Falsk krupp

Bare Kari

Forumet er livet
Både jeg og min samboer hadde veldig mye falsk krupp da vi var små og nå har snuppa fått det. Helt grusomt.
Var på legevakten for to dager siden og fikk en tablettdose med Betapred og satt ti min i forstøver.

Dere med barn som har/har hatt falsk krupp.. Fikk de det ofte eller kun i forbindelse med forkjølelse? Fikk de det flere ganger i løpet av natten, eller bare en gang?

Snuppa har hatt det sånn skikkelig en gang, da vi måtte på sykehuset for forstøver og tabletter.

Ellers kan hun få litt antydninger til det når hun er forkjølet, men aldri så ille.

Men detter er jo veldig individuelt da, og er jo mye verre for oss foreldre enn det som regel er for barna.

Jenta vår fikk det en gang, og hun holdt på hele natten...til slutt dro vi på legevakten og vi ble sendt videre på sykehus siden det var så ille...der lå vi i 3 dager, og hver time fikk hun inhalasjon med adrenalin og noe annet...samt noen tabeletter, en per dag..
Det var grusomt...men heldigvis ble det med den ene gangen...

Gutten vår har hatt det en del. Verst rundt de tidene det er fuktig klima.
Får det som regel bare en gang, i mange timer. Har hatt noen bilturer og trilleturer på natta ja!
Ble henta av helikopter og sendt til Åse sykehus en gang, men da kasta han opp og diverse i tillegg. Ikke særlig kjekt [&:]

Jeg hadde falsk krupp når jeg var liten, så pappa holdt meg ut av vinduet i 3-etage midt på vinteren.. Stoppet ganske fort da [8D]
Men, tror ikke dette er anbefalt da[:-]

Men, frisk kald luft skal virke, fikk de hvertfall beskjed om den gang, en det er jo 20 år siden...

pappa var før Jackson, men kom aldri på TV[8|]

ORIGINAL: Marti9

Jeg hadde falsk krupp når jeg var liten, så pappa holdt meg ut av vinduet i 3-etage midt på vinteren.. Stoppet ganske fort da [8D]
Men, tror ikke dette er anbefalt da[:-]

Men, frisk kald luft skal virke, fikk de hvertfall beskjed om den gang, en det er jo 20 år siden...

pappa var før Jackson, men kom aldri på TV[8|]

Var det pappa gjorde med meg også. Ut på verandaen innpakket i ullteppe og foret meg med saftis. Husker det så utrolig godt. Håper ikke snuppa får det like mye som jeg hadde det. Det var fælt.

Maja har hatt det en gang, uten noe som helst forvarsel. Hun var verken forkjøla eller annet..
Hun hadde et sammenhengende anfall på flere timer, så legevakten ville ha oss inn til slutt. Hun fikk en halvtime med forstøver, efedrin og flytende ibux.

Back
Topp