Falsk krupp

liry

Elsker forumet
August 2018
Noen her som har erfaring med falsk krupp?
Sønnen (21 mnd) har vært småforkjølet denne uken, men generelt god form. Igår kveld begynte han plutselig å hoste opp slim, hadde litt sånn bjeffende hoste, og fikk problemer med å puste. Vi googlet og har skjønt det kan være falsk krupp. Lot han derfor sitte oppreist og fikk inn masse frisk luft, og det hjalp.
Det har kommet og gått litt ila natten, så han har sovet i armkroken min i natt (=lite søvn for mor). Det jeg da lurer på er om vi bør forvente at dette holder på i mange netter? Hadde håpet vi kunne holde oss unna sykdom nå siste uken før termin:rolleyes:

Begge mine har hatt d. Han minste fikk d når han bare var noen uker gammel. Mine har stortsett hatt d når de har vært bittelitt forkjølet. Vart max noen dager, men de hadde d ofte i vinter mnd.. Så sikkert bare bra at d nærmer seg vår og sommer nå :)

Storesøster har hatt d flere ganger. Vi pakket henne inn i dyne og gikk ut med henne hver gang d skjedde. Husker ikke hvor ofte d kom, men husker vi ga henne is også :)

Har hatt det flere ganger. Vi har kledd på han, tatt med dyne ut og har sittet ute med han til han har klart å puste godt igjen. Kald drikke kan hjelpe også.

Noen trenger varm vanndamp for å få puste igjen. Da kan det hjelpe å sette dusjen på maks varme, lukke dører og glass og sitte og la han puste inn dampen.

Hos oss har han alltid bare fått det en gang, aldri natten etter. Men har totalt hatt det 4 ganger tror jeg.

Takk for svar! Vi åpnet også verandadøren (på soverommet) så det kom masse frisk luft, og ga kaldt vann mens han satt på fanget, og det verste ga seg rimelig kjapt!
Helt fin i formen idag, løper rundt som en stikkball:p
Så da krysser vi fingrene for at det var et engangstilfelle, og at det blir litt mer søvn til natten igjen:)

God bedring! Vi har og krupp unge... Har hatt dette fra 6 mnd alder til nå i forrige uke -4.5år nå. Men i år er det kun hoste-ikke problemer med å puste. Pleier kun ha en kanskje to netter før det gir seg. Håper dere slipper inatt!

God bedring! Vi har og krupp unge... Har hatt dette fra 6 mnd alder til nå i forrige uke -4.5år nå. Men i år er det kun hoste-ikke problemer med å puste. Pleier kun ha en kanskje to netter før det gir seg. Håper dere slipper inatt!
Takk for det:)

Back
Topp