Fallt i baderomsgulvet!

April2015

Flørter med forumet
1 åringen min stod opp langs kanten på badekaret og før jeg viste ordet av det mistet han balansen og tippet over kanten, landa på pannen, tok kråke og endte tilslutt på ryggen! Han hylskrek med en gang men jeg fikk fort roa ham ned! Jeg snakket med legevakten som sa han måtte være våken de neste 2 timene (som han har vært) og jeg måtte vekke ham iløpet av natten..

Jeg føler meg som verdens værste mor! Jeg er så redd nå for om han har fått skader jeg ikke kan se!

Han endte med en stor kul i panna men ellers i storform.. Hva tror dere? Tror dere dette går bra?

Sånt skjer. Det er ikke din skyld! Var bare ment til å skje ❤️

Men man vet ikke om han har tatt skade av det. Du får bare holde et øye med han, og ift hjernerystelse

Sånt skjer. Det er ikke din skyld! Var bare ment til å skje ❤️

Men man vet ikke om han har tatt skade av det. Du får bare holde et øye med han, og ift hjernerystelse

Trengte å høre det, jeg har dårlig samvittighet herfra til månen! <3

Trengte å høre det, jeg har dårlig samvittighet herfra til månen! <3
Skjønner det veldig godt! Men du hadde aldri skadet barnet ditt, og du hadde aldri latt han falle hvis du kunne unngå det! Så du er absolutt ikke en dårlig mor. Skjer noe skummelt med alle mødre og gruer meg til det blir min tur er jo ikke til å unngå

Skjønner det veldig godt! Men du hadde aldri skadet barnet ditt, og du hadde aldri latt han falle hvis du kunne unngå det! Så du er absolutt ikke en dårlig mor. Skjer noe skummelt med alle mødre og gruer meg til det blir min tur er jo ikke til å unngå

Nei, det et så sant! Men det stikker i mammahjertet, får så vondt av lille <3

Nei, jeg ble ganske sjokkert over hvor fort det gikk! Hadde aldri sett for meg den type fall heller!

Men leser på andre tråder at det i di fleste tilfeller går bra med barna som faller, krysser fingrene!

Det går nok helt fint skal du se :) så lenge det ikke oppstår kvalme/brekninger eller andre tegn på hjernerystelse så blir det nok med kulen :)

Det går nok helt fint skal du se :) så lenge det ikke oppstår kvalme/brekninger eller andre tegn på hjernerystelse så blir det nok med kulen :)

Jeg vil si at han virker helt normal og har ikke vist noen tegn til hjernerystelse eller smerter :) eneste var at måten han fallt på så ikke godt ut for nakken, er redd noe kanskje kan være skadet der :0

Sender deg en klem. Ettåringene er så uforutsigbare og kjappe. Tror de fleste opplever ubehagelige fall, og det skal utrolig mye til før det går skikkelig galt. Min ettåring fløy ned hele vår svære trapp for en stund siden, fikk ikke en skramme. Helt forferdelig opplevelse, men det gikk somsagt helt bra.

Ønsker dere lykke til :)

1 åringen min stod opp langs kanten på badekaret og før jeg viste ordet av det mistet han balansen og tippet over kanten, landa på pannen, tok kråke og endte tilslutt på ryggen! Han hylskrek med en gang men jeg fikk fort roa ham ned! Jeg snakket med legevakten som sa han måtte være våken de neste 2 timene (som han har vært) og jeg måtte vekke ham iløpet av natten..

Jeg føler meg som verdens værste mor! Jeg er så redd nå for om han har fått skader jeg ikke kan se!

Han endte med en stor kul i panna men ellers i storform.. Hva tror dere? Tror dere dette går bra?
Altså, han stod oppi badekaret og datt ut?

Det gikk nok helt fint.

Her datt yngste (hun er nå snart 4 år) fra stellebordet da hun var baby (3/4 mnd tenker jeg..)

Vi hadde stellebord på badekaret, så hun datt nedi det..

