Falsk krupp

Agrestic1

Elsker forumet
smitter det etter utbrudd? Ungen fikk det i natt, men er i super form og ikke noe feber, så lurer i forhold til barnehage på mandag.

falsk krupp er ikke smittsomt som jeg vet.

sønnen min har fått noen ganger falsk krupp og vi har gidd beskjed til barnehagen hva vi bruker å gjøre vis han får det, så ringer dem til oss vis han får det.

Såkalt "falsk krupp" (akutt laryngitt), som er en betennelse i slimhinnene i strupehodet, kan forårsakes av forskjellige luftveisvirus, som alle overføres med luft- og dråpesmitte. Tendensen til å få denne komplikasjonen er imidlertid individbestemt, så om ett barn har laryngitt kan et annet barn kanskje bare bli forkjølet av det samme viruset.

Virusene smitter, men ikke sykdomsbildet.

Såvidt jeg har forstått så bryter det ut etter 3-5 dager, så da antar jeg at det ikke er noe smittsomt nå, men må jo forhøre meg[:-]

jo, falsk krupp kan smitte..er ett virus..

Du må bare se ann allmentilstanden til ungen... De angene guttungen har hatt falsk krupp må han være hjemme i minst 2 dager, for falsk krupp er starten på skikkelig kraftig forkjølelse, og han er skikkelig surklete og slimete i flere dager, gjerne litt feber og skikkelig pjusk og dårlig... [&o] Og drar vi kke til legevakten får han det igjen natta etter, og da blir det værre annfall...

*hilsen falsk krupp mamma*

var på legevakta i natt og full pakke, og han er mye bedre allered, har medisiner ut helga...men skl seff se han an[:)]

Back
Topp