en hjertelyd bare. Og det er ingen store vanskelighet med å bruke den, man bare leder den rundt på magen til man finner lyden. Mange jenter her har ønsket å teste den ut tidlig, og de fleste har funnet lyden, kanskje ikke første gang, men andre gang. (tror alle har funnet den nå) og det skaper faktisk mere ro, en det skaper uro.

Nå skal jeg også komme og blande meg...[8D]

Først; ikke alle som finner lyden i uke 12...Det samme gjelder leger og JM...
Så du kan fint ta det med ro...

Det andre; Har du full blære? Maasse aloe vera eller sånn gel? (leger og JM tar jo ganske så mye på, så klæsj i vei, men ikke for mye) Så må du ta doppleren nesten så laaaangt den du må...Omtrent ved skambeinet...Kan hende spiren sitter langt ned selvom livmora kan ha kommet opp, noe som heller ikke er sikkert...

Skal selv prøve en sånn angelsound som min kus har kjøpt...Hvis hun lar meg da...[8D]

Hvis du ikke finner den i dag, vent noen dager...Så kan det hende du hører den...Og ja, lurt å ha på lyden[:-][8D]

Jeg fant den like etterpå ^^,
Bare jeg som ikke er tolmodig[;)]

Back
Topp