Familiens Første «June Bug»

Huff, det er ikke noe moro å ha det sånn :arghh:
Håper du får tatt en sjekk i dag, og at du får svar!
Satse på at det ikke er noe farlig, og at spiren har det bra:Heartred
Nei altså hver dag våkner jeg og tenker «kanskje det begynner snu seg i dag, kanskje i dag får jeg endelig en dag uten blødninger»…
Og så skjer motsatt. Det kommer mer enn dagen før. Og mtp at jeg har gjort minimalt i dag før det kom mer blod enn det har kommet på flere dager, så blir jeg altså ikke optimistisk.

Fy. Håper du har rett, men forventer at jeg skal begynne fossbløde når som helst…

Endelig fått tak i di på fødeavdelingen, og fått time til i morgen. Ja, hadde helst tatt time i dag, men, klager ikke. Alternativet var jo å vente til fredag neste uke… så tar gjerne i morgen.

Har ikke blødd mer sia den skremmende blødningen som kom når jeg først sto opp, og krysser alt jeg har for at dagen skal fortsette uten flere blødninger.

Håper jeg får noen konkret svar i morgen på hva det er som skjer. Om løpet er kjørt for denne gang, eller om det er noe ordentlig uskyldig årsak… :sad010

Liten oppdatering: ingen blødninger, ingen spotting sia va 11:00 nå. Vært på do et par ganger ila di siste 3+ timer og det har ikke vært en dråpe blod.

Burde få meg til å roe meg ned, men nå i stedet tenker jeg, «Ja, dette betyr at alt blir å komme ut på en gang om noen timer» :shifty: :hilarious:

Prøver å få dagen til å gå fort. I morgen får jeg se babyen igjen, og jeg bestemmer her og nå at det skal gå bra. Det skal være hjerteslag, det skal være liv, det skal være utvikling og alt skal gå BRA!
Det må bare det :sad010:Heartred

Liten oppdatering: ingen blødninger, ingen spotting sia va 11:00 nå. Vært på do et par ganger ila di siste 3+ timer og det har ikke vært en dråpe blod.

Burde få meg til å roe meg ned, men nå i stedet tenker jeg, «Ja, dette betyr at alt blir å komme ut på en gang om noen timer» :shifty: :hilarious:

Prøver å få dagen til å gå fort. I morgen får jeg se babyen igjen, og jeg bestemmer her og nå at det skal gå bra. Det skal være hjerteslag, det skal være liv, det skal være utvikling og alt skal gå BRA!
Det må bare det :sad010:Heartred
Krysser fingrene for deg :smiley-angelic001

Uff. Håper det roet seg igjen? Ikke mange timene igjen til ultralyden nå
Ja, nesten ingenting sia det.
Men føler kvalmen har nesten helt forsvunnet. Føles lit rart at det skjer 7+1. Ikke nå friskt blod nu på morgenen. Et par timer til UL. Gruegleder meg :sad010 :smiley-ashamed004

Ja, nesten ingenting sia det.
Men føler kvalmen har nesten helt forsvunnet. Føles lit rart at det skjer 7+1. Ikke nå friskt blod nu på morgenen. Et par timer til UL. Gruegleder meg :sad010 :smiley-ashamed004
Tror det var i den uken kvalmen min varierte veldig. Ble litt stresset med noen dager uten, men pang så var den tilbake. Det skjønner jeg godt, tror vi nok kommer til å gjøre det før hver ultralyd. Det betyr jo så mye

Tror det var i den uken kvalmen min varierte veldig. Ble litt stresset med noen dager uten, men pang så var den tilbake. Det skjønner jeg godt, tror vi nok kommer til å gjøre det før hver ultralyd. Det betyr jo så mye
Ok, får håpe det kommer tilbake og alt er i orden på UL. Takk :Heartred

Veldig glad og melde at kvalmen er tilbake, og hadde nettopp en helt forferdelig tur på baderommet. Forsøker ta det som et godt tegn; bare lit over en time igjen til UL, skal forsøke kjøre snart.

Oppdaterte tråden i Juni gruppen men glemte selvfølgelig av å oppdatere her :smiley-ashamed004

Ja. Hvor skal jeg starte?
Det finnes fortsatt hjerte aktivitet. Jeg kunne tydelig se at embryo har blitt større sia fredag.
Men ho som tog UL i dag var veldig åpenbart mindre erfaren enn han på fredag.

