Familiebil

Bluedabadi

Forelsket i forumet
Sensommerbarna 2016
Ønsker oss en ny bil. Må være god plass til barnesete og vogn.. og fårsatt plass til handlenett selv om man har vogn i bagasjerommet..

Noen tips?

Vi endte på Toyota verso. Vi venter nr 3 så trenger stor plass. Og det er det heldigvis i den :D

I vår Peugeot 5008 får vi Emmajungaen av den store typen inn i bagasjerommet i kjøreretningen slik at halve plassen kan brukes til varer og slikt.
3 hele seter bak (altså, det i midten har full størrelse og ikke er smalere som i de fleste andre biler), alle med IsoFix

Vi har Toyota avensis, veldig fornøyd. God plass til vogn og barnesete :)

Vi har en avensis som er stor nok til to barn. Og en smax siden vi har tre

Vi har citroën c4 Picasso og er veldig fornøyd med den. Tre individuelle bakseter slik at det er plass til to bilstoler og eldste uten problem, og vi trenger ikke slå sammen vogna i bagasjerommet med mindre vi har varer som skal inn samtidig, men slår vi sammen vogna er det good plass til varer/bagasje. Da vi reiste for å hente bilen hadde vi vogn, to kofferter, prampack, kjølebag og bilstoladapter uten problem i bagasjerommet. Er også to ekstra seter i bagasjerommet dersom man skulle trenge det istedenfor all bagasjeplassen

Vi har citroën c4 Picasso og er veldig fornøyd med den. Tre individuelle bakseter slik at det er plass til to bilstoler og eldste uten problem, og vi trenger ikke slå sammen vogna i bagasjerommet med mindre vi har varer som skal inn samtidig, men slår vi sammen vogna er det good plass til varer/bagasje. Da vi reiste for å hente bilen hadde vi vogn, to kofferter, prampack, kjølebag og bilstoladapter uten problem i bagasjerommet. Er også to ekstra seter i bagasjerommet dersom man skulle trenge det istedenfor all bagasjeplassen
Vi er òg superfornøgde med denne bilen! Baksetene kan for øvrig i tillegg flyttast fram eller bak individuelt (akkurat som framsetene), så ein kan få bedre plass mellom fram- og baksete, eller bedre plass i bagasjerommet. Har dei lengst bak til vanlig, og flytter dei fram når vi skal på ferie og bagasjerommet blir fullt.

Jeg kjøpte meg ny Skoda Superb som første egen bil for noen år siden. Det er nok en fantastisk familiebil. Har allerede fraktet på venninner med barnevogner og babyer. God plass!

Neste gang jeg kjøper ny bil vil jeg ha en slik sensor til foten under. Eller en touch knapp som åpner/ lukker bagasjerommet.

Samt skinnseter, i dag har jeg stoffseter og to isofix plasser.

Vi har en Hyundai trajet. Stygg som fa... Men utrolig stor og praktisk og veldig billig i forhold til andre biler i den størrelsen! Har en 7 seter, men bruker bare 5 og har da et utrolig stort bagasjerom. Kan bare sette vognen inni uten å slå den sammen i det heletatt og har fremdeles veldig god plass :D har 3 individuelle bakseter som lett kan slås sammen eller taes ut. Om vi bare legger ned seteryggen på et sete er det et bord med koppholdere osv. Vi kan også snu fremsetene rundt og det var veldig kjekt i ferien når vi var sulten og midt i ingenmannsland og det pøsregnet ute, så var det god plass å spise inni bilen. Ble langt dette, men virkelig elsker min store stygge Bil :D

Back
Topp