Familiebil til barn og hund

therelo85

Forumet er livet
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Til dere som har både barn OG hund...hvilken bil har dere? :p
Må begynne å lete etter en ny, men har ingen aning hva jeg skal sikte søket innpå..

Vi må også ha ny bil.. Mannen vil ha Audi A4-A7-A8 men det vet vi begge at vi ikke har råd til :) jeg har foreslått Skoda superb. Så den skal vi prøvekjøre :) et vennepar av oss har S-Max og er fornøyd med det :) vanskelig det der med bil.. For det koster jo sykt mye..

Jeg ville ha Ford Galaxy, evnt. S-Max til nød. Måtte ha prøvd å stable alt inni og se først. Med 3 mellomstore hunder i stort bur, barnevogn og barnesete trenger vi plass.
Sambo nektet å ha soccermom-bil, så han bestemte at vi skulle kjøpe Chevrolet Tahoe. Det er god plass i den, og den er behagelig å sitte i, men ellers er jeg ikke happy med den. Utrolig dyr i drift, alt for stor, vanskelig å navigere. Nå er jeg gjennomført negativ da, siden jeg ikke fikk det som jeg ville... :p Plassmessig er den gull.

Vi har Skoda Octavia stasjonsvogn. Har boxer, og buret hans tar omtrent halve bagasjerommet. Kommer såvidt til å få inn barnevogn i tillegg. Hadde jeg skullet kjøpe ny i dag, tror jeg jeg ville gått for en med litt større bagasjerom, men det kommer jo også an på størrelsen til hunden din og hvordan du sikrer den.

Akkurat nå har vi en liten polo :p har ikke hundebur baki. Vogna har vi ikke testa inni engang, men det må bare gå en stund :p
Så alt større enn det er jo bedre..
Men vil jo helst ha en som ikke koster en formue i drift og. Har tenkt litt på Volvo og Toyota..men har ingen erfaring med noen av de merkene :)

Vi har Chevrolet Suburban. Plass til stor vogn, mye bagasje og Gordon setter i bagasjerommet. For ikke å nevne den gode plassen i resten av bilen :)

Ford Focus stasjonsvogn og medium/stort hundebur.
Måtte ta av hjulene på vogna for å få den inn men gikk greit.
Etter at hun begynte med sportsdel har jeg omtrent ikke brukt vogn kun bæresele. Så nå går det veldig fint :)

Vi har Mercedes ML,har en italiensk mynde som ikke trenger så alt for stor plass,ei på 9 og straks kommer lillebror :) god plass i baksetet og bagasjerommet til både bur,vogn og bagasje ;)

Bestilt nye Ford Mondeo stasjonsvogn. Så greit ut i forhold til stor hund og en baby, men er litt spent på hvordan det vil fungere i praksis :)

Har stor schæfer, og har Ford Mondeo :) Vi har gitter mellom bagasjerommet og der vi sitter, så vi har ikke bur. Får lett plass til Emmaljunga Edge Duo uten å ta av verken hjul eller bagen. Bare klapper den sammen og setter den ved siden av hunden. Anbefales :) God plass inne i bilen for oss også, får fint plass til barnesete og to voksne menn baki.

Vi kjøpte Peugeot 307 med 5 seter istedenfor 7. God plass til både hundebur og stor barnevogn i bagasjerommet og veldig romslig med plass i baksetet til de største bilstolene. :)

Vi har S-Max, god plass til tre barn, hundebur, vogn og bagasje. Har skiboks på taket i tillegg hvis vi skal ha med ski og andre lette ting. Super bil!

S-max her og ;-)

Vi har hatt medium hundebur, to barnevogner og bagasje med.
Har skiboks på taket til mindre kofferter og evt bager.

Er mye bagasjeplass i s-maxen, men hvis man skal ha med hunden på lengre ferieturer må man nok pakke sånn at man ikke må ha med tusen kofferter osv.

Vi har Skoda Octavia stasjonsvogn. Har boxer, og buret hans tar omtrent halve bagasjerommet. Kommer såvidt til å få inn barnevogn i tillegg. Hadde jeg skullet kjøpe ny i dag, tror jeg jeg ville gått for en med litt større bagasjerom, men det kommer jo også an på størrelsen til hunden din og hvordan du sikrer den.
Jeg har en gammel skoda octavia stasjonsvogn (2002), og den har det største bagasjerommet jeg har sett! Det var grunnen til at jeg ville ha den, stor plass til både hund og barnevogn. Er det så stor forskjell på modellene?

Jeg har en gammel skoda octavia stasjonsvogn (2002), og den har det største bagasjerommet jeg har sett! Det var grunnen til at jeg ville ha den, stor plass til både hund og barnevogn. Er det så stor forskjell på modellene?
Hm, det må vel kanskje være det da? Vår er fra 2007, og selv om bagasjerommet er stort, er det flere andre stasjonsvogner som har større enn vår (bl.a. volvo v70 synes jeg å huske fra da vi gjorde research før vi kjøpte den). Men bevares, det er jo veldig god plass, er bare at buret stjeler mye av den :)

Var å kikka på en Ford focus stasjonsvogn nettopp.. Men den hadde jaggu ikke isofix :o

Back
Topp