Ho tog først undersøkelse på selve livmorhalsen, og så UL. Ho sa ho kunne ikke se hvor blødningene hadde kommet fra «vaginalt», så det må være fra in i livmoren. Jeg spurte da om det var en dårlig ting, men ho sa verken ja eller nei. Bare at det betyr at blødningene kommer fra in i livmoren…

Ho tog da UL, og brukte lit tid på å finne selve babyen. Der så vi ganske raskt hjerte aktivitet - var mye enklere å se det i dag enn på fredag.
Ho klarte ikke å få en god «foto», og hadde veldig vanskelig og male embryoet. Ho forsøkte er par tre fire ganger, men hver gang følte jeg at det blei lit «off». I mine øyne så embryoet til å være nesten dobbelt så stort som den var på fredag, men ho klarte bare få malt den til 6+5/6… altså, 2-3 dager kortere enn jeg egentlig er.

Så fort det var bekreftet begynte ho søke etter mulige årsaker til mine blødninger. Ho fant ikke noe i livmoren, eller livmorhalsen. Ho sa livmorhalsen var helt lukket, og lang, og fin. Det var gode nyheter å høre, trur jeg…?
Ho begynte leite etter eggstokkene etterpå; ho fant den på høyre siden ganske raskt. Og trur ikke du det finnes et cyst på ca 5,5cm på den??

Ho spurte om jeg visste om den; nei da, den visste jeg ingenting om! Ho sa den ser ut til å bare ha væske i, og ikke nå farlig… så vi trenger ikke gjøre noen ting med den. Men det kan bli veldig vondt hvis den evt sprekker.
Jeg spurte om DET kunne årsake blødninger - nei da, dessverre ikke :shifty:

Etter ho fant den venstre eggstokken, som så fint og cyste-fri ut, var vi egentlig ferdig. Ingenting. Vi fant ingenting. Det finnes ingen konkret grunn til mine blødninger, men ho mener det er fra «innsiden», og ikke vaginalt. Altså, det er ikke nå irritasjon på slimhinnene eller nå, så som jeg forsto det. Og ho har ikke skrevet nå i journalen, så kan dessverre ikke lese om det ho fann.

Etter vi var ferdig så sa ho, more or less, «ja, vi finner ingen grunn til at du spotter og har blødninger. Men akkurat nå så finnes det hjerte aktivitet. Det eneste vi kan gjøre nå er vente, det finnes ikke nå jeg eller du eller noen annen kan gjøre for å unngå ett spontanabort. Og siden du har blødninger, så har du økt risiko for det. Du må bare vente og sjå hvordan det blir.»

Følte meg lit rar etter ho sa det, egentlig. Kommer altså inn sia jeg er bekymret for MA, og vil bare roe meg lit og finne ut hvorfor jeg blør av og på HELE tiden. Og så må ho bare påminne meg, etter vi finner ingen forklaring, at jeg har økt risk for abort. Kjempe fint gjort… :shifty::sad010

Ligger nå i sofaen og halv ser på serier. Har overraskende ikke blødd noen ting siden UL. Forventer selvfølgelig at det blir som sist - så som på fredag. At det kommer plutselig, midt på natten. Eller kanskje i morgen tidlig.

Det jeg ønsker og håper er at det var verdens minste hematom, og i dag, RETT før UL, blei den ferdig å bløde. Og derfor fant ho ikke noe. Di så ikke etter nå annet en graviditeten på fredag, så kanskje den var der og vi bare så ikke det? Og så klarte den å forsvinne til i dag? :confused004

Jeg vet ikke. Det eneste jeg vet nå er at jeg er GRAVID, i dag, og er gravid inntil det motsatte er bevist!

Skal på do og «tisse» (se etter blod på papir) for den 20:de gang i dag, og så flytter jeg meg kanskje opp til sengen.

Takk alle sammen av dere som har kommentert, sjekket in, og sendt gode tanker. Det hjelper så så SÅ utrolig mye! :love7

God natt til dere, håper alle får sovet godt :Heartred

Oppdatering etter dobesøk: fortsatt ingen blod. Har ikke sett så lite blod (ingen) så her lenge på over en uke nå. Det er nesten MINUS blod på papiret, det er så hvitt :hilarious:
Tør ikke å tenke at det er over enda… men det hadde vært SÅ fint :smiley-angelic001

