F#¤%& i svarte!

jentami*

Elsker forumet
emoticon ååååååå!!!!!!!!

Jeg må bare innse at jeg IKKE KAN å lage sjokoladekaker!
Nå har jeg stått på kjøkkenet i ----> 2 <---- timer å laget sjokolade kake!

Skulle dele av ett stykke.. Den er rå inni!

Ååååååhhhhhh!

søk på misslykket sjokoladekake :) den SKAL være rå inni :) litt iallefall:) 

~knocked up~ skrev:

Haha! Du fikk meg hvertfall til å le:p
Kanskje jeg skal si at det ER sjokolade kake, der raw food:p

stikk en strikkepinne i midten av kaka før du tar den ut, eller steketermometer evt en gaffel... henger det deig igjen så er den ikke ferdig :)

*UtspyttaLaban* skrev:
Sier det igjen OREO!!!
Den kan du ikke feile på, den skal ikke i stekeovn

Googler

jentami* skrev:

*UtspyttaLaban* skrev:
Sier det igjen OREO!!!
Den kan du ikke feile på, den skal ikke i stekeovn

La ut info i den andre tråden din

Googler

noe jeg lærte er at det er forskjell fra ovn til ovn....en kake skulle liksom stå i 30 minutter...den måtte i godt over 1 time i min ovn..mens i den nye kunne den stå korterer...

sjokoladekake bør så 45 minutter, er det stor bør den kansje stå mer....

men tror meg...jeg har selv laget en GOD del ødlagte kaker...ikke lærer jeg heller...selv om den står i 45 minutter...

men skjokoladesukkerbrød..den blir bra

*Aulile* skrev:
stikk en strikkepinne i midten av kaka før du tar den ut, eller steketermometer evt en gaffel... henger det deig igjen så er den ikke ferdig :)

sign! Beste måten å finne ut om kaka er ferdig eller ei. :-)

Foxy84 skrev:
noe jeg lærte er at det er forskjell fra ovn til ovn....en kake skulle liksom stå i 30 minutter...den måtte i godt over 1 time i min ovn..mens i den nye kunne den stå korterer...

sjokoladekake bør så 45 minutter, er det stor bør den kansje stå mer....

men tror meg...jeg har selv laget en GOD del ødlagte kaker...ikke lærer jeg heller...selv om den står i 45 minutter...

men skjokoladesukkerbrød..den blir bra

Ja vet det. Vår ovn er egenlig litt varmere enn andre. Men vi har ikke 175 grader feks vi har 170 og 180 grader.
Får holde meg til å lage peanuttkake, iskake og kokoskaker for det kan jeg:p

Ikke sikkert d er din feil en gang ;) Jeg har laga kaker før med den gamle stekeovnen og d gikk fint. Men når vi flytta så kan jeg ikke steke kaker i den av en eller annen merkelig grunn. Samme hva jeg gjør så hever døm lite og er rå inni, døm blir rett og slett ikke ferdig i den ovenen!

Steketiden som står i oppskriftene er jo bare en pekepinne. Man må jo kjenne etter selv, med en kniv, strikkepinne, kakenål e.l.

evt bruke mer bakepulver eller egg. men strikkepinne/pinne trikset virker jo. den blir ikke klissete om kaken er ferdig,

Miss Claymore! skrev:

*Aulile* skrev:

jeg har ei sjokolade kake oppskrift med kefir/kulturmelk i og den er kjempe enkel, til og med jeg greier å lage den!! og jeg er heller ikke god på kake baking!!

bondekone skrev:

Miss Claymore! skrev:

*Aulile* skrev:

Gjorde det med strikke pinne  Var ingen ting på pinnen da jeg tok "testen". Prøvde på flere plasser. Men da jeg tok ut kaka så bare sank den helt sammen..
Så.. :p

Vi har sånn nyere fancy ovn med sånn komfyr topp eller hva det heter.

jentami* skrev:

~knocked up~ skrev:

haha jo men det er sant.. den er veldig god:)

Mislykket sjokoladekake

Ingredienser Bilde
4 egg
2 dl sukker
200 g kokesjokolade
200 g smør
2 1/2 dl mel
1 ts bakepulver

Sjokoladeglasur:
1 plate kokesjokolade (100 g)
2 ss appelsinjus
Mislykket sjokoladekake
Slik gjør du
Pisk eggedosis av egg og sukker. Smelt sjokolade og smør sammen, og rør det inn i eggedosisen vekselvis med sammensiktet mel og bakepulver. Stek i smurt og melstrødd rund form, 22-24 cm i diameter, ved 225 grader i 20 minutter. Pass på så den ikke blir brent på toppen, skru heller ned varmen litt. Kaken skal ha en bløt kjerne. 

Pynt med en plate kokesjokolade som er smeltet i 2 ss appelsinjus. Ikke rør i sjokoladen før den er helt myk.
Spesielle egenskaper
Rask å lage

~knocked up~ skrev:

jentami* skrev:

~knocked up~ skrev:

haha jo men det er sant.. den er veldig god:)

Mislykket sjokoladekake

Ingredienser Bilde
4 egg
2 dl sukker
200 g kokesjokolade
200 g smør
2 1/2 dl mel
1 ts bakepulver

Sjokoladeglasur:
1 plate kokesjokolade (100 g)
2 ss appelsinjus
Mislykket sjokoladekake
Slik gjør du
Pisk eggedosis av egg og sukker. Smelt sjokolade og smør sammen, og rør det inn i eggedosisen vekselvis med sammensiktet mel og bakepulver. Stek i smurt og melstrødd rund form, 22-24 cm i diameter, ved 225 grader i 20 minutter. Pass på så den ikke blir brent på toppen, skru heller ned varmen litt. Kaken skal ha en bløt kjerne. 

Pynt med en plate kokesjokolade som er smeltet i 2 ss appelsinjus. Ikke rør i sjokoladen før den er helt myk.
Spesielle egenskaper
Rask å lage

Trodde du tulla jeg

hehe nei, men godt du fikk deg en latter

Back
Topp