Fadder i dåp

panterinnen

Gift med forumet
Hei!

Kjærsten min skal være fadder neste søndag og vi er litt usikre på ting.
Hvor mye er det vanlig å gi i gave når man er fadder? Og pleier fadderne å holde tale??

Jeg har ikke holdt tale, og jeg er fadder til 2 små gutter. Brukte vel 700-800 pr gave, om jeg ikke husker feil. Har iallfall brukt mer til gave til barna jeg er fadder til enn til dem jeg ikke er fadder til.

Jeg er fadder til 3 jenter, og har aldri holdt tale i dåp.. Brukte vel ca 600-700 på gavene.. Bruker litt mer til de enn til de jeg ikke er fadder til..

Spørs jo hvor høytidlig dåpen er når det kommer til tale. Jeg har nå aldri vært i en dåp hvor det har vært aktuellt. Kanskje man heller kan lese et dikt eller noe om man vil si noen ord.

Når jeg har vært fadder så får dåpsbarnet en gave til rundt 500 - 800 .-

Takk for svar [:)] Trodde ikke det var vanlig med tale selv, men kjedelig å dukke opp uten hvis dem andre holder hehe..
Ser det er ett gjennomsnitt her fra 500-1000 kr så da er jo det greit [;)]

ORIGINAL: Labambie

Jeg er fadder til to jenter, og det har aldri blitt holdt tale i dåpen.. Gitt gave for mellom 500 og 1000 kr.

Samme her!

Talen må du ta i konfirmasjoenen;) Mine faddere hadde sanger og holdt tale for meg da... men sjelden det er taler i en dåp..!
Jeg er fadder, og kjøpte gave for ca 1000 kr..  måtte spare.. for var student.. men syntes jeg måtte kjøpe noe skikkelig :)

Back
Topp