Faddere

Bølle_frø

Glad i forumet
Sensommerbarna 2016
Når spør man de man vil ha til faddere om de vil være det? Før babyen kommer eller etter? :p

Med eldstemann spurte jeg i løpet av svangerskapet, men det var fordi de jeg ønsket var klar lenge før spiren satt.. ene kompisen til mannen min var den siste som ble spurt, men tror han og ble spurt mens jeg var gravid... denne gangen har vi ikke spurt noen ennå, men jeg vet hvem jeg ønsker å spørre.. også er vi ikke helt ferdigdiskutert ift mannen sin side.

Vi har brukt de fleste fadderkandidatene våre på de forrige barna. Men jeg har et par favoritter som jeg noen ganger har undret meg over at vi ikke har brukt tidligere... Flaks vi fikk en ny mulighet til å spørre dem! Har nesten spurt dem allerede, men har nå bestemt oss for å vente med å spørre noen til vi har bestemt oss for hele faddergjengen.

Hva velger dere faddere ut ifra? Hvor mange? Og velger dere par ?

Jeg har ingen søsken, og har heller ingen stor tilknytning til noen i slekta så her blir det vel å velge min nærmeste venninne om hun vil og samboers søster som også er en god venninne av meg. Så jeg tenker å ha to stk

Jeg har ingen søsken, og har heller ingen stor tilknytning til noen i slekta så her blir det vel å velge min nærmeste venninne om hun vil og samboers søster som også er en god venninne av meg. Så jeg tenker å ha to stk
Vi har tenkt det samme, å ha søsteren til samboern,men usikker på om vi skal ha ste søsteren min eller en av mine bestevenner :smug:

Vi har fire faddere til hver av barna. Og de fire er en blanding av 1-2 av søsknene våre, 1-2 besteforeldre og 1-2 venner av meg eller mannen. Minstemann får bare venner av oss for alle i familien har vi allerede brukt. Vi har valgt å ikke ha begge i et par, vi har ønsket å heller binde flere av vennene våre til barna og familien, velger man par blir det jo halvparten så mange familier. Men her det ulike meninger. Man kan velge 2-6 faddere.

Vi har fire faddere til hver av barna. Og de fire er en blanding av 1-2 av søsknene våre, 1-2 besteforeldre og 1-2 venner av meg eller mannen. Minstemann får bare venner av oss for alle i familien har vi allerede brukt. Vi har valgt å ikke ha begge i et par, vi har ønsket å heller binde flere av vennene våre til barna og familien, velger man par blir det jo halvparten så mange familier. Men her det ulike meninger. Man kan velge 2-6 faddere.
Høres veldig lurt ut :)syntes det er så vanskelig da det er så mange å velge i som er nære,pluss at jeg føler at enkelte blir skuffa for å ikke bli valgt :shifty:

Blir ikke dåp her. Har man fadder for det?
Nei ville ikke trodd det, blir i hvertfall uoffesielt:) fadderer er egentlig bare noen som skal lære barne opp i den kristne tro:) er ikke lengre gudmor og gudfar som det tidligere var, de som tar over barna dersom mor og far dør

Har spurt etter barna var født. Kommer til å gjøre det nå også ❤️

Back
Topp