Fadder i dåp

Trollmor26

Forumet er livet
Aprilbarna`15
jeg skal være fadder i dåp.
Har derfor lyst til å kjøpe noe litt "annerledes" enn de vanlige dåspgavene.
Blir det rart å bestille fra Nøstebarna foreksempel???

Kom gjerne med ideer og nettsider hvor jeg kan bestille fra[:)]

Og hva bør det koste? [:)]

Jeg synes ikke klær passer å gi i dåpsgave. Eller, det kan jo sikkert være fint hvis foreldrene har nevnt at de ønsker seg noe fra Nøstebarn feks, men jeg synes det skal være noe som varer litt lenger enn klær. Noe barnet kan ha glede av når det blir eldre også [:)]

Ingen forslag dessverre.. skal tenke litt på det.

Jeg ville lagt meg rundt 1000 kroner. Aner ikke hva som er vanlig, men det var den prisen omtrendt Nora fikk gaver for av sine faddere iallfall

Nevermind. Skulle være en edit, ikke en quote [:D]

Klær går hvis det er litt dyre å spesielle klær...
Fadder vil jeg si, da står du veldig nær de, så da kan det koste litt :p

Fadderen til mynthe opprettet konto hos seg, så hiver hun inn litt til bursdag, litt til jul.. Så får hun disse når hun er 18.. HELT genialt.. Da får hun penger til evt ha leilighet, begynne på lappen, ta en reise osv.

(hun  er gravid nå, så blir fadder selv og skal gjøre just the same)
Det er en gave man virkelig får bruk for :)

Fant denne siden:

http://www.purnorsk.no/index.php?page=shop.browse&category_id=81&option=com_virtuemart&Itemid=3

Ville dere gitt noe her fra?

ORIGINAL: *LilleVinkel*

Fant denne siden:

http://www.purnorsk.no/index.php?page=shop.browse&category_id=81&option=com_virtuemart&Itemid=3

Ville dere gitt noe her fra?

Nah, gyngehesten kanskje, men den var for dyr..
Ååå jeg vil at mynthe skal ha slik body ^^

Mynthe fikk Rørosteppe for baby, det var jo genialt.. Deilig ha de neste årene i sikkelig ull..
Men klær ville jeg styrt unna.
En litt fin gå-stol aktig, litt tidlig, men genialt ha når de kommer dit..
Du kan bestille fra nettet sånn bok som du fyller ut info osv..
Så står det masse gøy, vekt, første tenner, hva melken koster i år 2010 :P
Men husker ikke hva den siden het :(
Evt Den store Sangboken, eventyrboken.. de er PRICELESS å ha! Jeg har mine enda..
Eller pengegave går alltid godt med

nå vet ikke jeg om det er jente eller gutt du skal kjøpe til.da jeg var fadder kjøpte jeg gådukkevogn med en liten dukke dyne og pute. jeg ville heller ikke kjøpe noe som alle andre kjøper. og fikk gåvogn til lillegutt til dåpen hans.. til dåpen til eldste jenten min fikk jeg en liten dukkeseng med dyne og pute av ene fadderen og av min søster fikk hun en tøydukke. syns det var de gøyeste gavene for de kunne hun bruke lenge og så var de spesielle. for vi fikk så mye sånn typiske dåps gaver som bare blir stuet inn i et skap. syns heller ikke man trenger å blakke seg på det heller, på dåpsgaver har jeg hatt en grense på 500 kr uansett om det har vert fadderbarn eller tantebarn.

Jeg hadde blitt kjempeglad for kvalitetsbøker. De store hvite f.eks. Eller penger på konto, men det er jo litt "kjedelig"

Sånn prismessig er litt vanskelig. Når vi var invitert i dåp til noen venner tenkte vi litt i forhold til bryllup. Dåp er jo litt "mindre", så la oss et par hundrelapper under det vi hadde gitt som gjester da, så vi ga 2-300 kr. Som fadder hadde vi nok lagt oss litt under om vi hadde vært forlovere, så 8-1000 kr hadde jeg gitt for[:)] (Men skal jo stå i forhold til økonomi også. Hadde ikke ønsket at faddere til mine barn skulle kommet skeivt ut i sin egen økonomi, heller[;)])

Som Unnimor sier så har grodesign fine stoler. Men her er det også veldig fine; http://www.tusserogtroll.no/ Har bestilt derfra til frøkna vår. Da som dåpsgave fra oldeforeldrene som ga penger og ville at vi skulle ordne. Da får hun noe som er varig og blir brukt fra noen hun kanskje ikke får mulighet til å huske så godt (de er gamle).

Jeg får mitt fjerde fadderbarn nå til høsten og jeg gir alltid for ca 700 kr til de. Ble sånn da første fikk den summen så må jeg liksom prøve å gi noe a la det samme. De to jentene jeg er fadder for har fått gullhjerte og inngravert smykkeskrin. Det første fadderbarnet mitt var en gutt og han fikk inngravert lommelerke [8D]
Han jeg skal være fadder for nå i høst vet jeg ikke hva jeg skal gi, for tror ikke lommelerke vil falle i god smak hos familiene der [:)]

Kan være lurt å høre om de har noen spesielle ønsker da, hvis ikke er det vel litt mere fritt frem[:)]

Syns det er litt vanskelig...for jeg har 5 fadderbarn og skal være igjen nå[:)] til de som hadde dåp da jeg var endel yngre og hadde mindre penger så ble ikke gaven så dyr (da var jeg alene også). Til han vi er gudforeldre til sammen, blir det dyrere.
Odin fikk bla.a smykker, en stor håndlagd lastebil i tre (kjempefin, med dåpsdato og navn), bergans ryggsekk, fotoalbum, penger, sølvskje og -gaffel og barneserviser. Skikkelige ullpledd er også fint.
Jeg og mamma strikket bunad til en av ungene, og jeg gav en sølje i tillegg, det var VELDIG populært og annerledes.
Tror ikke jeg ville gitt en gave under 500,- men en må ta det litt utifra hva en har råd til og.

Jeg ville nok lagt på ca 500,- i forhold til hva jeg ellers ville gitt hvis jeg skulle være fadder, men nå kommer jo også det an på hvem det er til. Nevø og niese ville vel kanskje fått omtrent det samme. Når det kommer til gave, så er jo en ordentlig bibel, en barnebibel eller noe lignende en god faddergave. Det betyr jo at man virkelig legger vekt på betydningen. Kanskje et gullkors?

Men ellers helt vanlige dåpsgaver. Ville nok ikke kjøpt klær til barnedåp uansett, så sant det ikke var hjemmebrodert bunad e.l. Man må jo forberede seg på litt høyere standard til bursdagsgaver/julegaver og slikt også til fadderbarn synes jeg. Kan heller få litt "ordentlige" klær da [:)] Men det er jo meg da [;)]

Har kjøpt ei sånn bok [:)]

Synes det er litt artig å gå litt bort fra det tradisjonelle med dåpen jeg. Elias fikk klær, gavekort osv. Synes det var stas jeg[:)]

De hvite? "den store sangboken"?
Jeg har så lyst på sangboken, vi har kun eventyrboken..
De er sååå fantasisk!

ORIGINAL: ing_ping

De hvite? "den store sangboken"?
Jeg har så lyst på sangboken, vi har kun eventyrboken..
De er sååå fantasisk!

http://www.ark.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=3743755

kanskje jeg skal kjøpe den?
Er det en fin gave?
Får også gave fra den barnesida... Så må han jo også få noe mer da[8D]

Back
Topp