Familierom

Min mann måtte dra midt på natta sist, tror han gikk rett før tre. Gjorde ingenting, jeg og lillemor sovna og sov i seks timer fikk litt pes for det på avdelingen da, det var visst litt lenge uten mat på frøkna. Men jammen trengte vi ikke den søvnen også!

Ja! Vil gjerne ha det denne gangen. Måtte ligge på rom med 4 andre forrige gang :(
Det er min frykt. Måtte dele rom med mange andre, med det det innebærer av forstyrrelser.
Håper vi får familierom... :)

Jeg var ikke tatt stilling til noen av de tingene ennå. :)
Hadde jo vært kjekt med alenerom, men usikker på om jeg får det på Haukeland. Aner ikke hva alternativer de har der.

Jeg var ikke tatt stilling til noen av de tingene ennå. :)
Hadde jo vært kjekt med alenerom, men usikker på om jeg får det på Haukeland. Aner ikke hva alternativer de har der.
De har flest familierom på storken siden færrest føder der er det størst sjanse for å få på den avdelingen :) Men den er jo nå helgestengt :( På de andre avdelingene får som oftest de med tøffest fødsel første rett på disse rommene, ergo typ fødsler over flere dager eller haste ks. Min svigerinne måtte første døgn på dobbelt rom før de fikk familie rom til tross for tøff fødsel og klarte ikke en gang å gå å hente ungen ut av sengen selv. Så ho burde absolutt hatt familierom fra start, men er det fullt så er det fullt.

Mannen må nok hjem til storebror. Men vis noe skjer så han må være der første natta, så tror jeg det går greit. Er ikke super stort trykk på føden i desember ;)

Det er min frykt. Måtte dele rom med mange andre, med det det innebærer av forstyrrelser.
Håper vi får familierom... :)
Det gikk greit, men man er jo livredd for å vekke de andre på rommet da. Føler man er til bry hele tiden og man får liksom aldri roen over seg. Ber til gudene om at jeg slipper det denne gangen..

De har flest familierom på storken siden færrest føder der er det størst sjanse for å få på den avdelingen :) Men den er jo nå helgestengt :( På de andre avdelingene får som oftest de med tøffest fødsel første rett på disse rommene, ergo typ fødsler over flere dager eller haste ks. Min svigerinne måtte første døgn på dobbelt rom før de fikk familie rom til tross for tøff fødsel og klarte ikke en gang å gå å hente ungen ut av sengen selv. Så ho burde absolutt hatt familierom fra start, men er det fullt så er det fullt.
Oi. I Arendal er det jo motsatt. Her får du kun familierom om du mer eller mindre klarer deg selv. Har du hatt keisersnitt eller ikke er i god nok form får man ikke familierom

Må vel bare ta det jeg får på Haukeland :P Hadde vært veldig fint å ha mannen der siden det er første gang for begge, men merker det går greit om han må dra hjem og siden vi bor nærme sykehuset, får heller prøve å få litt tidligere hjemreise og jordmor hjem om jeg hater å dele rom med noen.

Greit å vite. På en måte håper jeg vel på en grei fødsel, men da blir det jo gjerne flermansrom.
Tenker at siden dette et første gang for meg så aner jeg ikke hva jeg har i vente. Og får bare ta det som det kommer :)

Greit å vite. På en måte håper jeg vel på en grei fødsel, men da blir det jo gjerne flermansrom.
Tenker at siden dette et første gang for meg så aner jeg ikke hva jeg har i vente. Og får bare ta det som det kommer :)
Eg fikk familie rom sist, men fødte da på storken, fikk først dobbelt rom, men fikk lov å ha samboer der siden vi kun var 3 stk på hele storken. Vi kom alle inn i løpet av 10 min og ho ene dro hjem på kvelden så da fikk vi familie rom :)

Legge nyfødte og nettopp fødene kvinner på 4 mannsrom er helt på kanten! Legger ikke opp til mye ro eller avslappning :-
Trodde man hadde gått bort fra det jeg! Trodde det nå var kun lov med 2 mannsrom.

Eg fikk familie rom sist, men fødte da på storken, fikk først dobbelt rom, men fikk lov å ha samboer der siden vi kun var 3 stk på hele storken. Vi kom alle inn i løpet av 10 min og ho ene dro hjem på kvelden så da fikk vi familie rom :)

Ikke dumt det. Vi får se hva som skjer når vesla bestemmer seg for å komme til verden :)

Legge nyfødte og nettopp fødene kvinner på 4 mannsrom er helt på kanten! Legger ikke opp til mye ro eller avslappning :-
Nei ,det gjør jo ikke det. Jeg slappet ikke av et sekund på sykehuset, jeg. Ikke noe ålreit i det hele tatt.

Noen som vet om det er bare familierom i Drammen eller har dem hotell også?

De har familierom. Ikke hotell.
Men de prioriterer de med mye familie til familierom. Det var den oppfatningen jeg fikk da jeg var der første gang. Men det er snart 7 år siden, så det kan tenkes det er en annen praksis nå.

De har familierom. Ikke hotell.
Men de prioriterer de med mye familie til familierom. Det var den oppfatningen jeg fikk da jeg var der første gang. Men det er snart 7 år siden, så det kan tenkes det er en annen praksis nå.
Takk for svar :) jeg får ta det rommet jeg får :p men håper på familierom :)

Back
Topp