Her skriver jeg… igjen.
Scroller tilbake og leser gamle innlegg i dagboken min her.
Det er egentlig litt sykt å tenke at det har vært nesten fire hele uker siden jeg fant ut at jeg er gravid. På fredag blir det 4 hele uker med den infoen.
Husker hvor mye jeg hadde gledet meg til å se 6+0 og 7+0 i alle di 4-5-6 gravid apper som jeg har lastet ned - altså, når babyen begynner å ENDELIG se ut som en «baby» :hilarious:
Føler jeg begynner allerede tenke, «ja, er nok fint å være i uke 7-8. Meeen SE på babyen i uke 9-10! Og 12! Og SE i uke 36!!!»
Føler jeg må allerede ta meg selv i skuldrene og si, «pust! Ta det med ro! Nyt hver eneste dag som gravid! Tenk ikke på det som kommer hele tiden! Bare et par uker siden så du SÅ frem mot akkurat den tiden du er i nå!!»
Er så fort at man sitter og venter og venter og venter på neste milepæl, og så fort det er kommet, skriver man en liten check! ved siden av det og sikter på den neste.
Og ja, selvfølgelig gjør man det. Men jeg trur jeg selv må begynne å leve “in the moment” lit bedre!!

Bare litt kvelds tanker. Måtte bare skrive av meg litt :hilarious::Heartred

Var oppe 3 ganger i natt for å «tisse». Den ene gangen måtte jeg faktisk tisse, di andre to ganger kunne jeg sikkert ha ventet, men ville sjekke etter blod.

Og… ingen blod. Ikke en eneste gang. :sad010
Vet ikke om dette er en mirakel som har skjedd. Men har helt ærlig ikke vært noen blod i det hele tatt.
Eller, ja, den minste lille dråpe rosa etter jeg måtte «nr to» nu på morgen etter et par dager uten :hilarious::angelic:
Men vet ikke om det telles.

Kvalmen er absolutt fortsatt på plass, venter bare på at frokosten skal komme opp…

Trur ikke helt enda på at jeg blir ikke å se nå mer blod. Men begynner føler meg lit bedre mentalt.

Mine pupper er blitt MYE større, og brystvortene er større og mørkere.

Mannen jobber siste kveld i dag for denne gangen (han jobber kvelder hver tredje uke), og først så var jeg veldig usikker om jeg sku klare ta hand om sønnen alene 4 dager på rad. Tenkte jeg måtte kanskje få hjelp av svigers - noe jeg absolutt ikke ville, sia vi har en liten drøm om å fortelle alle 4 besteforeldre sammen når mine foreldre kommer til jul.

Min mamma og pappa bor ikke i samme land - og at di kommer til jul er den største gaven jeg kunne ønske. Dette er kanskje den første og siste sjanse vi blir å få til å kunne fortelle alle fire sammen at vi er gravid. Trudde aldri denne muligheten skulle komme.

Hvis jeg hadde trengt hjelp av svigermor/svigerfar, det hadde blitt alt for åpenbart alt for fort at jeg er gravid. Så jeg forsøker med alt jeg har å bare stå ut og gjøre alt selv.
Blir virkelig interessant til neste uke helg, sia vi skal ha bursdag til sønnen da :hilarious:

Men men. Slik er livet. Jeg håper dagene fortsetter fri for smerte og blod. Nå er det akkurat 5 uker til OTUL. 35 dager. Bare lit over en måned. Og lit over en uke etter det, kommer mine foreldre.

Mye og glede seg til. Skal forsøke finne ting å fylle dagene med, så tiden går forhåpentligvis fortere! :love7:santa:rendeer

Klokken er ca fem på halv to. Har ikke spottet noe mer. Følte jeg fikk en «rush» med energi nå på formiddagen sia jeg ikke hadde blødd hele morgen…
Tog meg en lang, varm dusj, og så ryddet opp i baderommet. Startet en maskin med klesvask, ryddet opp lit i kjøkken og stue.
Laget meg selv lit lunsj, og nå sitter jeg i sofaen og koser meg med det mens jeg ser på serie. Har pakket ferdig ryggsekk til gutten, så etter jeg har hentet han fra barnehage, skal vi handle til middag - middag vi skal ta hoss venninna mi!
Planen blei lagt i går, vi skal lage pølse med brød (enkel og god :hilarious: ) og så blir det middag sammen :love7
Endelig siste kvelds skift for mannen, gleder meg til i morgen da han er hjemme hele dagen! :hello2
Og ikke minst, farsdag i helg! Da blir det en tur til svigers, kanskje vi tar med kake :Heartred

Back
Topp