Faen og....

Liidsi

Elsker forumet
Da jeg gikk gravid med eldste jenta ble det oppdaget at jeg hadde chlamlydia så da fikk jeg Abboticin (antibiotika) legen sjekket med sykehuset og de ble enige om at Abboticin var greit å bruke under graviditet. Dette er da 12,5 år siden nå. Dette var under første trimester.

Nå ser jeg jo at man helst ikke skal ta det, og min nåværende fastlege sa at hun hadde ikke tort å gitt Abboticin til noen gravide. Hun rådet meg til å ta kontakt med helsedirektoratet eller legemiddel et eller annet for å se om bruken av Abboticin kan være en medvirkende årsak til at eldstejenta mi er født autist og alvorlig psykisk utviklingshemmet. Jeg synes det er skremmende.

Men tviler på at vi vil få noe endelig svar på det.

Graviditet og amming.

Rådfør deg med lege eller apotek før du tar noen form for medisin.
Kvinner som planlegger å bli gravide eller er gravide skal ikke bruke Abboticin. Legemidlet bør brukes hos kvinner under graviditet bare hvis det er absolutt nødvendig.
Rådfør deg derfor med lege før bruk av Abboticin dersom du er gravid.

oi.. skjønner godt du vil prøve å sjekke ut om d kan være årsaken.. begynner jo å tenke litt da! uff..klem

ORIGINAL: Loo

oi.. skjønner godt du vil prøve å sjekke ut om d kan være årsaken.. begynner jo å tenke litt da! uff..klem

ORIGINAL: Loo

Huff, det var noe å tenke på..
Det KAN jo bare være et sammentreff, men samtidig... Ja, det er jo vanskelig å si.. Håper dere får noe svar fra helsedirektoratet. Kanksje søke om erstatning for feilmedisinering og alvorlig ettervirkning av det. Selvfølgelig, det kan jo desverre ikke forandre fortiden...
En kjempe stor klem til deg, for jeg tror du trenger det

ORIGINAL: lovibem

Det KAN jo bare være et sammentreff, men samtidig... Ja, det er jo vanskelig å si.. Håper dere får noe svar fra helsedirektoratet. Kanksje søke om erstatning for feilmedisinering og alvorlig ettervirkning av det. Selvfølgelig, det kan jo desverre ikke forandre fortiden...

kontakta statens legemiddelvern. Gikk et par timer så fikk jeg telefon om at de ikke kunne se noen sammenheng mellom hennes sykdom og bruken av Apocillin. De fant kun dokumentasjon på at det kunne forekomme en sammenheng mellom bruk av Abboticin og hjertefeil hos barn. Så da er vi like langt igjen. Tror ikke jeg orker å bruke mer tid på å spekulere å bare bruke mer tid på jenta mi.[:)] Denne studien ble publisert i 2005 og jeg fikk abboticin i 1998 så er etter 2005 den ikke anbefales til gravide.

Jeg må bare få si at vi har sett store fremskritt hos henne dette siste året. Det virker kanskje som "baby steps" for andre, men i forhold til hvordan det var for 1 år siden så er det store forandringer. Og fjoråret var et hel.... rett og slett. Så jeg er så glad for det Og til slutt så vil jeg gratulere Linda jenta mi med 12 årsdagen i dag.

ORIGINAL: Liidsi

ORIGINAL: lovibem

kontakta statens legemiddelvern. Gikk et par timer så fikk jeg telefon om at de ikke kunne se noen sammenheng mellom hennes sykdom og bruken av Apocillin. De fant kun dokumentasjon på at det kunne forekomme en sammenheng mellom bruk av Abboticin og hjertefeil hos barn. Så da er vi like langt igjen. Tror ikke jeg orker å bruke mer tid på å spekulere å bare bruke mer tid på jenta mi.[:)] Denne studien ble publisert i 2005 og jeg fikk abboticin i 1998 så er etter 2005 den ikke anbefales til gravide.

Jeg må bare få si at vi har sett store fremskritt hos henne dette siste året. Det virker kanskje som "baby steps" for andre, men i forhold til hvordan det var for 1 år siden så er det store forandringer. Og fjoråret var et hel.... rett og slett. Så jeg er så glad for det Og til slutt så vil jeg gratulere Linda jenta mi med 12 årsdagen i dag.

Gratulerer med dagen![:D]
Det er jo helt fantastisk med framskritt! Uansett strørrelse, så er de av stor betydning[:)]

ORIGINAL: SindreSinMamma

Gratulerer så mye med dagen til jenta di som er 12 år i dag![:D] Fint navn[:)][:)] *Heter det samme*[8D]

Forstår deg godt at du heller vil bruke krefter og energi på jenta di, men man klarer nok ikke helt å la være å tenke om det kan være en sammenheng...
Mange klemmer til deg[:)]

[:)]

Back
Topp