Falsk krupp?

giraffen laffen

Glad i forumet
Hei. Dere som har hatt barn med falsk krupp- hvordan er de små da? Hvordan oppføfrer de seg?

Jenten min på 15 mnd er snåttette og sugler helt ekstremt. I tillegg er hun hes i stemmen- men har ikke den hosten som står at de skal ha. Var ho legen i går og fikk beskjed at det var falsk krupp- men har lest litt på nettet nå og der står det mye om den "bjeffette" hosten og panikkangsten til de små og det har ikke jenten min. Itilleg sto det ingenting om sugling så jeg såg..
Høres dette ut som falsk krupp for dere?

Jeg trodde de skulle ha den der bjeffingen før det kvalifisert som falsk krupp jeg også.

Vi driver å styrer med ettereffektene av det her. Bjeffa lørdag/søndag og nå surkler han fælt i brystet og er suttrete.
Så har legetime kvart på tre i dag, bare for å få legen til å lytte (jeg syns det høres ut som bronkittknittring når han puster) og en rask titt i ørene (knir seg litt der mener å ha lest en eller annen plass at det er ikke uvanlig å få det etter kruppen)

Ja synes det høres ut som falsk krupp. høres ut som gutten men ,men han hadde bjeffe hoste da. ang den angsten er det vel når de kjenner det blir tyngre og puste. og når legen sier det så får en vel stole på det :-) fikk du noe for det da?

Falsk krupp er anfall med bjeffe-hoste når slimhinnene rundt stemmebåndene hovner opp, så har hun ikke slike anfall så har hun ikke falsk krupp..
Falsk krupp kommer som regel av/i forbindelse med virus (forkjølelse o.l)

Takk for svar alle sammen [;)]

ORIGINAL: Froskegele

Falsk krupp er anfall med bjeffe-hoste når slimhinnene rundt stemmebåndene hovner opp, så har hun ikke slike anfall så har hun ikke falsk krupp..

Var det jeg også trodde.. Hun er forkjølet og grunnen til at jeg gikk til lege var at hun har hatt litt feber i over 1 uke om kvelden så lurte på om det var noe i ørene eller halsen. Han kikket henne i øyrene og halsen og når han kikket hun i halsen skrek hun (da ganske lydløs fordi hun er litt hes) og da sa han det var falsk krupp pga at hun var hes. Men ellers såg han ingenting.  Men hun har ikke den bjeffende hosten. Og almenntilstanden er bedre selv om hun er blitt litt hes. Så synes egentli ikke det virker som falsk krupp..

Fikk resept på Efedrin men har ikke hentet den pga hun er i god form og viser ikke at hun er plaget av dette..

ORIGINAL: giraffen laffen

Var det jeg også trodde.. Hun er forkjølet og grunnen til at jeg gikk til lege var at hun har hatt litt feber i over 1 uke om kvelden så lurte på om det var noe i ørene eller halsen. Han kikket henne i øyrene og halsen og når han kikket hun i halsen skrek hun (da ganske lydløs fordi hun er litt hes) og da sa han det var falsk krupp pga at hun var hes. Men ellers såg han ingenting.  Men hun har ikke den bjeffende hosten. Og almenntilstanden er bedre selv om hun er blitt litt hes. Så synes egentli ikke det virker som falsk krupp..

Fikk resept på Efedrin men har ikke hentet den pga hun er i god form og viser ikke at hun er plaget av dette..

Nå har de vel skrenket ganske kraftig inn på Efedrin-bruken i tillegg, så jeg syns (desverre) det høres ut som den legen ikke er helt oppdatert..
Følg magefølelsen du [:)]

Efedrin har ihvertfall ingen virkning. Jeg snakket med en lege som lurte på hvorfor vi i det hele tatt hadde fått det, for det er ikke bevist at det fungerer mot falsk krupp.

Vi har brukt bricanyl så fort vi hører den bjeffehosten og at han blir tungpustet. Ofte så holder det med den ene dosen, så "trekker det seg tilbake" eller hva man skal si. [8D]

ORIGINAL: giraffen laffen

Nå har de vel skrenket ganske kraftig inn på Efedrin-bruken i tillegg, så jeg syns (desverre) det høres ut som den legen ikke er helt oppdatert..
Følg magefølelsen du [:)]

Han legen min er ganske gavmild på reseper da[8D] Fikk den hvis om atte jeg merket hun ble noe verre eller syns hun trengt den. Men en beskjed om at den ikke alltid virket og at ungen kunne bli litt hyper. Sa jeg ønsket en resept- så slepper jeg gå tilbake hvis jeg syns hun blir verre eller får en stygg hoste.
Magefølelsen min sier at hun er litt forkjølet med litt heshet.[8D] Og at jeg ikke kommer til å kjøre til apoteket for å kjøpe denne Efedrinen[;)]

Satte dienne digagnosen pga hes het var vel litt vel drøyt ja. det kan jo være andre årsaker til det liksom.efedrin har vel vist seg og ikke ha noe /el liten effekt på barn. en lege her hadde faktisk beklaget seg for å ha skrevet ut det til ett lite barn. så den hadde jeg heller ikke hentet ut. og som du sier så er hun bedre ogda trenger du den ihvertfall ikke,

Back
Topp