FA***!!!!!!!!!!!!!!!!

Barbro74

Glad i forumet
Blir så himla oppgitt å lei meg selv om jeg egentlig kan skylde meg selv!!!!!

Jeg raste ned i vekt etter fødselen, la på meg ca 8 kg mens jeg gikk gravid, gikk ned 13 kg i løpet av kort tid etterpå og nå har jeg hæærn fløtte meg lagt på meg nesten 15 kg [:@][:@][:@][:@][:@][:(][:(][:(][:(][:(]

Får ett så ufattelig søtbehov etter graviditeten, har fått det med de 4 andre også, men denne gangen så hadde jeg bestemt meg på forhånd at jeg ikke skulle gi etter, at jeg skulle være sterk osv osv osv.....

Og så går jeg så skikkelig på trynet så det synger etter[:(][:(][:(][:(][:(]  *Prøvde de gamle buksene mine her nå som jeg brukte på denne tiden i fjor og jeg fikk de jo søren i meg ikke over rumpa engang[:@][:@][:@][:@]

Vurderer faktisk veldig sterkt å begynne å røyke igjen for da slipper jeg unna suget etter alt annet, men det er jo ikke bra det heller..... WHAT TO DO for pokker[:@][:@][:@][:@]??????

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ

Sorry, men dette er faktisk min FØRSTE sytetråd på alle disse mnd (tror jeg) så jeg syntes jeg kunne få lov å ta av litt nå[8|]

Noen tips jenter ang matvaner osv???

Huffa! Jeg har det på samme måte så du får ingen tips av (for jeg har ingen) men masse medfølelse og forståelse:)

Jeg har vanligvis ikke så stort søtbehov, men nå som jeg ammer er det mye større! Fungerer for meg å kutte ned (ikke helt bort) på sukkeret og trene. Når jeg trener får jeg samtidig lyst å være litt sunnere og det er lettere å begrense sukkerinntaket, samtidig blir behovet mindre når jeg spiser mindre søtt.
(Ikke begynn å røyk da...)

ORIGINAL: kristinpia84

Huffa! Jeg har det på samme måte så du får ingen tips av (for jeg har ingen) men masse medfølelse og forståelse:)

signere

Jeg har også sykt lyst på godteri til alle mulige tider nå. Men det gjelder og ikke gå på butikken når man er sulten, for da tar man ikke med seg alt det ekstra man har lyst på. Da får man ikke den "godteskuffen" hjemme heller. Jeg kan hvertfall ikke ha noe i hus for da blir det borte hvis ikke gubben allerede har vært før meg [:D]

ORIGINAL: myprecious

Jeg har også sykt lyst på godteri til alle mulige tider nå. Men det gjelder og ikke gå på butikken når man er sulten, for da tar man ikke med seg alt det ekstra man har lyst på. Da får man ikke den "godteskuffen" hjemme heller. Jeg kan hvertfall ikke ha noe i hus for da blir det borte hvis ikke gubben allerede har vært før meg [:D]

Prøver å ikke ha så mye her jeg heller for jeg har 4 stk snopdetektiver her hjemme som sniker i skapet[:D]  Verste er som du sier når jeg er i butikken.... Har så lett for at det er en sjokolade eller to som av en eller annen grunn finner veien opp i handlekurven. Men jeg MÅ jo bare sette ned foten  altså og bli skikkelig sint på meg selv hver gang jeg "taper" kampen mot sjokoladen!!

Bruker vanligvis 38/40 i bukser og nå begynner str 44 å bli trangt[8|][:(][:@]  Kan ikke fortsette sånn[:@]

Off!! [&:]
Jeg har det på samme måte!! Er virkelig sjokoholiker..
Har gått ned 2kg nå på 1 uke[;)]
Men tyner meg når det gjelder alt da.. er nå en strl 44
,men er til vanlig strl 40.. Så jeg har 10kg igjen, og idag sprakk jeg å spiste en gooood dose sjokolade på rekord tid... Gikk en laaaang tur etterpå med tvillingvogn og var helt pest etterpå.. Håper det veide opp for det litt..[8D]

Men jeg tenker mat hele veien, dagen lang! Unner meg selv ingenting, spiser lite og ofte.

Lykke til!! [:D] (jeg trenger det hvertfall.. [8D])

Kjenner meg veldig godt igjen!! [:(] Jeg har sykt lyst å begynne å røyke eller snuse igjen!! Jeg tygger tyggis dagen lang.. Da har jeg i alle fall noe i munnen som ikke får kiloene til å rase og som ikke er skadelig for lillegutt..

Jeg sliter også noe ENORMT med dette søtbehovet!!! det er helt skummelt! Men det kommer nok av at vi ammer og blir tappat for næringstoffener.... bare dumt at det er disse godteriene som frister mest da og ikke all den sunne maten me alle den gode næringen.....
Du kan jo prøve med noen søte frukter i stede? Jeg har spist en del annanas.... det hjelper litt for meg.
Kanskje det også kan hjelpe med mange små måltider slik at du får dekket opp den næringen som går tapt i amming og at du da kan slippe å bli sulten på alt det gode?
Jeg har merket det at de dagene jeg spiser ofte så har jeg ikke samme behovet for sjokoladen.... Men jeg hiver meg alt for lett i fristelsen da jeg ikke har merket at jeg går opp i vekt enda..... da er det ikke så lett å være streng med seg selv!
Håper du kan finne noe "sundt" å spise som døver søtbehovet.... Føler med deg hvordan du har det og fårstår veldi godt at du blir frustrert!

