Familie på fire og EL-bil?

To av dem er beltestoler så de er enklere.

Trodde det der var den jeg har sett på (og ansett som "varebil ,nesten som å kjøre caravelle") men mulig jeg husker feil.

Det er egentlig en stor tesla som kanskje er løsningen men det er dyrt og ikke så fristende.

Vi "bruker opp" bilene vi har så lenge og det er bil nr 2 som står først på lista til å byttes ut og der har vi bsre en beltestol og en bakovervendt uansett, til litt henting og levering men ikke hele familien på en gang.

Da går det nok fint [emoji4] den er egentlig som en varebil ja. Så vil tro det er den du har sett på [emoji4] varianten av bilen som ikke er elbil brukes ofte at elektrikere osv ser jeg, med toseter.

Stor tesla er drømmen til mannen her og. Men jeg er storfornøyd med denne her enn så lenge, og spesielt med det store bagasjerommet.

Vi har denne [emoji4] Nissan e-nv200. Ikke verdens peneste bil, men fy søren så praktisk. God plass til to barn og to bilstoler. I tillegg er det plass til at vi kan kjøre vogna rett inn i bagasjerommet uten å slå den sammen. Det synes vi er superlettvint når vi reiser rundt med barnevogn hele tiden. Vi har en ganske stor emmaljungavogn, og det er ikke noe problem [emoji4] Vis vedlegget 260311
Det er vel den vi evt må gå for om vi skal ha elbil som hovedbil.

To er nå en ting. Men vi har tre ungerb i bilstoler.
Er vel denne vi også har mulighet til å gå for. Vi kjører ofte på ferie, og er avhengig av at vi har god plass i bagasjen.
Selv bare med 2 barn.
Og så er den ikke så innmari dyr helt ny...

Har kia soul. Og god plass til begge setene bak, og får med både vogn og bagasje når vi er på tur. Veldig fornøyd med bilen

Vi har BMW i3 og barn på 12 og 24 mnd.
God plass inni med cybex sirona 360. Har også med 2 små hunder innimellom.
Har kjøpt søskentrille fra moewo som passer perfekt inn i bagasjerommet.

Vi har E-Up og et barn. To venninner har Leaf og to barn. Ingen problem :)
Hei. Hvordan er rekkevidden på e upen på vinteren og minus grader?
Taper den mye rekkevidde når det er kø kjøring ?
Jeg har 40 km til og fra jobb og inkl.levering til bhg.

Sjekk ut Hyunday Kona eller Kia Niro EV. Begge har 500km (teoretisk) rekkevidde. Dog det er noe venting, med mindre dere vil overbetale (Kona ligger 50-75000 over pris på finn.no). Jeg ville valgt Niro da den er noe større (450L bagasjerom) vs Kona. Evt har du jo Tesla model 3, det er dog sedan, mens Niro/Kona er suv’ish. Ellers har du Jaguar I-pace og Audi E-tron eller nye leaf. Jaguar og Audi er dog på prisnivået med Tesla X

Kø-kjøring er null stress. Vinterkjøring halverer rekkevidden på vinterstid uavhengig av hvilken bil du kjøper. 40km t/r er ikke noe problem for noen el-biler.

40km gikk greit, den klarte 65 om vinteren og da er det over et lite fjell. Men 65 var så vidt da det var -10. Vibsolgte den da de la om veien forbå byghe ut for da ble det 2 km lengre og da rakkbden ikke hjem de ksldeste dagene.

40km gikk greit, den klarte 65 om vinteren og da er det over et lite fjell. Men 65 var så vidt da det var -10. Vibsolgte den da de la om veien forbå byghe ut for da ble det 2 km lengre og da rakkbden ikke hjem de ksldeste dagene.
Tusen takk for svar :)

Back
Topp