Falsk krupp

camilla82

Elsker forumet
Noen som har barn som er plaget med dette?
Minsten her er plaget, vi gjør alt vi kan for å prøve å holde det unna, men nå er det igang igje, er på 3 kvelden nå med bjeffing og tetthet[:(] Det er bare 1 uke siden forrige anfall.
Kjenner jeg er lei, slitsomt for både han og oss. Ingenting hjelper heller, fikk hostesaft en gang, men det hjalp jo ikke. Det eneste vi har fått som virkelig hjalp var betapred, men er visst ikke noe man kan få på resept og snakket med legevakta nå som sa at det ga de bare ut i spesielle tilfeller.

Vi skal en tur ned for å utelukke halsbetennels, tror ikke han har det, har ikke feber heller.

Noen som har tips å komme med, så tar jeg gjerne i mot altså[:)]

Eldstegutten min på 10 år var plaget med dette da han var liten, men aldri så gale at han måtte ha medisin.
Hjalp med kald, frisk luft.

Han var mye forkjølet og hadde mye halsbetennelse som liten så endte opp med å fjerne både pollypper og mandler på han.

Vi bygde opp sengen så høyt at han nesten skled ned i bunnen. Ha vinduet åpent. Vi pleide å sette inn tørkestativ med våte klær, fungerte for oss, men er jo ikke sikkert at det fungerer for dere. Vi fikk beskjed om at hvis han fortsatt hostet etter å ha vært ute i en halv time, var det bare å komme på legevakten.
Vi fikk til slutt astma medesiner for å lette litt. God bedring.

De gangene gutten vår hadde det da han var mindre, så hjalp det på å gå ut i frisk luft med han! Men trur ikkje han var noko "hardt ramma" av falsk krupp da! Gjekk fort over..

Bygde opp sengen, kulde og damp. Gutten vår var så plaget at det som regel endte med steroider på legevakta.

Gutten vår får falsk krupp så fort han blir forkjølet og vi har vært innlagt på sykehuset med dette også.. Han er 1,5 år gammel.

Vi fikk bricanyl som vi bruker med stor suksess. Gir han bricanyl så FORT jeg hører han begynner å bli tett, da stopper det som regel der. Hjelper litt når han er tett, men den store effekten er å bruke den så fort man hører det kommer. Da utvikler det seg ikke, virker det som. [:)] Ellers så er det kald luft som hjelper her også. [:)]

ORIGINAL: Aravis

Gutten vår får falsk krupp så fort han blir forkjølet og vi har vært innlagt på sykehuset med dette også.. Han er 1,5 år gammel.

Vi fikk bricanyl som vi bruker med stor suksess. Gir han bricanyl så FORT jeg hører han begynner å bli tett, da stopper det som regel der. Hjelper litt når han er tett, men den store effekten er å bruke den så fort man hører det kommer. Da utvikler det seg ikke, virker det som. [:)] Ellers så er det kald luft som
hjelper her også. [:)]

funker som gull her og

minsten også var plaget med det da han var 7mnd -1 år.. det er det verste vi har vært gjennom:/ eneste som hjalp var en tur på legevakta for å få oksygenmasken på. ellers var han alltid godt kledd og lå ute og sov.
huff.. håper det gir seg hos dere.. klem

Takk for gode råd, de er på legevakta nå, så får vi se. Da han var 1år var han så sliten etter 1 uke med feber og krupp, da fikk vi maske på sykehuset, men da hadde han krupp på dagen også.

Tør ikke legge han alene på rommet hvis han er slik han var da de reiste på legevakta. Jeg hater dette, er så ekkelt, spesielt når det liksom ikke er så mye å gjøre med det heller :(
Har støvsugd soverommet våres i alle kroker, skifta på senga vår og lufter skikkelig der nå. Rommet hans gjorde jeg det samme med før han la seg i dag, i håp om at det skulle hjelpe.

Back
Topp