Har det akkurat på samme måten. Spiser sjokolade i smug så fort jeg har sjangsen til det, har ingen kontroll. Er faktisk verre nå enn når jeg var gravid. Heldigvis har jeg ikke lagt på meg så mye enda, men det kommer vel..

Kanksje jeg får kjøpe meg en masse pakker med tyggis, det var en god ide[:)]  Da har jeg noe i munnen hele tiden hvertfall....

Har ikke lyst til å begynne å røyke igjen for jeg har 5 flotte barn jeg må ta meg av og jeg blir jo ikke akkurat yngre[8|]
Må bare bli strengere med meg selv tror jeg og VIRKELIG bli sint!

Men takk for innspill jenter, og ideer.... Men må nok innrømme at jeg var så deppa i går etter å ha vært på vekta så jeg dyttet i meg en pakke med den jæ%"#% DOTSen[:@][:@]  Har ikke spist noe usunt i dag da og vært å kjøpt meg pærer, epler og ananas[;)] Får se om det hjelper litt....

huff... skjønner at det er vanskelig for deg!!

har du prøvd nutrilett, nutrislim eller noka barene?? de er det masse vitaminer i, mindre kcal og rett og slett MYE bedre enn vanlige sjokolader som er STAPP fulle med "tomme" kcalorier!! (selvom d er himla godt...) [8|][&o]
hjelper ihverfall masse på søt-suget mitt med disse barene! [;)][:)]

eller hva med å ha EN såkaldt "spisedag" i uken?? det har jeg og sambo... hver lørdag koser vi oss med akkurat det vi har lyst på!
viktig å ikke kutte helt, da er det lett å sprekke [;)]

ORIGINAL: *MommyToBe*

huff... skjønner at det er vanskelig for deg!!

har du prøvd nutrilett, nutrislim eller noka barene?? de er det masse vitaminer i, mindre kcal og rett og slett MYE bedre enn vanlige sjokolader som er STAPP fulle med "tomme" kcalorier!! (selvom d er himla godt...) [8|][&o]
hjelper ihverfall masse på søt-suget mitt med disse barene! [;)][:)]

eller hva med å ha EN såkaldt "spisedag" i uken?? det har jeg og sambo... hver lørdag koser vi oss med akkurat det vi har lyst på!
viktig å ikke kutte helt, da er det lett å sprekke [;)]

Ja sist jeg gikk ned en del så brukte jeg Nutrilett, men jeg har ikke brukt det nå for jeg trodde kanskje man ikke skulle spise "sånt" når man ammet..... Men nå har jeg begynt å gå mer og mer over på flaske for ho bare sovner med puppen så nå er den til kos.

Kan jeg da også begynne på pulveret feks??

du kan bruke nutrilettbarer og shaker når du ammer! det er jeg VELDIG sikker på [;)] les på pakningen, sånn tilfelle jeg surrer [:)][8D]

slo opp i boka mi nå, og det står ingenting om at ikke ammende kan spise nutrilett [;)] (mens Fettsyren CLA skal man helst unngå)

Huffa, kjennes nesten som en besettelse - MÅ ha no snop!!

Så, ingen gode tips, er like gal selv. Er veldig langt fra å passe inn i buksene her i gården ja[:'(]

du kan bruke nutrilettbarer og shaker når du ammer! det er jeg VELDIG sikker på [;)] les på pakningen, sånn tilfelle jeg surrer [:)][8D]

slo opp i boka mi nå, og det står ingenting om at ikke ammende kan spise nutrilett [;)] (mens Fettsyren CLA skal man helst unngå)

Da skal jeg hvertfall ned i butikken etterpå og nå er det ingen BØNN! Skal i bryllup 10 juli også så jeg har lyst til å se litt fin ut hvertfall[8|]

Tusen takk for svar og tips hvertfall jenter, kjennes ut som om jeg stanger hue i veggen innimellom og da er det digg å få ut litt her inne[:)]

ORIGINAL: Barbro74

Da skal jeg hvertfall ned i butikken etterpå og nå er det ingen BØNN! Skal i bryllup 10 juli også så jeg har lyst til å se litt fin ut hvertfall[8|]

Tusen takk for svar og tips hvertfall jenter, kjennes ut som om jeg stanger hue i veggen innimellom og da er det digg å få ut litt her inne[:)]

bare hyggelig vettu... [:)][;)] Ps; du er ikke alene om å stange hue i veggen [8D]

Jeg fikk et tips fra HS ha et gummistrikk på håndleddet og hver gang du får lyst på noe søtt dra i det[;)] utrolig ubehagelig men veldig effektivt[:D] 

Back
Topp