Falskt eller ekte tre?

Falskt. Er allergisk mot både furu og gran..
 
Må ha ekte norsk gran! Men er spent på om vi må konvertere til kunstig etterhvert - vesla på 2 er en liten allergiker, så om ho reagerer er det selvfølgelig ikke verdt det!
 
Om vi ikke kan ha ekte tre, lar vi heller være. Det skal lukte (edel)gran i julen! Kommer aldri til å ha et uekte tre i huset, for det hverken ser ut som eller lukter som ekte tre ;).
 
Vi har hatt vanlig tradisjonell edelgran i alle år. Det positive er at det lukter godt i hele huset, bortsett fra det synes jeg de er ganske kjipe. Selv om vi hvert år kjøper det dyreste og flotteste treet, så er det ikke helt 100% sånn jeg ønsker meg. Synes også det er utrolig upraktisk med disse barnålene over alt , og har ikke lyst at baby skal stikke seg på de.

Så i år fikk jeg endelig mitt ønske oppfylt ! Et flott plastikk tre i amerikans stil. Utrolig lekkert og se på, veldig praktisk for vesla også:) Er kjempe fornøyd.

Meeeeen.... Savner lukten da:(
Men det overlever jeg.
 
Ekte! Hugger i hagen hvert år! :)
 
Vi har ikke plass til tre her vi bor, men vi flytter neste år, og da blir det plast.
Jeg forsvarer ikke å betale 5-6-700 for et tre-tre, når plasttre koster mindre, og ser like fint ut.
 
Har lyst på ekte, men orker ikke alle barnålene. Så har falskt....
 
Vi har hatt vanlig tradisjonell edelgran i alle år. Det positive er at det lukter godt i hele huset, bortsett fra det synes jeg de er ganske kjipe. Selv om vi hvert år kjøper det dyreste og flotteste treet, så er det ikke helt 100% sånn jeg ønsker meg. Synes også det er utrolig upraktisk med disse barnålene over alt , og har ikke lyst at baby skal stikke seg på de.

Så i år fikk jeg endelig mitt ønske oppfylt ! Et flott plastikk tre i amerikans stil. Utrolig lekkert og se på, veldig praktisk for vesla også:) Er kjempe fornøyd.

Meeeeen.... Savner lukten da:(
Men det overlever jeg.

Du får plukke/ kjøpe noen grener med gran og ha i en vase, så får du den gode lukten likevel :)
 
Skal kjøpe plantasjen sitt falske, synes det er utrolig fint og det er billigere i lengden.

Jeg vil ikke ha alle insektene og barnnålene inne, samt at jeg synes det er dumt å ta livet av et tre for 14 dager med pynt for så at det blir kastet.

Det lurer vi på også i år. En kollega har det og det var faktisk veldig fint!

Vi har alltid hatt ekte, men i fjor reagerte eldstemann skikkelig på treet, så da er det ikke verdt det. Ellers frister det jo å slippe støvsuging av barnåler hver dag, med tanke på en aktiv ettåring med verdens lengste fingre :D
 
Back
Topp