falsk krupp?

bondekone

Forumet er livet
Er så lenge siden vi har hatt falsk krupp i huse så jeg har et spørsmål. Så håper noen kan svare
Jentungen her fikk et anfall av falsk krupp i natt, skikkelig bjeffehoste og hås i stemmen , fikk ordnet med kald luft og ga ho ventolin i tilleg siden vi fikk beskjed om det forjegang da ho var rundt 1år. Nå er ho 4år.
Jeg tok tempen hennes også siden ho var så utrolig varm tempen hennes var da på 41 mens ho hadde disse anfallene i natt. Når alt roet seg så fikk jeg i ho noe febernedsettende og tok tempen på nytt ca 1time etter da var den så og si normal
Idag når vi sto opp så regnet jeg med at ho kansje hadde feber men nei den var på normalen.
Så til spørsmålet kan ho ha fått høy temp pga anfalle? Eller er det bare tilfeldig?

Høy temp kan være borte om morgenen.
Men om hun hadde la oss si 38,5 og begynte å hoste slik, kave seg opp og få et slikt anfall, så skal det ikke mye til før den lille kroppen blir veldig varm.
Jeg hadde målt tempen før hun legger seg i kveld, og er den over 38 så hadde jeg gitt en paracet.
Det er påvist sammenheng mellom høy kroppstemp og kraftigheten i disse anfallene? Hvis jeg ikke husker helt feil?

ORIGINAL: Buffeluremamma

Høy temp kan være borte om morgenen.
Men om hun hadde la oss si 38,5 og begynte å hoste slik, kave seg opp og få et slikt anfall, så skal det ikke mye til før den lille kroppen blir veldig varm.
Jeg hadde målt tempen før hun legger seg i kveld, og er den over 38 så hadde jeg gitt en paracet.
Det er påvist sammenheng mellom høy kroppstemp og kraftigheten i disse anfallene? Hvis jeg ikke husker helt feil?
takk for svar
da ska jeg følge litt med på tempen hennes i efta

trodde ikke ventolin hjalp på falsk krupp, legen sa det at det ikke hjalp når minsten hadde det i jula.
fikk 3 doser betapred til han da.

men over til det du spørr om, minsten fikk ikke no feber da han hadde det.

ORIGINAL: *Kula*

trodde ikke ventolin hjalp på falsk krupp, legen sa det at det ikke hjalp når minsten hadde det i jula.
fikk 3 doser betapred til han da.

men over til det du spørr om, minsten fikk ikke no feber da han hadde det.
grunnn til ventolin er at ho har astma også, derfor ho fikk det etterpå

Falsk krupp kommer jo ofte i forbindelse med forkjølelse, og da kan de få feber - aser de seg opp under et anfall vil den følgelig stige noe.. Men om hun får mer feber i løpet av dagen er det ikke ensbetydende med at hun kommer til å få anfall i natt og..
Jeg leste også nylig at noe febernedsettende også kan være litt muskelavslappende, og dermed hjelpe litt mot hoste - så det vil alikevell være lurt å gi febernedsettende før sengetid i perioder med falsk krupp [:)]

ORIGINAL: Froskegele

Falsk krupp kommer jo ofte i forbindelse med forkjølelse, og da kan de få feber - aser de seg opp under et anfall vil den følgelig stige noe.. Men om hun får mer feber i løpet av dagen er det ikke ensbetydende med at hun kommer til å få anfall i natt og..
Jeg leste også nylig at noe febernedsettende også kan være litt muskelavslappende, og dermed hjelpe litt mot hoste - så det vil alikevell være lurt å gi febernedsettende før sengetid i perioder med falsk krupp [:)]
takk

Back
Topp