Falsk positiv eggløsningstest?

frupingvin

Elsker forumet
Sensommerbarna 2019
MayDay2021
Er det mulig å få falsk positive eggløsningstester sånn som med g-tester? Tok min aller første el-test nå og fikk positivt resultat (tror jeg???), men kan ikke helt skjønne at det kan stemme.
Har pcos og hadde 6 mnd uten mens før jeg ble gravid i juni. Nå er jeg på CD 18 etter SA og første mens så kan liksom ikke helt tro på at kroppen min er klar for å slippe flere egg..
Kan jeg ha hatt el uten blødninger i den 6 mnd perioden før graviditeten?

Har tatt blodprøver der det viser at hcg nivået er helt ute av kroppen så alt der er normalt :)

Hva tror dere?
20180903_185715.jpg

Den er ikke positiv, strekene må være like sterke :) Litt annerledes å lese av enn en graviditetstest!

Okei, da gir det litt mer mening :) Men er den på vei til å bli positiv eller vil det alltid være to tydelige streker på en el-test?
Njaaa, det kommer litt an på. Mange opplever at den blir sterkere og sterkere jo nærmere EL man kommer, de aller fleste har to streker uansett hvor i syklusen man er. Vanskelig å si om du er nærme med denne testen uten å vite hvordan de ser ut resten av syklusen :)

Jeg har også PCOS, og jeg har relativt sterke streker på EL-tester hele syklusen, i tillegg til positiv test i 3-4 dager når den først blir positiv (heeelt like streker eller sterkere kontrollstrek). Det beste er å bare fortsette å teste og se hvordan testene utvikler seg! :D

Forresten: hos meg betød ikke positiv EL-test etterfulgt av negativ test at egget hadde sluppet! Hadde 2-3 perioder med positive EL-tester i løpet av en 80 dagers syklus, liksom. Sier ikke at det vil skje med deg, men siden du har PCOS, kan det være greit å vite at det skjer med noen!

Njaaa, det kommer litt an på. Mange opplever at den blir sterkere og sterkere jo nærmere EL man kommer, de aller fleste har to streker uansett hvor i syklusen man er. Vanskelig å si om du er nærme med denne testen uten å vite hvordan de ser ut resten av syklusen :)

Jeg har også PCOS, og jeg har relativt sterke streker på EL-tester hele syklusen, i tillegg til positiv test i 3-4 dager når den først blir positiv (heeelt like streker eller sterkere kontrollstrek). Det beste er å bare fortsette å teste og se hvordan testene utvikler seg! :D

Forresten: hos meg betød ikke positiv EL-test etterfulgt av negativ test at egget hadde sluppet! Hadde 2-3 perioder med positive EL-tester i løpet av en 80 dagers syklus, liksom. Sier ikke at det vil skje med deg, men siden du har PCOS, kan det være greit å vite at det skjer med noen!

Så kjedelig da! Hadde et lite håp om at kroppen bare plutselig hadde bestemt seg for å være normal:hilarious:
Men da får jeg bare se om streken forandrer seg på noen dager og om ikke så er det vel ingenting annet å gjøre enn å vente..

Kan jeg spørre om du har blitt gravid uten medisinsk hjelp med tanke på pcos?

Kan jeg spørre om du har blitt gravid uten medisinsk hjelp med tanke på pcos?
Jeg ble ikke det, nei :P Å teste etter EL viste seg å være nytteløst for meg, men Letrozol og Ovitrelle-sprøyte gjorde susen! Satt på fjerde kuren :Heartred

Back
Topp