Fall i vekstkurve?

*April*

Glad i forumet
Gutten vår var 75 cm når han var 1 år gammel, nå 2 år gammel er han bare 80 cm.... [&:] Han har gått fra å ligge rett under den grønne linja på percentilskjemaet til å ligge langt under den røde linja. [&o] Noen som har opplevd liknende?

Det eneste jeg tenker meg til er at han spiser lite proteinrik mat og mat med fett i.... Han nekter å spise brødskive (skal bare ha pålegget, har prøvd mange "tips og triks", men er lite som hjelper) og alt av middag. De sier han spiser ok i barnehagen, men jeg synes ikke det er mye som er rørt i matboksen. Det eneste vi får i han uten protest er yoghurt, men han kan ikke leve på det. Noen råd?

Vekta har økt fra rundt 9,5 kg til 11/11,5 kg på samme tidspunkt.

ORIGINAL: engle_mamma

hva sa HS da?

Har dessverre ikke de erfaringene her, her er det vekten som svaier som jojo.. opp og ne hele veien med denne vekten[&o]

håper dere finner ut av det.

Vi har ikke vært hos HS siden sist målinger... Skal ringe henne å høre, var først ikveld jeg så nærmere på percentilskjemaet at han har hatt et kraftig fall.

Har hørt om mange gutter som har veid mye rundt ett år... og fra ett til 2 år har de  bare gått opp 1-2kg.

Back
Topp