Familiebil.

Usynlig

Elsker forumet
Jeg driver å titter på bil - igjen. Nå har jeg hatt mange runder med meg selv og bestemt meg for å ikke bytte ut golfen med større bil, for så å bestemme meg for å bytte den ut likevel.

Jeg tipper jeg får ca 120 000 for golfen, og er ikke interessert i å bruke noe særlig mer på ny bil. Jeg vil ha en driftsikker bil på størrelse med mondeo/v70.

Har sett litt på Mondeo 05-07 modell, noen som har erfaringer med denne? Vet jo av volvo også er god bil, men man får mye mer for penga i en mondeo igjen og jeg vil ikke ha for gammel bil. 

Jeg gidder heller ikke bruke en formue på bil i og med at sambo jobber i bilutleiebransjen og tar med seg bil hjem når vi trenger. Men jeg vil gjerne ha en til småkjøring, hente og levere ungene i barnehagen og liknende.

Bla langt dette, men er det noen som har noen anbefalninger å komme med?
- ikke mye mer enn 120 000kr.
- v7o/mondeo størrelse
- ikke for gammel

Toyota Avensis. Ingen over, ingen ved siden ;)

Jeg ville gått for mondeo!:) Mine svigerforeldre har det, og er veldig fornøyde! Bilen er kjempegod å kjøre og har GOD plass (hvertfall mener jeg det som ikke har stasjonsvogn og må demontere vogna for å få den i bilen;))
Og så er de jo myye finere enn volvo da!

Kryssemynte skrev:

Avensis er uaktuelt! For en ekkel bil å kjøre :-) Svigers har det, og den liker jeg bare ikke helt :-)

LillianneLie skrev:
Jeg ville gått for mondeo!:) Mine svigerforeldre har det, og er veldig fornøyde! Bilen er kjempegod å kjøre og har GOD plass (hvertfall mener jeg det som ikke har stasjonsvogn og må demontere vogna for å få den i bilen;))

Heller mest mot mondeoen. Man får så mye mer for pengene også ift en overprisa volvo :-) Har jo hatt volvo tidligere og vært veldig fornøyde, men mab må vel prøve noe nytt iblant :-)

IKKE gå for Mondeo før det nye karrosseiet som kom i 07/08. De er ikke noe å ha.

Anbefaler enten VW Passat (02-->) eller Volvo V70.

Vi har kjøpt oss Mazda 6, får den levert i morgen :)
Det var større plas til tre barneseter i den enn i volvo v70 og har gos bagasjeplas :)

Kryssemynte skrev:

Kan kjøpe vår:))

Vi har akkurat tatt samme valget og vi gikk for en Mondeo 07 modell med det nyeste karosseriet. Henter bilen i morgen så har igrunn ingen erfaringer å komme med, men samboeren har gått mange runder med seg selv for å finne den perfekte bilen så håper han har gjort et riktig valg.

Usynlig skrev:

LillianneLie skrev:

Heller mest mot mondeoen. Man får så mye mer for pengene også ift en overprisa volvo :-) Har jo hatt volvo tidligere og vært veldig fornøyde, men mab må vel prøve noe nytt iblant :-)

Ettersom jeg hat skjønt bruker mondeoen også mye mindre drivstoff enn v70

Usynlig skrev:

Kryssemynte skrev:

Avensis er uaktuelt! For en ekkel bil å kjøre :-) Svigers har det, og den liker jeg bare ikke helt :-)

Veldig god å kjøre. Drift sikker bil med lite feil.
Vi skal selge våres da vi trenger litt større bil :-)

Passat eller touran, vi har sistnevnte å er knallfornøyd med den. Vi leste en drøss med tester og gikk mange runder med oss selv før vi valgte bil! Lite drivstoff bruker den å, ca 0,65 l på mila! Men vi kunne ikke gå for en vanlig stv pga 3 barneseter!

Masse lure svar her :)
Vi skal kjøpe ny bil etter sommeren, og tenker på en skoda octavia. Ikke eldre enn 07 modell.
Noen som har forhold til denne bilen? Jeg har ikke så mye peil, men sambo sier at det er mye bil for pengene.. Og syntes det ser ut som det er greit med plass i de.
Må ha plass til bikkjebur og etterhvert barnebvogn og sete.

Jeg har en 2002 modell mondeo 2,0L TDCi GHIA (alt utstyr).
Veldig god å kjøre, FANTASTISK stor og fin plass i den. (Og ja, den er større innvendig enn både avensis og passat på ca samme alder)

Lenkeledd og stabilisatorstag er forbruksvare, men heldigvis ikke dyre delene. 

EDIT: 

Vil bare legge med at min bruker ca 0,5-0,6 på mila. 

Skoda Octavia er en knallbil, mye bil for pengene ja!! Men om du vil ha bedre plass i bagsjerom og baksete, så er Skoda Superb å anbefale. Den er det god plass i på begge plasser!! Gode biler å kjøre, og billige i drift!

Ja, vi kjøpte Octavia 2006 modell for 3 år siden.. Kjempebil! Vi er veldig fornøyde, MEN den er ikke kjempestor.. Som ei over skreiv, så er Superb en del større med litt bedre bagsjeromsplass.. Når det er sagt, så er bilen mer enn stor nok for oss, familie på 4, og vi har jo hatt bagvogn i bagasjerommet vi og.. :-)

ikke kjøp Mondeo med det gamle karosseriet hvertfall. Men jeg ville gått for en Mondeo 

passat stv.. men styr unna automatkassene..... når de ryker blir det dyrt...

ellers er jo v70 drømmen da... comfort, design, alt er bare lekkert... volvo generelt.. *drømmer*

Aravis skrev:
Jeg har en 2002 modell mondeo 2,0L TDCi GHIA (alt utstyr).
Veldig god å kjøre, FANTASTISK stor og fin plass i den. (Og ja, den er større innvendig enn både avensis og passat på ca samme alder)

Lenkeledd og stabilisatorstag er forbruksvare, men heldigvis ikke dyre delene. 

EDIT: 

Vil bare legge med at min bruker ca 0,5-0,6 på mila. 

Det heller foreløpig mest mot mondeo, men vi kjøper nok da 2007 modell eller nyere, i og med at sambo heller ikke er no fan av det gamle karosserien som noen nevner over her! Det er bare fordi han er sær :P 

Back
Topp