Falsk positiv??

Rollo

Andre møte med forumet
Sist gang jeg var gravid, ble den første testen positiv først etter flere timer! Den gang tenkte jeg ikke så mye over det, men jeg var jo selvfølgelig gravid. I går tok jeg en test, som var negativ de første fem minuttene. Jeg la den fra meg og glemte hele greia, helt til i dag. Fant den fram og der var en veldig svak strek. Svak, men tydelig!
Det jeg nå lurer på, siden jeg har blitt "lurt" før, er hvor vanlig det er å få såkalte "falske" positive svar?

tror ikke det er ofte man får ukorrekt svar på disse testene,men det er jo sikkert en grunn til at de ikke skal avleses etter en hviss tid.er det ikke 5 min tro? jeg har værtfall aldrig opplevd falskt svar

Ja, det står i pakningsvedlegget at svaret ikke skal avleses etter fem min. MEN... det var jo nettopp dette som skjedde meg sist gang. Var bare veldig tidlig i svangerskapet. Skal ta ny test i morgen, bare for å være sikker!

Jo, den kan vise positiv hvis den har ligget for lenge. Det er ihvertfall det som står på pakka. Men nå tester jeg igjen i morra, så får vi se.

Håper det blir ei jente da ;)

Tingen er den at dersom testen ligger lenger enn det som er anvist i pkn.vedlegget så kan det komme så kalte skygge streker. Men testen er dessverre ikke positiv av den grunn. Dette er grunnen til at de ikke skal leses av senere enn det som er anvist..
Beklager..
DU kan lese mer om dette her:
http://www.pernille.info/faq_gravidtest.htm#6

Vil anbefale deg å lese punktene 6.-8 og i tillegg følge linken under punkt 6 om falsk positiv test.

Det er riktig som andre sier - testene skal ikke leses av etter 5 minutter fordi resultatet da kan ha endret seg. Og det er ikke rett resultat.
Til spørsmålet: NEI, tester viser ikke falsk positiv, men de kan imidlertid vise negativ til tross for at man er gravid.
Får man en positiv test, har man vært eller er gravid.

Jeg er gravid ihvertfall... Har nå tatt 4 tester, alle positive. Tror de rett og slett kan fjerne det punktet hvor det står at man ikke skal lese av etter 5 min... Har fått positivt resultat etter flere timer 2 ganger nå, og begge gangene har det vært riktig.

Men hvor lenge etter at du har tatt dem er de positiv da?
Du kunne jo prøvd en digital?[:)]
Uansett,
Gratulerer så mye med spiren da[:)] Håper du får et flott svangerskap[:)]

Det vites ikke sikkert, men hver gang har jeg ventet godt over 5 min før jeg har lagt den fra meg.

Takk for det [:)] Håper det går lik fint som sist gang...

Ville tatt en CB digital jeg.... [;)]

Gratulerar om det stemmer då, men ta ein digetal test - og er den positiv så er du gravid då [:)] Resultatet skal avlesas etter 5 minuttar, ikkje seinare - då det kan gje feil resultat. [8|]

Har tatt tre vanlige og en digital, så det er nok ikke noe tvil lenger [;)]

Back
Topp