F**** visdomstenner

Valentiine91

Forelsket i forumet
Er det noen her som har fått visdomstenner ??

Hvor lang tid tok det før de kom, å smerten forsvant ?? Er ikke like vondt hele tiden, kommer å går [:-]
Å når det er veldig vondt så førles det ut som det er i de tenna ved siden av, er det helt normalt ??
Å er mer inntenst nede en oppe [8D]

Er lei av det nå ja.. Håper det bare stopper snart [:)]

Jeg har fått 3. to har jeg merket og en merket jeg ikke, den bare var der sånn plutselig.

Den første brukte vel nesten 2 år på å komme opp. Gikk i rykk og napp og det var fanden så vondt til tider.
Var liksom konstant hoven inni kjeften.
Den andre brukte også lang tid, men det gikk veldig lenge mellom hver gang den "vokste".Men det var fanden så vondt når det holdt på.
Varte vel et par tre uker, husker ikke helt.

Nede så virker det som den ikke kommer helt fram pgr. kjøttet.
Det er vel også derfor de ofte kan bli fort dårlig siden det samler seg matrester neddi disse lommene.

Husker jeg følte meg litt lamma i kjakan til tider fordi det var vondt.
Til slutt så stopper det[:)]

værre er det vel fordi som har veldig dårlig visdomstenner å MÅ trekke dem[&:] det tror jeg er vondt.

når pappa fikk sine så sprengte det på for han fikk begge nede likt og han sa at han trodde huet hans skulle eksplodere.
og plutselig så sprakk disse kulene, da tanna kom igjennom og det letta hele trykket sa han.[&:]

Hmm, visdomstennene mine begynte å komme for noen år sien. De to oppe kom fort opp, var ikke mye vondt. Men de to nede lå å ventet kjempelenge før de begynte på presse på igjen. Tanna på høyresiden var dritvond. Ble bare verre og verre og verre, tilslutt kunne jeg ikke snakke for hvis tunga kom i veien, var det nesten så vondt at jeg besvimte. Måtte til tannlegen. Han fant ut at det lå for mye løst tannkjøtt over, så han måtte skjære og brenne det bort. Straks det var gjort har det ikke gjort vondt.
Men de kom støtvis, kom halvveis til syne før de hadde noen år med pause før de pressa på igjen.

Back
Topp