Oppdaterte tråden i Juni gruppen men glemte selvfølgelig av å oppdatere her
Ja. Hvor skal jeg starte?
Det finnes fortsatt hjerte aktivitet. Jeg kunne tydelig se at embryo har blitt større sia fredag.
Men ho som tog UL i dag var veldig åpenbart mindre erfaren enn han på fredag.
Ho tog først undersøkelse på selve livmorhalsen, og så UL. Ho sa ho kunne ikke se hvor blødningene hadde kommet fra «vaginalt», så det må være fra in i livmoren. Jeg spurte da om det var en dårlig ting, men ho sa verken ja eller nei. Bare at det betyr at blødningene kommer fra in i livmoren…
Ho tog da UL, og brukte lit tid på å finne selve babyen. Der så vi ganske raskt hjerte aktivitet - var mye enklere å se det i dag enn på fredag.
Ho klarte ikke å få en god «foto», og hadde veldig vanskelig og male embryoet. Ho forsøkte er par tre fire ganger, men hver gang følte jeg at det blei lit «off». I mine øyne så embryoet til å være nesten dobbelt så stort som den var på fredag, men ho klarte bare få malt den til 6+5/6… altså, 2-3 dager kortere enn jeg egentlig er.
Så fort det var bekreftet begynte ho søke etter mulige årsaker til mine blødninger. Ho fant ikke noe i livmoren, eller livmorhalsen. Ho sa livmorhalsen var helt lukket, og lang, og fin. Det var gode nyheter å høre, trur jeg…?
Ho begynte leite etter eggstokkene etterpå; ho fant den på høyre siden ganske raskt. Og trur ikke du det finnes et cyst på ca 5,5cm på den??
Ho spurte om jeg visste om den; nei da, den visste jeg ingenting om! Ho sa den ser ut til å bare ha væske i, og ikke nå farlig… så vi trenger ikke gjøre noen ting med den. Men det kan bli veldig vondt hvis den evt sprekker.
Jeg spurte om DET kunne årsake blødninger - nei da, dessverre ikke
Etter ho fant den venstre eggstokken, som så fint og cyste-fri ut, var vi egentlig ferdig. Ingenting. Vi fant ingenting. Det finnes ingen konkret grunn til mine blødninger, men ho mener det er fra «innsiden», og ikke vaginalt. Altså, det er ikke nå irritasjon på slimhinnene eller nå, så som jeg forsto det. Og ho har ikke skrevet nå i journalen, så kan dessverre ikke lese om det ho fann.
Etter vi var ferdig så sa ho, more or less, «ja, vi finner ingen grunn til at du spotter og har blødninger. Men akkurat nå så finnes det hjerte aktivitet. Det eneste vi kan gjøre nå er vente, det finnes ikke nå jeg eller du eller noen annen kan gjøre for å unngå ett spontanabort. Og siden du har blødninger, så har du økt risiko for det. Du må bare vente og sjå hvordan det blir.»
Følte meg lit rar etter ho sa det, egentlig. Kommer altså inn sia jeg er bekymret for MA, og vil bare roe meg lit og finne ut hvorfor jeg blør av og på HELE tiden. Og så må ho bare påminne meg, etter vi finner ingen forklaring, at jeg har økt risk for abort. Kjempe fint gjort…

Ligger nå i sofaen og halv ser på serier. Har overraskende ikke blødd noen ting siden UL. Forventer selvfølgelig at det blir som sist - så som på fredag. At det kommer plutselig, midt på natten. Eller kanskje i morgen tidlig.
Det jeg ønsker og håper er at det var verdens minste hematom, og i dag, RETT før UL, blei den ferdig å bløde. Og derfor fant ho ikke noe. Di så ikke etter nå annet en graviditeten på fredag, så kanskje den var der og vi bare så ikke det? Og så klarte den å forsvinne til i dag?
Jeg vet ikke. Det eneste jeg vet nå er at jeg er GRAVID, i dag, og er gravid inntil det motsatte er bevist!
Skal på do og «tisse» (se etter blod på papir) for den 20:de gang i dag, og så flytter jeg meg kanskje opp til sengen.
Takk alle sammen av dere som har kommentert, sjekket in, og sendt gode tanker. Det hjelper så så SÅ utrolig mye!
God natt til dere, håper alle får sovet godt