Jeg holdt en hånd på henne, og bøyde meg nedi badekaret for å ta opp kluten jeg mistet, og dermed kjenner jeg at jeg får henne på ryggen før hun deiser først i kanten på badekaret og så nedi. Det klasket!
Men det gikk bra det og.

Du er absolutt ikke verdens verste mor.
Vi kan ikke beskytte barna våre mot absolutt alt. Og hvordan skal de takle motgang i livet om de ikke lærer seg å takle ting fra de er små ;-)
Dette går bra så lenge du ikke merker noe.

Barn som skriker er positivt, hadde vært verre om han hadde mistet bevisstheten i fallet eller vært helt stille.

Jeg skjønner godt hvorfor du føler deg sånn, for sånt skal jo helst ikke skje, men uhell kan man ikke noe for.
Hodet hans er ikke vokst sammen ordentlig enda, og han har mye brusk i kroppen nettopp fordi han kommer til å falle mye fremover.
Du kommer til å passe enda bedre på ham fremover også, så det går nok fint.
De fleste barn har smelt hodet i gulvet og i møbler, og det går som regel bra.

Prøv å bruke den følelsen du har til noe positivt, og tenk at du nå vil være enda mer årvåken under badingen, og at han ikke tenker at du er en dårlig mor. ;)

Jeg vil si at han virker helt normal og har ikke vist noen tegn til hjernerystelse eller smerter :) eneste var at måten han fallt på så ikke godt ut for nakken, er redd noe kanskje kan være skadet der :0
Ja det skjønner jeg, men de små er heldigvis ganske hardføre, de er ikke så stiv i fall, så muskler, ledd og bein blir ikke så utsatt som når f.eks. voksne faller.
God bedring :)

Så lenge han er i fin form så gikk det nok bra. De tåler mye.

De tåler mye ♡
Jeg klatret på stoler som liten, og brakk kragebeinet da jeg var 1 år, tydeligvis. Gikk fint likevel :)
Du er ingen dårlig mor likevel. Du tok tak i det, trøstet og ringte lege. Uhell skjer! Spesielt i den alderen.

Nei, det et så sant! Men det stikker i mammahjertet, får så vondt av lille <3

Nei, jeg ble ganske sjokkert over hvor fort det gikk! Hadde aldri sett for meg den type fall heller!

Men leser på andre tråder at det i di fleste tilfeller går bra med barna som faller, krysser fingrene!
Min falt fra stellebordet 2 mnd siden. Gikk helt fint, han fikk bare en liten kul. Da jeg ringte legevakta, ba de meg være obs på evt kvalme/oppkast, og at jeg måtte vekke han hvert 15.minutt i et par timer for å se om han er ved bevissthet. Men som sagt, gikk bra, og selv om det er skummelt så slipper de fleste unna med skrekken.

Huff ikke kjekt men de tåler det som regel. Her var min uheldig i dag. Tok 2 sekunder så falt han ned trappen fra et lekehus i en barnehage. Fikk skarpt opp halve ansiktet... Gått fint..
En gang tok han svalestup fra bordet og ned i gulvet og fikk de store kuttene at jeg var redd han måtte sy leppen...

Sånt kan skje hos hvem som helst, ting skjer så kjapt at enn ikke alltid rekker å reagere i tide dessverre, men heldigvis så går det som regel bra :)

Du er en av gruppen av verdens beste mor i og med du har så mye dårlig samvittighet. Det viser du vil beskytte barnet ditt med nebb og klør;)

Skjønner godt tankene dine❤️ men det går oftest bra og så lenge ungen er i fin form er det nok bare å slappe av..

Jeg falt ned ei trapp og mistet babyen på 9 mnd på murgulv. Hun ble "kaster" ut av armene mine da jeg falt og muligens litt opp før turen gikk ned.. Så 1,5-2 meters fall og landet med hodet først. Ble ei natt på barneavdelingen men gikk helt fint. De tåler mye de små❤️ skikkelig tøffinger! Jeg er sykepleier selv og ser ofte at voksne krever mer smertelindring enn barn.. (På samme skade) barn er tøffe

Back
Topp