FAEN altså..

Thunderella

Gift med forumet
HERLIG altså!!

Henrik (mannen) har antagelig fått svineinfluensa.. :(
Håper virkelig tamifluen hjelper og at han ikke smitter meg og Emilia. Virker ikke akkurat som noe spa-behandling det greiene der..

Oppkast, 39 i feber, vondt i hele kroppen og så sår i halsen at han blør!
Som om ikke det var nok så krangler drøvelen hans seg skikkelig, så den legger seg som et lokk over luftveiene når han sover så han får ikke puste ordentlig!

Om ikke tamifluen funker så skal han inn igjen og testes for kyssesyken. Skjønner ikke at de ikke tok den blodprøven med en gang jeg altså, men det er nå meg!
Kyssesyken er jo noe dritt å få bukt med om du går med det lenge.. Var hvertfall det da jeg hadde det! Inn og ut av sykehus for å passe på milten i flere mnd etterpå!

Men så lurer jeg på noe.. Han har blitt litt dårligere etter at vi kom hjem fra legevakten, og blir han enda dårligere må vi jo tilbake så han evt kan legges inn. Men skal jeg da teoretisk vekke Emilia i natt for å kjøre han på sykehuset? Vi skal jo på jobb og i bhg imorgen.. Eller kan man driste seg til å ringe ambulanse da?

hva med en kompis eller taxi??

Har han problemer med luftveiene (altså ikke bare pga. drøvelen). I så fall skal man være forsiktig med Tamiflu og heller ta en tur til sykehuset. Tamiflu fungerer optimalt før luftveisproblemer oppstår, og kan gi lungekollaps hvis man tar det etter at alvorlige komplikasjoner grunnet influensa allerede har oppstått.

Stikkordet her er lungene, luftveiene (ikke drøvelen). Har han smerter/trykk nedi lungene kombinert med en allmenntilstand som forværrer seg, så er det på tide med en tur til sykehuset.

ORIGINAL: ¤Ida

Jeg er blakk som en fjording, ellers ville taxi vært et alternativ!! Får lønn i morgen.. ;)

Og dessverre har jeg ikke så mange venner som har lyst å utsette seg for smitte tror jeg! Hvertfall ikke siden vaksineringen ikke er helt oppe å går i kommunen..

ORIGINAL: Thunderella

ORIGINAL: ¤Ida

Jeg er blakk som en fjording, ellers ville taxi vært et alternativ!! Får lønn i morgen.. ;)

Og dessverre har jeg ikke så mange venner som har lyst å utsette seg for smitte tror jeg! Hvertfall ikke siden vaksineringen ikke er helt oppe å går i kommunen..

Blir han værre så ringer du etter ambulanse, ikke taxi.

ORIGINAL: Kal-El

Har han problemer med luftveiene (altså ikke bare pga. drøvelen). I så fall skal man være forsiktig med Tamiflu og heller ta en tur til sykehuset. Tamiflu fungerer optimalt før luftveisproblemer oppstår, og kan gi lungekollaps hvis man tar det etter at alvorlige komplikasjoner grunnet influensa allerede har oppstått.

Stikkordet her er lungene, luftveiene (ikke drøvelen). Har han smerter/trykk nedi lungene kombinert med en allmenntilstand som forværrer seg, så er det på tide med en tur til sykehuset.

Nei, jeg tror ikke han har noe trykk i lungene! Eller, for å være helt ærlig har jeg ikke spurt heller..
Jeg spurte om han sleit med å puste, og han svarte ja..

Nå har han sovnet, men regner med han sier ifra om han skjønner han må på sykehus. Da får vi bare se ann hva vi gjør..

ORIGINAL: Thunderella

ORIGINAL: Kal-El

Nei, jeg tror ikke han har noe trykk i lungene! Eller, for å være helt ærlig har jeg ikke spurt heller..
Jeg spurte om han sleit med å puste, og han svarte ja..

Nå har han sovnet, men regner med han sier ifra om han skjønner han må på sykehus. Da får vi bare se ann hva vi gjør..

Fikk beskjed om å komme oss på sykehus med en gang om vi opplevde luftveisproblemer/problemer med å puste etter å ha tatt Tamiflu/Relenza. Ville nok ringt en gang for mye enn en gang for lite. Det er jo også et generelt råd fra helsepersonell om å kommer seg til lege hvis man har pusteproblemer uansett hvis man har SI. [&:]

Back
Topp