FACEBOOK

SleepingBeauty

Elsker forumet
Sommerfuglene <3
Jeg er imot facebook på mange måter, men etterhvert som tiden går så føler jeg meg "presset" av samfunnet til å legge meg inn der som bruker.. "ALT" foregår jo der... Jeg har begynt å føle meg litt utenfor, og da tenker jeg ikke i vennegjengen, på jobben etc.. men faktisk i samfunnet.. så jeg er på nippen til å bryte alle mine prinsipper og opprette profil.... Har du FB?

Hvorfor er du imot facebook? :o)

Jeg er der, brukte det mye i starten, men etterhvert var jeg der mindre og mindre.. Nå syntes jeg det ikke er noe som skjer der annet enn at det er moro å opprettholde kontakten med gamle kjente som ikke bor inærheten. Jeg føler facebook er hva man gjør det til selv jeg da.. Jeg har kunn venner der som jeg har kontakt med feks. Noe som gjør vennelista mi liten.. hehe. Jeg har IKKE åpen profil slik at kunn mine venner kan se hva jeg eventuelt skulle skrive osv.. :o)

sier alle... Er det rart jeg begynner å tvile på mine egne prinsipper om det viser seg at FB er livsviktig? 

blida skrev:

Jeg er der, brukte det mye i starten, men etterhvert var jeg der mindre og mindre.. Nå syntes jeg det ikke er noe som skjer der annet enn at det er moro å opprettholde kontakten med gamle kjente som ikke bor inærheten. Jeg føler facebook er hva man gjør det til selv jeg da.. Jeg har kunn venner der som jeg har kontakt med feks. Noe som gjør vennelista mi liten.. hehe. Jeg har IKKE åpen profil slik at kunn mine venner kan se hva jeg eventuelt skulle skrive osv.. :o)

Den diskusjonen venter jeg litt med.. hihi.. Vet hvordan det kan bli her på BV.. 

SleepingBeauty skrev:

blida skrev:

Den diskusjonen venter jeg litt med.. hihi.. Vet hvordan det kan bli her på BV.. 

hehe, ja nei det er sant.. :o)  Selv mener jeg at folk må få lov til å mene akkurat hva de vil og gjøre akkurat som de vil... Syntes det er kjempe bra at du ikke lar deg rive med bare fordi alle andre gjør det.. :o) 

Ja jeg er på facebook og "kunne ikke klart meg uten".

Men syns det er synd at facebook har tatt over vanlig sosialt samvær... at folk heller bare snakker med deg på facebook enn å møte deg face2face... :S mange venner på facebook, få venner i virkeligheten... trist gitt...

Ja jeg er på fb, men hadde ikke gått glipp av noe i samfunnet ved å ikke være der.

Har facebook, hadde fint klart meg uten altså. Men eg bor ikke "hjemme" dvs er ikke norsk opprinnelig. Og det er faktisk en fin måte å klare å oppdatere seg litt på hva som skjer "hjemme". Klarer jo ikke å ha like mye kontakt med alle venner og bekjente så eg får jo med meg litt sladder fra de mer perifere vennskapene.(hvem som er gravid, gifter seg, skiller seg osv.) Absolutt ikke noe livsviktig men kan i noen tilfeller være greit å vite om når man treffer dem på gata når eg er "hjemme" 

Har forresten en sperret profil så kun venner kan se eg er der(finner meg ikke hvis du søker etter meg)

Jaa, og jeg er avhengig!

I begynnelsen sa jeg at jeg skulle aldri ha facebook, for det så så dårlig ut.. Det endret seg, og nå er jeg pålogget 24/7 - bokstavelig talt.

Har sperret profil, og kun venner og bekjente på vennelista, så ingen får se noe de ikke skal se fra meg og mitt liv.. : )

Elsker Facebook! 

Lykken_er_to skrev:
Ja jeg er på fb, men hadde ikke gått glipp av noe i samfunnet ved å ikke være der.

Er du sikker? 

Jeg er på face, og selv om jeg "greier meg uten" synes jeg det er morsomt å følge med på hva andre folk gjør.
Forbinder det ikke med nysgjerrighet/snoking, det er jo de som legger det ut.
Det er feks morsomt å se når gamle klassevenninner blir gravide og får baby osv. Hadde sikkert ikke fått med meg det hvis jeg ikke var på face.
Dessuten, selv om noen mener man blir mindre sosial av sosiale nettverk, så er det motsatt for meg... det er på den måten jeg opprettholder kontakten med mange av mine venner iallefall, siden jeg bor langt unna mange av de.
Jeg prater også en del med folk jeg ellers ikke ville pratet med, som jeg kjenner litt, men som jeg nå har blitt bedre kjent med gjennom facebook.

Tøsa skrev:
Jeg er på face, og selv om jeg "greier meg uten" synes jeg det er morsomt å følge med på hva andre folk gjør.
Det er feks morsomt å se når gamle klassevenninner blir gravide og får baby osv. Hadde sikkert ikke fått med meg det hvis jeg ikke var på face.

Dessuten, selv om noen mener man blir mindre sosial av sosiale nettverk, så er det motsatt for meg... det er på den måten jeg opprettholder kontakten med mange av mine venner iallefall, siden jeg bor langt unna mange av de.
Jeg prater også en del med folk jeg ellers ikke ville pratet med, som jeg kjenner litt, men som jeg nå har blitt bedre kjent med gjennom facebook.

Sign.

Tøsa skrev:

Sign! Kjekt å opprettholde kontakt med folk gjennom facebook. Spesielt i småbarnstida når det blir mindre sosialt liv enn ellers. Sist permisjonstid opprettet jeg en trillegruppe gjennom facebook og ble slik kjent med andre småbarnsmødre i området her. Så for min del har facebook vært udelt positivt. Jeg har ikke hemmelig profil, og er derfor søkbar, men kun enkelte av mine venner kan se mine bilder f.eks. Det er fint mulig å være på facebook uten å brette ut hele privatlivet sitt. 

jeg er på facebook, har møtt mye kjekke mennesker rundt på reiser og facebook er en valdig fin måte å holde kontakten på

Ja, det har jeg. Holdt ut ei stund uten så ble presset for stort og nå koser jeg meg på facebook! ;)

MittAndre <3 skrev:
Ja, det har jeg. Holdt ut ei stund uten så ble presset for stort og nå koser jeg meg på facebook! ;)

kjenner presset veldig godt nå for tiden, så plutselig er jeg vel èn av mange jeg også.... rrrr! Var sikker på at staheten min skulle vinne denne gangen også...

Senator Malin skrev:
Ja og jeg kunne heller aldri ha levd uten! 

Jeg har facebook, jeg va en av de trege som fikk det :p

Nå har jeg hatt facebook innmari lenge, og sambo som ikke har følt behovet for det, han registrerte seg der i foregårs :p

Back
Topp