falsk krupp

Hei1999

Glad i forumet
er det noen av deres barn son har hadd dette? isåfall hva skjedde me de når de fikk "anfallene",og hav gjorde dere?

Snuppa hadde det i vinter som var. 1 gagen tok med hene på sykehuset slik at hu fikk medesiner, pga pustebesvær.
Neste gangene behandlet vi det hjemme, med medisiner og gå ut i vinter lufta.

Ja, eldstemann har vel hatt 100-150 anfall opp gjennom årene.. Vært innlagt to ganger for dette..
Anfall kommer på natten mens de sover..

ORIGINAL: Hyssamaia

dattera til sambo hadde det.. når hun fikk anfallene hostet hun NonStop og heiv etter pusten.. jeg pakket henne inn i dyna, åpnet vinduet også satt vi ved vindus kanten så hun kunne puste inn kald luft.. de stopper hun å hoste[:)]
samme her....frisk,kald luft hjelper[:)] 

Har ikke opplevd noe slikt med tassen,men bare et lite spm:hva gjør man på sommeren da,når det er varmt,ser det hjelper med kald luft? Eller er dette noe som inntrer kun på vinteren?Jeg lurer jeg asså,for har aldri hatt falsk krupp,og ikke har tassen hatt det heller.

våkna i halv 6tiden imorges med at lillemannen hadde en skikkeli stygg hoste,å da mene æ stygg hoste.. han brekt seg flere ganger å hadde problemer med å puste.... sto opp med han og da begynnte det å gi seg etter et par timer... la han iste,å han sov kansje en halv time før han begynnte å hoste igjen. å det tok ikke lange tiden før han fikk den dype mørke hosten,,så nå er han blid og fornøyd som får være oppe å kravle litt på gulvet før vi legger oss igjen..

Det påstås også at damp kan hjelpe, men det hadde ingen effekt her..
Har drukket noen liter med efedring uten synlig virkning..

Nå har vi alltid BetaPred tabletter i huset i tilfelle nye anfall..

ORIGINAL: Daizee

Har ikke opplevd noe slikt med tassen,men bare et lite spm:hva gjør man på sommeren da,når det er varmt,ser det hjelper med kald luft? Eller er dette noe som inntrer kun på vinteren?Jeg lurer jeg asså,for har aldri hatt falsk krupp,og ikke har tassen hatt det heller.

Det skjer på sommeren og.. Gjør det samme som på vinteren...

Okei,takk skal du ha.Bare greit å vite skulle det plutselig skje[:)]

ORIGINAL: bonpia

våkna i halv 6tiden imorges med at lillemannen hadde en skikkeli stygg hoste,å da mene æ stygg hoste.. han brekt seg flere ganger å hadde problemer med å puste.... sto opp med han og da begynnte det å gi seg etter et par timer... la han iste,å han sov kansje en halv time før han begynnte å hoste igjen. å det tok ikke lange tiden før han fikk den dype mørke hosten,,så nå er han blid og fornøyd som får være oppe å kravle litt på gulvet før vi legger oss igjen..

Dyp mørk hoste høres for meg litt mer ut som bronkitt, ved ordentlig falsk krupp er du ikke i tvil - Da hoster ikke barnet, det "bjeffer".. Mange sier det høres ut som en hund, men det er faktisk mer likt bjeffet fra en sel...

Okei,takk skal du ha.Bare greit å vite skulle det plutselig skje[:)]

Hvis anfallet ikke gir seg etter ei stund ute kan det være lurt å ringe legevakta for å få et kortisonpreparat (eks tidligere nevnte BetaPred) [:)]

da kan jeg si at det er mer bjeffing likt da. for han hoster ingeting på dagtid,kun når han har ligget en stund,så kommer det. begynnte å bli ganske så ille iste,så jeg tok han bare opp... fikk jo panikk imorges da han styrte med det dær å bar hev etter luft,måtte springe opp til svigermor å vekke ho,, var jo livredd..

da kan jeg si at det er mer bjeffing likt da. for han hoster ingeting på dagtid,kun når han har ligget en stund,så kommer det. begynnte å bli ganske så ille iste,så jeg tok han bare opp... fikk jo panikk imorges da han styrte med det dær å bar hev etter luft,måtte springe opp til svigermor å vekke ho,, var jo livredd..

Huffda, pakk ham inn når det skjer og sett dere ut på trappa.. Hvis han får flere anfall i løpet av en natt eller anfall flere netter etter hverandre så kan det være greit å ringe lege for å få noe mot det.. God bedring til gutten [:)]

litt treig å svare da men... takk... gikk greit inatt,ingen flere anfall. kun  di 3 første nettern. håper alt er over nå..
ORIGINAL: MarcElia

Huffda, pakk ham inn når det skjer og sett dere ut på trappa.. Hvis han får flere anfall i løpet av en natt eller anfall flere netter etter hverandre så kan det være greit å ringe lege for å få noe mot det.. God bedring til gutten [:)]

man kan feks åpne døra til kjøleskapet/fryser og holde barnet foran. [:)]

Back
Topp