Falsk krupp

hissigproppen

Forumet er livet
Er det noen her som har hatt barn med det?

Jenta vår er kjempetett nå, hoster i søvne, høres ut som en kråke når hun hoster og er veldig hes. Har lest litt på symptomer, og det stemmer forsåvidt ganske godt!

Men når barnet sover, hvordan får man passet på da?

dytte litt [:)]

Hev senga og ha det kjølig på rommet, ha ullsokker på beina.. får hun et anfall så hører du det [;)]

ORIGINAL: Froskegele

Hev senga og ha det kjølig på rommet, ha ullsokker på beina.. får hun et anfall så hører du det [;)]

Hun har ullsokker og ullklær, for hun sovnet i bilen.

Vil det være lurt å lufte ut rommet og sette på litt varmt vann i vasken så det kommer litt damp der?

Forslag til hvordan jeg kan heve senga, for det er en sånn sengebrisk. [:)]

når oliver fikk det så trodde jeg at han skulle dø..
det høres helt jævelig ut.. [:o]
så jeg kjørte i 110 til legevakta i minus 15 grader.. da vi kom fram var han nesten helt fin..
[8|]

men han hadde anfall da...
og fikk medesin.. [:)]

Håper vi slipper legevakta!! [:(]

Hun er så stakkars der hun er i senga si!

Går og lufter ut nå og ser om det bedrer seg.

gode bedring til lille snuppa[:)]
luft ut å hold hu varm.. det funker[:D]

Jeg har dårlig erfaring med damp, men det funker nok på noen.. bedre å bare ha det kjølig her.. ang brikken så vet jeg ikke desverre, jeg har vanlig seng og kjøpt klosser til den.. tykke planer, bøker eller noe annet jevnt som tåler litt vekt på seg?
I morgen bør dere unngå melkeprodukter, anstrengelser og stekt mat..

Jeg har dårlig erfaring med damp, men det funker nok på noen.. bedre å bare ha det kjølig her.. ang brikken så vet jeg ikke desverre, jeg har vanlig seng og kjøpt klosser til den.. tykke planer, bøker eller noe annet jevnt som tåler litt vekt på seg?

det var det ingen som sa til meg... [>:]

ORIGINAL: MzDomino!

så jeg kjørte i 110 til legevakta i minus 15 grader.. da vi kom fram var han nesten helt fin..
[8|]

Min eldste ble hentet i ambulanse og innlagt i to døgn flere ganger..

Damp har ingen effekt.. Var sagt det før, men har visst ikke det...

Ok, nå har jeg åpnet opp der inne og lufter [:)]

Da dropper jeg damp og så får vi bare ha døra til rommet ordentlig åpent så vi hører.

Pusten skurrer litt, men ikke så ille nå.

Melk pleier hun ikke å få, men skal minne mamma på det for hun må passe på halve dagen.

Mest av alt har jeg bare lyst til å sitte inntil henne og la henne sove i armkroken.

det var det ingen som sa til meg... [>:]

Jeg har vært gjennom det hundrevis av ganger, og samlet litt erfaringer underveis- mesteparten måtte jeg lese meg til selv..

[8|]

Min eldste ble hentet i ambulanse og innlagt i to døgn flere ganger..

huff....[:o]

få det kaldt på rommet, og hev senga... bøker under senga i hjørnene på hodeenden. kald drikke skal hjelpe.  høres hun helt forferdelig ut ville jeg ha vekket henne og tatt henne med ut eller åpnet fryseboksen.

minste her var 7mnd når han fikk falsk krupp og han ble mye bedre fra vi kjørte hjemmefra til vi kom til legen. han fikk en engangsdose på tror det var 8 tabletter eller noe som skulle knuses og gis med drikke.. betapred het det.

Er falsk krupp sånn man bør ringe legen om på morgenen for å undersøke?

ORIGINAL: *Aulile*

få det kaldt på rommet, og hev senga... bøker under senga i hjørnene på hodeenden. kald drikke skal hjelpe.  høres hun helt forferdelig ut ville jeg ha vekket henne og tatt henne med ut eller åpnet fryseboksen.

minste her var 7mnd når han fikk falsk krupp og han ble mye bedre fra vi kjørte hjemmefra til vi kom til legen. han fikk en engangsdose på tror det var 8 tabletter eller noe som skulle knuses og gis med drikke.. betapred het det.

Ja de kortisonpreparatene er knall!

ORIGINAL: hissigproppen

nei bare hvis ungen er slapp og det ikke gir seg...

ORIGINAL: *Aulile*

nei bare hvis ungen er slapp og det ikke gir seg...

Okei!
Takk [:)]

Hadde falsk krupp selv som barn, og ble lagt inn. Men hadde håpet lillemor skulle slippe.

Nei, ikke hvis hun ikke blir verre.. Lege kan skrive ut Efedrin forebyggende, men ikke gi ut Betapred (kortisontabletter) i tilfelle anfall.. De får du kun på legevakt.. Falsk krupp høres grusomt ut, men det gjelder å ha is i magen.. Det KAN vare i 2-4 netter, men ofte gir det seg etter 1 natt..

Back
Topp