falsk mandel operasjon

Violett

Forelsket i forumet
hei,
jeg er ny her,
har to gutter på 3 og 1år og har blitt alene siden frevrier2008.
håper er det går greit at jeg spør om hjelp?
[font="verdana,arial,helvetica"]Sonnen min på 3år skal få fjernet falsk mandel i morgen kl14.45, og lege sa at han må ikke spise 6timer før operasjon og ikke drikke 2 timer før operasjon.
da jeg lurer hvordan skal jeg faste ham i 6 timer[:-]
[font="verdana,arial,helvetica"] Syns legen var veldig travel, så jeg fikk ikke stillt alle spm. jeg ønsket
er det noen som har fjernet falsk mandel til barne sine?
trenger all tips og råd fra dere[&o]
takk

Medlem siden 9 12 2005, ikke heeelt ny da eller ?? [8D]
Men ja, det betyr at du skal faste han ja...
Håper du spør og får de svarene du trenger, men aldri hørt om falske mandler selv.. [:)]

jeg var medlem i forum barselgrupper juni 2005
matte flytte 3 ganger siden 2005
da forsvant jeg en "stund"[:(]
men det er første gang her i generelt forum

ingen kan hjelp meg[&o]

aner ikke, men hjelper deg å dytte;)
og vil ønske deg masse lykke til imorgen...
[:)]gooklem

Du må bare passe på at han ikke spiser noe di timene han skal faste, og at han ikke drikker noe di timene han ikke skal gjøre det. har bare fjernet mandlene selv (aner ikke hva falske mandler er..) men da blir man lagt i narkose, å så brenner dem av mandlene. Fort gjort,men man blir veldig sår etterpå, så ha masse is i hus! å supper å sånn. Får ikke spise "harde/skarpe" ting di tre første døgnene. (epler, godterier, knekkebrød etc etc).
Håper det går bra med han, lykke til![:)]

Må si jeg synes det er merkelig at dere har fått time så sent på dagen. Når snuppa ble operert så fikk vi beskjed på sykehuset at små barn alltid ble operert først om morgene, dette fordi di ikke tåler å faste så lenge. Men siden han skal opereres så sent på dagen skal vel innleggelsen skje om morgenen uansett.. eller.. ring å hør med sykehuset.

Lykke til med operasjonen og husk å gi han smertestillende jevnlig, paracett hver 4 time og paralgin minor hver kveld.. kommer nok an på hva legen synes/sier, men husk smertestillende den første uka er veldig viktig slik at han kommer seg fortere.

Ja det er fasting han skal.
Er pga lett narkosen han skal i.

Sønnen min opererte bort mandler, polupp og la inn dren i begge ørene i januar.
Har vært kjempe bra nå snorker han ikke og har heller ikke de puste stoppa på nettene lenger.

Flakse mandler er jeg litt usikker på hva er
Masse masse lykke til i morgen.

ORIGINAL: Ihne

ORIGINAL: lilla gumman

Må si jeg synes det er merkelig at dere har fått time så sent på dagen. Når snuppa ble operert så fikk vi beskjed på sykehuset at små barn alltid ble operert først om morgene, dette fordi di ikke tåler å faste så lenge. Men siden han skal opereres så sent på dagen skal vel innleggelsen skje om morgenen uansett.. eller.. ring å hør med sykehuset.

Lykke til med operasjonen og husk å gi han smertestillende jevnlig, paracett hver 4 time og paralgin minor hver kveld.. kommer nok an på hva legen synes/sier, men husk smertestillende den første uka er veldig viktig slik at han kommer seg fortere.

Sånn er det her og.
De går etter alder, så minstemann kommer inn først.[:D]

Ser nå at dere skal inn i morgen! Så bra Ihne! Godt å få det overstått og du vil helt sikkert merke en bedring hos han allerede første dag etter operasjonen. Lykke til!

Skal dere forresten overnatte på sykehuset?

synes også det merkelig å ha operasjon så sent om dagen, også jeg tror ikke at det skal bli noe innleggelsen fordi legen bare sa at operasjon skal begynne kl14.45 ikke noe om å komme tidligere
det er den med å faste så lenge som jeg gruer meg[:-]
skal prove å ringe tidlig i moro å spør om vi kan komme der før operasjon

ORIGINAL: chantal

synes også det merkelig å ha operasjon så sent om dagen, også jeg tror ikke at det skal bli noe innleggelsen fordi legen bare sa at operasjon skal begynne kl14.45 ikke noe om å komme tidligere
det er den med å faste så lenge som jeg gruer meg[:-]
skal prove å ringe tidlig i moro å spør om vi kan komme der før operasjon

Merkelig synes jeg uansett.. han må jo skrives inn/innleggelse og få emla (?) salve på hånden (som bedøver slik at han ikke merker den nålen som skal gi han intravenøs væske) og den tar jo gjerne litt tid før den virker. Vi tok den på snuppa, på begge hender, før vi dro hjemmefra om morgenen. Og rutinene her er at de skal få beroligende medisin før operasjonen, få på seg sykehusklær og egen seng før de blir trilla inn til operasjonssalen og det i god tid før selve operasjonen.

Men de har sikkert ulike prosedyrer på di ulike sykehusene. Men lurt at du ringer de på morran før dere drar inn.

Da var det overstått. Det tok meg hele dagen[:-], men var verdt å få det overstått.
han spiste en stor frokost med eggrør, masse frukt, yogurt men likevel kl 11 han va sulten.
Møtte opp halv tre i ettermidag, og gutten var sulten som en ulv etter å fastet siden halv ni idag tidlig dvs 6timer[:-] og 2timer uten drikke
Han var ikke spesielt fornøyd med det. Han var med litt rastløs og sulten da vi gikk til operasjonrom.

Selve inngrepet tok en halv time, med fjerning av den falske mandelen. Våknet forsåvidt fra narkosen ikke lenge etterpå, og det var så rart å se min lille gutt ligger så rolig her, [:o].
Og han kunne sove i klinniken i en time siden han var så sliten. Til slutt måtte vi bare vekke han, så de fikk godkjenne han for utskriving.

Vel hjemme, han fikk litt yogurt og vann og siden han var så sliten gikk han rett over i søvn og det virker som at han sover litt bedre, ingen snorking. Og da alt er bare bra[:D]

jeg tror det er all mødre mareritt å se barne sine gjennomgå en operasjon med narkose og hele pakket, det er bare forferdelig
håper ihvertfall det er første og siste gang for meg
men hvem vet?

takk for råd og tips[;)]

Back
Topp