Falsk positiv?

Førstespire98

Forelsket i forumet
Julibarna2024☀️
Testet med normal sine graviditeter i morres som var tydelig positiv. Rosa og fin strek. Ikke veldig sterk men sterk nok til å regnes som positiv. Men så testet jeg senere med makesure og den var negativ. Så meget forvirret nå.. har noen opplevd samme med normal sine tester?

Kan du legge inn bilde av testene? :Heartred
Glemte selvfølgelig ta bilde når jeg tok testen, så har bare bilde av den en del timer etter den ble tatt. Så streken ser ikke like rosa ut her
IMG_7497.jpeg

Den streken så jo veldig tydelig ut da! Aldri prøvd de testene selv, men har god erfaring med riktig resultat på make sure sine. Hvis testen på bildet var med morgenurin og make sure ble tatt senere så kan det jo være at den ikke ga utslag bare fordi urinen var mer utvannet. Morgenurin har jo som regel mer hcg i seg – hvis man ikke er oppe og tisser om natta da :)

Test igjen i morgen tidlig! Eller prøv å hold deg noen timer uten å drikke så mye hvis du vil teste igjen i kveld. Spennende!

Den streken så jo veldig tydelig ut da! Aldri prøvd de testene selv, men har god erfaring med riktig resultat på make sure sine. Hvis testen på bildet var med morgenurin og make sure ble tatt senere så kan det jo være at den ikke ga utslag bare fordi urinen var mer utvannet. Morgenurin har jo som regel mer hcg i seg – hvis man ikke er oppe og tisser om natta da :)

Test igjen i morgen tidlig! Eller prøv å hold deg noen timer uten å drikke så mye hvis du vil teste igjen i kveld. Spennende!
Hm ja den ble tatt med mye mer konsentrert urin enn makesure sine. Prøver holde meg lenge nå for å ta en tidlig digital for å sjekke, men det er søren ikke lett å holde ut å ikke teste nå haha! Vil bare vite hva konklusjonen her helst nå

Tok en digital tidlig test nå som viste negativ, så det er nok ikke noe graviditet her da. Men sjokkert over å ha fått en falsk positiv, var så sikker jeg var gravid må jo :oops: men det går bra! Sliter med å tro helt 100% på det da

Hadde testa igjen i morgen jeg haha. Ikke for å gi falskt håp, men den første testen var jo veldig sterk… Har aldri funka for meg og holde meg, så jeg «må» teste på morgenurin.

Testet med normal sine graviditeter i morres som var tydelig positiv. Rosa og fin strek. Ikke veldig sterk men sterk nok til å regnes som positiv. Men så testet jeg senere med makesure og den var negativ. Så meget forvirret nå.. har noen opplevd samme med normal sine tester?
Hvor langt på vei er du evt?

Hadde testa igjen i morgen jeg haha. Ikke for å gi falskt håp, men den første testen var jo veldig sterk… Har aldri funka for meg og holde meg, så jeg «må» teste på morgenurin.
Haha ja jeg kommer til å teste i morgen og! Må nok teste noen dager før jeg er 100% sikker jeg ikke er gravid!

Åja, da er det ikke godt å si. Test igjen i morgen eller i overimorgen, dette blir spennende. Tror ikke jeg har hørt om falsk før…

Åja, da er det ikke godt å si. Test igjen i morgen eller i overimorgen, dette blir spennende. Tror ikke jeg har hørt om falsk før…
Nei var det, rart å få en så falsk positiv. Merkelig. Tester i morgen og om alt er helt negativt da så slår jeg meg nok til ro med at den ene testen var en sjelden feil eller noe

Disse burde trekkes fra markedet. Flere som har fått falsk positiv med disse uten å være gravid. Ikke for å drepe gleden, men var ei som fikk sterk positiv på disse, men negativ digital og andre strimmel tester. Flere i samme fb-gruppe som har opplevd det samme..

Disse burde trekkes fra markedet. Flere som har fått falsk positiv med disse uten å være gravid. Ikke for å drepe gleden, men var ei som fikk sterk positiv på disse, men negativ digital og andre strimmel tester. Flere i samme fb-gruppe som har opplevd det samme..
Off ja det er ikke greit! Har bare fått negative etter så tydelig at den ene testen ikke var riktig..

Kanskje det er lh test som feilaktig er merket med hcg ..? Ville i alle fall styrt unna de.. så skuffende å bare få negative etter den tydelige der :(

Helt utrolig at de har lov å selge disse da mange som prøver aktivt kjøper de pga pris også gir de feil utslag. Hadde det vært meg så hadde jeg vært helt knust. Håper det går bra med deg :Heartred
Det går heldigvis fint ja. Det var ikke planlagt, men likevel blir man alltid litt sjokket, litt glad og så litt skuffet når det ikke var en graviditet som man trodde. Men vi ønsket i utganspunktet ikke å begynne prøve igjen før etter sommer, så da var det kanskje like så greit:Heartred men uansett veldig ugreit, for det er såå mange så hadde blitt ufattelig lei seg om de fikk denne testen og så var det bare tull

Kanskje det er lh test som feilaktig er merket med hcg ..? Ville i alle fall styrt unna de.. så skuffende å bare få negative etter den tydelige der :(
Ja det var ganske forvirrende og skuffende. Var så sikker på at alle ville jo bli positive etter en så tydelig positiv. Denne var jo mer positiv enn jeg fikk med sønnen min i starten og da også slo ut med digital.

Oppdatering. Jeg tok fler tester i dagene etterpå som viste negative, så la vekk tanken. Men har vært veldig mye uggen siden da, ekstremt trøtt og spottet rosa siste dagene. Er nok bare hodet mitt som tuller. Men er det mulig å teste negativt slik jeg har men likevel kunne være gravid? Gir ikke helt mening det heller :hilarious: Verdt å kjøpe en test til bare for å se? Går på p piller og har fortsatt med de da jeg går ut ifra jeg ikke er gravid

Back
Topp