falsk krupp

nette23

Forelsket i forumet
noen her inne som har barn med falsk krupp? gutten min har vært plaget med dette siden han var 5 mnd.. det er no begynt å bli mindre anfall men når han får så er de skikkelig store, nesten på randen til å bli blå.. han ligger på sofaen no han voknet i dag morres med hosten.. dette er 3 gangen har får det på dagtid og full i feber...

noen andre her inne som har så store barn som fortsatt sliten med falsk krupp??[8|]

Kald luft kan hjelpe.La barnet puste inn den kalde luften fra kjøleskap/fryser el ute hviss det er skikkelig kald ute. Funker for noen andre ikke. (mot selve hosteannfallet da altså)

Du burde helt klart få han til legen og få undersøkt han. Er ikke normalt at falsk krupp skal oppstå på dagtid.

Falsk krupp kan faktisk komme tilbake helt frem til 6års alderen, men er ikke ofte det skjer.

Han største min begynte like før han var 1 år, og hadde vel det siste
gang sånn rundt 6 år.
Ble jo mindre av det, men til dags dato kan han få den bjeffehosten ved
forkjøelse...men de pusteanfallene kommer ikke lengre.
Så det kan vare noen år...[;)]
Tar han noe medisin??
Hos min ble det sagt at han hadde ømfintlige bronkier - så han fikk astammed.
Og de skulle han ta for å forebygge, og da spesielt ved forkjøelse...slik
at han slapp den hosten i lengre perioder.

God bedring til gutten din!!

falsk krupp kan oppstå på dagtid også det er bare ikke det som er helt vanlig.. har astma med til han for bronkiene med syntes ikke det har noe effekt..det eneste egentlig som hjelper er å gå ut i kald luft.. har også betapred liggende til han visst han blir verre.. så eg har alt i hus visst ikke det hjelper er det haukeland neste.har vært innlagt 2 ganger i damp men det resulterte i lungebetennelse...

ikke noe kjekt med denne kruppen.. håper gullet mitt snart vokser det av seg[;)]

Back
Topp