Falsk krupp

-Lilletrille-

Forumet er livet
Aprillykke 2016
Lillegutt hadde falsk krupp i natt [:(]
For en grusom opplevelse. Han greidde såvidt å puste, og vi måtte holde han oppreist hele tiden. Trodde seriøst han skulle dø [:(]
Hosten hans var akkuratt som bjeffing. Etter vi pakka han inn i dyna og tok han ut i frisk luft kom han seg litt.
Men jeg våget ikke å legge meg etterpå.
Pusten hans er forsatt ikke helt bra, og vi skal til legen litt senere.....

Noen andre som har opplevd falsk krupp`??

Har ikkje opplevd det nei, men var student på barneavdelinga for nokon år sida og då kom det inn ein del barn med falsk krupp. Forstår veldig godt at du blei redd, alle foreldre blir det.

Godt dokke skal til legen, du gjorde iallefall det riktige då, ved å ha han i frisk luft!

Det hørtes helt forferdelig ut! Ikke opplevd det selv og håper det bare var et engangstilfelle hos dere! <3

Lykke til hos legen :)

Å fy så forferdelig ekkelt! [:o] Håper det bare var ett engangstilfelle, og at det hjelper med kortisonen! [:)]

ORIGINAL: brownie*

Vi har slitt masse med det med eldstegutten vår, siden han var 7 mnd..Grusomt!!
Har hatt et anfall på snuppa også, er blitt litt mer vandt til det nå etter x antall falsk krupp anfall, men det er litt eklere med hun som er liten..Vi har ikke fått noe for det, utenom efedrin men det hadde lite effekt og etter det ble veldig omdiskutert i media, vil jeg ikke gi det lenger[:)] Har ikke prøvd kortison, så håper det hjelper hos dere!

Uff hørtes slitsomt ut [:(]
Hvor gammel er han nå?
Håper dette var et engangstilfelle......legen sa at under 50% som hadde hatt falsk krupp opplevde det igjen.

ORIGINAL: Frustrert Frue

Vi har slitt masse med det med eldstegutten vår, siden han var 7 mnd..Grusomt!!
Har hatt et anfall på snuppa også, er blitt litt mer vandt til det nå etter x antall falsk krupp anfall, men det er litt eklere med hun som er liten..Vi har ikke fått noe for det, utenom efedrin men det hadde lite effekt og etter det ble veldig omdiskutert i media, vil jeg ikke gi det lenger[:)] Har ikke prøvd kortison, så håper det hjelper hos dere!

Uff hørtes slitsomt ut [:(]
Hvor gammel er han nå?
Håper dette var et engangstilfelle......legen sa at under 50% som hadde hatt falsk krupp opplevde det igjen.

han er 2 år og 8 mnd nå.. er ikke så ofte nå (heldigvis) men vinteren for et år siden var ekstrem..da hadde han det hele tiden! er ikke noe gøy, blir lange netter!!!

Uff håper han snart vokser det av seg.....
Skjønner godt det ble lange netter, jeg våget ikke å legge han i natt, og har vært redd når han han hvilt på dagtid i dag også[&o]

Åja, med store ord...sliter med falsk krupp enda,holdt på siden før jul....inatt holdt han det gåen til kvart på 5 idag tidlig...hoster som en hund mens jeg skriver her...man får jo ikke gjort noe,men vi fikk resept på ventoline inhalator..syns det har hjulpet på de verste hostetoktene hans [:)] er ingen god følelse når de sliter med pusten,men godt det bare sitter i de øvrige luftveiene... her mistenker jg faktisk barneastma,for han reagere på kulde... god bedring ihvertfall[:)]

ORIGINAL: lillebebis

Det hørtes helt forferdelig ut! Ikke opplevd det selv og håper det bare var et engangstilfelle hos dere! <3

Lykke til hos legen :)

Jepp har hatt mange runder med falsk krupp hos eldste jenta..Startet når hun var ca 7 mnd..

Utrolig slitsomt og vondt både for foreldre og barn.. [&:]

Back
Topp