Facebook

Deez

Glad i forumet
Hvor gammeel syns du at barn skal være før de kan lage seg profil på FB?
Vi (Samboeren min sine) har to jenter på 9 og 11 år. Den elste vil gjerne lage seg profil der. Jeg har sakt nei.
Men hvor gammel burde de egentli være før de kan registrese seg der, hva er din mening?

Syns det var i minste laget da min lillesøster på 13 registrerte seg...haha...
Bør vertfall være tenåring..

Jeg synes facebook er for voksent til at barn skal være der. Minimum 15 års aldersgrense, mener jeg.

Det er jo lang opp og fram for oss, men jeg skal være "venn" med ungene mine slik at jeg kan holde et øye med hva som skjer................

Så lenge hun har en låst profil kan det vell ikke gjøre noe skade?
kanskje be hun om å ikke ha bilde av seg selv, heller noe annet som ett kjeledyr eller noe..

Tror det er 13 års aldersgrense der? - Kan ikke si helt sikkert.... Men syns facebook er mye bedre enn nettby osv. Jeg ville pratet med henne om å ikke legge til folk hun ikke kjenner osv..

Nevøen min på 11 har profil der.. Søstra mi laget en egen mail, som kun hun har passord til, sånn at hun har kontroll på hva som skjer.. Og han bruker det igrunn bare til å spille alt detta farm ville o.l.

Jeg har en søster på 12 år som har hatt det i snart 1 år, og hun er fornøyd med det lille hun forstår der inne..jeg synes det er mye tryggere å la barna holde på der inne enn f.eks på nettby! du kan jo lage en stengt profil til henne og beholde passordet hennes og si at det egentlig er for voksne så om hun vil ha det så vil dere ha kontroll siden det er mange skumle folk på nettet?

14år eller eldre, man må kunne skjønne hva internett er og at det finnes skumle mennesker der ute...
Hadde sagt at man skal ha en låst profil og helst ikke noe bilde av seg selv, med tanke på ekle pedoer etc..

syns det kommer an på jeg,er jo mange som har det nå også pga spillene,mange i klassen har det osv..
syns ikke det er så gale om man har låst profil,og kanskje kan være med å lage den slik at man kanskje får vite passord osv tilfelle det skulle være noe?

Min eldste laget seg profil der (med hjelp avmeg og godkjennelse fra far) da hun var 12 år. Synes ikke det er for liten alder og det går an å ha litt kontroll på hva de gjør. Jeg synes det er bedre at de er på facebook som jeg selv er, istedet for en hel haug av andre nettsteder vi ikke har kontroll på i det hele tatt. Facebook har en nedre grense på 13 år for å opprette profil, men vi så ikke noe problem med det for vårt vedkommende i en alder av 12 [:)]

dattra mi på 10 år hadde laget seg en profil der (uten å spørre). jeg har sagt at den skal slettes. hun kan holde seg på go supermodel enn så lenge. facebook er liksom "min" plass, og vil ikke at barna mine skal "springe rundt" der og se hva jeg skriver og gjør[8D] Hun får vente til hun blir tenåring[:)]

har ei veninne som laga profil til sønnen sin (som da var 7 år) på nettby. jeg nekta å legge han til som venn. vet ikke om han enda er der, for jeg er ikke der selv lenger.

Mine er 10 og 11 år, og har FB for å ha kontakt med familien i sitt andre hjemland, og vennene fra Helgeskolen som bor i andre bydeler. Og mest av alt, for å spille spill.

Jeg synes det er greit, siden de ikke kan passordene og kun kan være koblet på hjemme, og det er knyttet til emailer kun JEG har passordet til, så de kan ikke skjule noe heller sånnsett.

hmm fra 7klasse- ungdomskolen kansje?

Jeg har sagt at min jente ikke får før hun er 13 år (og det er jo bare noen mnd unna - iiiiik). Hun har nettby, men det har jeg sagt at hun får slette når hun får fb. Jeg liker IKKE nettby. Ekle gamle menn som prøver å få kontakt med dem hele tiden (jeg har passord og kan følge med).

ORIGINAL: caka

Jeg har sagt at min jente ikke får før hun er 13 år (og det er jo bare noen mnd unna - iiiiik). Hun har nettby, men det har jeg sagt at hun får slette når hun får fb. Jeg liker IKKE nettby. Ekle gamle menn som prøver å få kontakt med dem hele tiden (jeg har passord og kan følge med).

Nettby får ikke ungene mine før de er myndige haha. Synes det er alt for mye dritt der. Facebook er mye tryggere, fordi der kan man skjule profilen sin, på Nettby kan man bare sperre for innkommende post og kommentarer, ikke noe mer enn det...

Fetteren min på 8 år har profil der. Syns det er kjipt..
Jeg la han til som venn, hvis ikke ville han blitt lei seg, men jeg liker det ikke.
Syns det er drøyt at foreldrene syns det er OK.

har jo også de på facebook som lager egne profiler til sine nyfødte barn..
de har da egen profil, samt den på barnet.. med fullt navn bilde osv. akkuratt det syns jeg er alt for drøyt...

Back
Topp