Familie-apper

HildeFraNordSør

Forumet er livet
August 2018
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Sensommerskattene 2023
Bruker dere noen familie-apper for å organisere livet?

Vi (samboeren og jeg) har felles

- googlekalender der vi legger inn avtaler og diverse,
- handleliste med utkrysning i en app som heter Keep
- husarbeidsapp som heter OurHome. Den er fantastisk! Kan legge inn alle små og store gjøremål hjemme, hvem som har utført jobben, hvor lang tid det tok, påminnelse om å gjøre det igjen etter valgfri tid. Tar bort litt husarbeidskrangling, da man ser hva den andre gjør. :)

Vi bruker ingen sånne apper, men takk for tips om OurHome, den hørtes bra ut :-)

Vi er manuelle... har en familieplanlegger hengende på veggen ved kjøleskapet. Der skriver vi viktige avtaler, vakter, reiser og treninger/bursdager osv. Også har vi egen kolonne for middag, så vi kan bla tilbake for tips når vi går matlei...

OurHome var et godt tips - kanskje noe for oss, meg og barna, etter hvert.

For oss som har litt større barn så har Gimi vært en fin app der man kan legge inn ukepenger etc. som barna får for å gjennomføre forskjellige oppgaver. Da får de påminnelser på sine telefoner om at de f.eks får 2,- for å gå ut med søpla, 2,- for å rydde ut eller inn av oppvaskmaskinen osv. Man bestemmer beløp, oppgaver og antall oppgaver som må være gjennomført/godkjent fra foreldreappen. Veldig kjekt for alle, og en motivator for barna.

Vi er manuelle... har en familieplanlegger hengende på veggen ved kjøleskapet. Der skriver vi viktige avtaler, vakter, reiser og treninger/bursdager osv. Også har vi egen kolonne for middag, så vi kan bla tilbake for tips når vi går matlei...
Sånn tavle har vi også. Ikke brukt den i det siste, men den er i utg.pkt veldig grei!

For oss som har litt større barn så har Gimi vært en fin app der man kan legge inn ukepenger etc. som barna får for å gjennomføre forskjellige oppgaver. Da får de påminnelser på sine telefoner om at de f.eks får 2,- for å gå ut med søpla, 2,- for å rydde ut eller inn av oppvaskmaskinen osv. Man bestemmer beløp, oppgaver og antall oppgaver som må være gjennomført/godkjent fra foreldreappen. Veldig kjekt for alle, og en motivator for barna.
Tror OurHome kan brukes litt som Gimi; du får poeng for hver jobb, og kan legge inn belønninger som koster poeng (f.eks penger, en opplevelse, en samlefigur). Vi har ikke brukt den delen, men gleder meg til å legge inn ungene etterhvert også. :hilarious: Er litt glad i å organisere ting!
Skal også legge inn den fremtidige vaskehjelpen slik at vi alle kan skjemmes over at han/hun får gjort mer på noen timer enn hva resten av oss gjør på ei uke. :p (Tilsammen!)

Lurer på om det fins en app som kan si sånn "nå er sønnen din 8 år, så nå kan du lese Mio min Mio til ham"? :hilarious: Eller "ehem, du hadde tenkt å ta med sønnen i bassenget en gang i uka, men nå har det gått 2 måneder siden sist!" Og så kunne den hatt sånne generelle aldersbetingede utviklingstrinn som "nå er sønnen 12 år og skjønner endelig ironi".

Det må jo bare finnes noe slikt allerede!

Gimi skal jeg innføre hjemme hos oss også. Vi har egentlig hatt «kryss» på aktuell dato på den manuelle kalenderen, men i det siste har ungene vært så ivrige at det knapt blir plass til tekst...

Vi har felles kalender og mange felles notater, blant annet handleliste og ønskeliste

Mange gode tips her :) Vi har en felles gjøremålsliste under Påminnelser (til oppussingsprosjekter etc), og så har vi innimellom handleliste/huskelister etc etc på Google spreadsheet!

Back
Topp