Fagbrev og Nav

mamma_91

Betatt av forumet
Hei.
Jeg er nå så heldig at jeg har gått hjemme i to år med sønnen min :) Men nå er jeg klar for å fullføre min helsefagarbeder utdanning. Har jobbet innenfor helsevesenet siden 2009-2012, vært alltid mye å gjøre.
Gått gjennom kommunen for å få fagbrev av de, men får da vite at jeg ikke har ungdomsrett siden jeg er over 20 år, og de må prioritere andre som har retten. Fikk i det minste skryt av folkene fra kommunen om at jeg gjorde et godt intervju :)

Så jeg snakket med min gamle arbeidsplass om å få ta fagbrev der, og eventuelt få tatt ferdig praksisen der, og det var helt greit.

Men jeg aner ingenting om hvordan jeg skal gå frem for å få fagbrev som privatist. Har to år på skole og jobbet en god del siden skolen med unntak av de to siste årene.

Tenkte høre med nav, men er det noe de kan gjøre for meg? Viser jo at jeg vil jobbe, men da trenger jeg fagbrev. Får jeg fagbrev så får jeg fort fast arbeid.

Håper noen kan svare meg

Ta kontakt med fylkeskommunen der du bor og snakk med utdanningskontoret. De kan hjelpe deg med å finne ut om du mangler fag/praksis og hva du må gjøre for å få fagbrev. Lykke til!

NAV får vel ikke gjort noe med fagbrevet.Du må ta kontakt med opplæringskontoret i fylkeskommunen der du bor.De kan hjelpe deg og arbeidsplassen din.De finner også ut hva du mangler osv

Ta kontakt med opplæringskontoret i fylkeskommunen ja. Men ungdomsrett har du tom ut året du fyller 24 år :)
Men om du tar fagbrev som privatist så tror jeg du kan få det dekket av nav. Er ikke 100% sikker, men tror det. Lykke til :)

Ta en telefon til NAV og hør om de kan hjelpe deg, evt. Gi deg noen tips/råd :)

Ta kontakt med opplæringskontoret i din kommune :)

Back
Topp