Da jeg gikk gravid med eldste jenta ble det oppdaget at jeg hadde chlamlydia så da fikk jeg Abboticin (antibiotika) legen sjekket med sykehuset og de ble enige om at Abboticin var greit å bruke under graviditet. Dette er da 12,5 år siden nå. Dette var under første trimester.
Nå ser jeg jo at man helst ikke skal ta det, og min nåværende fastlege sa at hun hadde ikke tort å gitt Abboticin til noen gravide. Hun rådet meg til å ta kontakt med helsedirektoratet eller legemiddel et eller annet for å se om bruken av Abboticin kan være en medvirkende årsak til at eldstejenta mi er født autist og alvorlig psykisk utviklingshemmet. Jeg synes det er skremmende.
Men tviler på at vi vil få noe endelig svar på det.
Graviditet og amming.
Rådfør deg med lege eller apotek før du tar noen form for medisin.
Kvinner som planlegger å bli gravide eller er gravide skal ikke bruke Abboticin. Legemidlet bør brukes hos kvinner under graviditet bare hvis det er absolutt nødvendig.
Rådfør deg derfor med lege før bruk av Abboticin dersom du er gravid.
Nå ser jeg jo at man helst ikke skal ta det, og min nåværende fastlege sa at hun hadde ikke tort å gitt Abboticin til noen gravide. Hun rådet meg til å ta kontakt med helsedirektoratet eller legemiddel et eller annet for å se om bruken av Abboticin kan være en medvirkende årsak til at eldstejenta mi er født autist og alvorlig psykisk utviklingshemmet. Jeg synes det er skremmende.
Men tviler på at vi vil få noe endelig svar på det.
Graviditet og amming.
Rådfør deg med lege eller apotek før du tar noen form for medisin.
Kvinner som planlegger å bli gravide eller er gravide skal ikke bruke Abboticin. Legemidlet bør brukes hos kvinner under graviditet bare hvis det er absolutt nødvendig.
Rådfør deg derfor med lege før bruk av Abboticin dersom du er gravid.

Og til slutt så vil jeg gratulere Linda jenta mi med 12 årsdagen i dag.