Faen! Sjokkisdriiit....

Tessa

Forumet er livet
Sjokkisen vi koser oss sånn med kan komme fra barnearbeid. Men som en bekjent av meg sa for noen år siden; HVOR ille er det egentlig når du vurderer alternativene? Hvis eneste andre alternativ er å sulte i hjel eller selge kroppen sin?HVA ville vi ha gjort hvis vi stod overfor det samme valget? Send ungen din med meg så h*n kan jobbe og få mat en gang om dagen, eller sulte i hjel her...[:(][:@]
Så hva gjør man?

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article3566783.ece

Når jeg hører sånt får jeg lyst å boikotte og slutte å spise sjokolade....
Tenk å bli stjålet fra sin egen mor og far for å jobbe å få mat en gang om dagen...

Nei det er litt av ett dilemma Tessa... men jeg vil nok tro at disse barna hadde hatt det bedre med familien... eller?

Tror det er snakk om familier som er så fattige at de faktisk ikke har råd til alle barna sine og gjør hva som helst for egen OG barnas del. De er kanskje i en situasjon hvor de ikke engang kan garantere barna sine ett måltid pr dag engang, da er nok et slikt tilbud fristende. Bedre enn å se ungen sin sulte hjel hjemme...
Nei, det er ikke godt å vite hva man skal gjøre. Slutter vi helt å kjøpe sjokolade, tar man kanskje selve livsgrunnlaget fra en del og tvinger de ut i prostitusjon eller sultedøden. Fortsetter man å kjøpe sjokolade videreføres bare den driten de lever i nå...Pest eller kolera.

Back
Topp