falsk krupp, erfaring?

Martha2

Gift med forumet
Dere med små som har hatt falsk krupp, sov dere på samme rom som lille de verste nettene? Mathea har fått skikkelig stygg hoste og stygg lyd når hun gråter, litt feber og legen mente det er falsk krupp. Vi er ikke vant til å sove på rom ilag lenger, men er jo litt skummelt på natta no hvis ho slutter å puste?
Tips? andre tips? :) Har hevet sengen, det har ho egentlig alltid, er ofte forkjøla stakkers.

Har ikke erfaring med falsk krupp, men astma...
På de verste nettene sover vi sammen ja. Hiver pappaen på sofaen og så sover vi i dobbeltsenga. Legger han alltid i sin egen seng og lar han sovne der, for så å løfte han inn i vår seng etterpå. (Han sovner ikke i dobbeltsenga..)

ja er nok ikke kjangs å få ho til å sovne i dobbelsenga. Hvor gammel er din? Mathea kryper litt rundt i søvne, redd ho skal ramle ut av senga da, hvis jeg tar ho oppi vår seng..

vi har ikke sovet på samme rom selv om jenta har falsk krupp
har bare hatt dørene mellom rommet åpent

Vi har hatt ham på samme rom når det har vært riktig ille for det har hjulpet ham å roe seg ned. Før vi fikk kortisontabletter til å ha hjemme hadde vi som regel at vi dro på legevakta etter tredje anfallet på en natt så da var det greit å følge med på formen. 

På legevakta gir de efedrin i forstøverapparat men det har dessverre hjulpet dårlig for oss, så dersom dere får vedvarende problemer med krupp vil jeg anbefale dere å spørre om å få kortisontabletter slik at dere kan gi når kruppanfall er i anmarsj. Det har hjulpet veldig hos oss i alle fall!

Jeg har alltid ungene i senga mi eller på samme rom om de har veldig stygg hoste og når de sliter med pusten, syns det er så skummelt! Tara har hatt falsk krupp 2 ganger og ene gangen måtte vi på legevakta for å la ho puste i sånn sak, andre gangen hosta ho så neseblod rant..ikke mye morsomt nei, men var heldligvis vinter så med litt frisk luft roet det seg

Back
Topp