Fadder i dåp

Mrs b

Forumet er livet
VIP
For meg er valge om fadder veldig viktig. Å etter at vi valgte venner som fadder og et familiepar lærte jeg at jeg vil kun ha " blods familie" som fadder.
Venneparet har vi ikke kontakt med lengre å familieparet skilte seg. Så den ene parten er jo utav bilde. Trist, men sånn er det av og til.

MEN nå vil jeg velge mine to søsken som bor med vår far. Men jeg har ikke kontakt med vår far. Blir det teit å ha dem som fadder å ikke invitere foreldrene? De forventer sikkert å bli i vitert dersom ungene skal være fadder.
Er redd det skal se rart ut. Men jeg har null kontakt med han og ønsker det ikke heller. Men søskene mine er i livet vårt....
Hva tenker dere?

De er 19 og 25. Voksne altså.

Nei, da skjønner jeg ikke hvorfor dere skal måtte invitere ham..

Hadde ikke invitert han på det grunnlag at barna hans skal være med :o

Hva han forventer er en ting, hva du ønsker en annen. Det er du som bestemmer, uavhengig av hva andre forventer.. :) Det er ingen selvfølge at man inviterer foreldre selv om barna er faddere. Jeg ville ikke invitert noen jeg ikke har kontakt med iallefall.. :)

Hva han forventer er en ting, hva du ønsker en annen. Det er du som bestemmer, uavhengig av hva andre forventer.. :) Det er ingen selvfølge at man inviterer foreldre selv om barna er faddere. Jeg ville ikke invitert noen jeg ikke har kontakt med iallefall.. :)
Enig!

Hadde ikke brydd meg om å spørre han når de er såpass gamle... Er noe annet om de hadde hvert mindreårige.. Be de du vil. Blir ikke koselig om man ber folk man ikke vil ha der..

Du inviterer de dere har lyst til. Det er du som hvem du ønsker skal være fadder. Å la dem være det gir ikke faren invitasjon av den grunn.

Back
Topp