Familiefotografering

Millan

Glad i forumet
Junibarna 2015
I forbindelse med minstemann sin 1årsdag ønsker jeg og at vi skal få tatt noen familiebilder. Men jeg trenger tips og inspirasjon!! Vi er en familie på åtte med barn i alderen 14,11,11,10, 7 og 1. Er så usikker på om jeg skal gå for ute eller studiobilder. Og evt om ute om bare grønt gress, ved havet eller i nærheten av skog? Og ikke minst bekledning på alle oss!
Noen som har noen gode forslag?? :)

Hvor skal bildet evt henge på veggen? Passer det da best med hvit studiobakgrunn, eller et naturbilde med mye grønnfarge?

Er dere en "utefamilie" så passer det jo fint å ta bildet ute.

Ang klær så ville jeg valgt litt fargetoner. Altså at alle har enten skarpe farger eller duse farger. Og farger som er fine sammen. Når du kler på deg så finner du gjerne en overdel og underdel som passer i fargesammensetning. Tenk deg at du skal kle på deg klærne til alle - at de da passer sammen alle sammen.

Mange fotografer som tar flotte utebilder :) hva om alle har på.seg dongeri i samme tone? Og noe lyst som overdel? :)

Vi tok familie bilde ute i desember. Ble veldig fine. Har og tatt bilder i fotostudio hvor bildene ikke ble like fine.. Men ute så er det greit at man har en kleskode :) da blir det mer harmoni i bildet :)

Takker for gode svar. Vanskelig det der.

Back
Topp