Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
jentami* skrev:
Sier det igjen OREO!!!*UtspyttaLaban* skrev:
Den kan du ikke feile på, den skal ikke i stekeovn
La ut info i den andre tråden din
Googler
stikk en strikkepinne i midten av kaka før du tar den ut, eller steketermometer evt en gaffel... henger det deig igjen så er den ikke ferdig :)*Aulile* skrev:
noe jeg lærte er at det er forskjell fra ovn til ovn....en kake skulle liksom stå i 30 minutter...den måtte i godt over 1 time i min ovn..mens i den nye kunne den stå korterer...Foxy84 skrev:
sjokoladekake bør så 45 minutter, er det stor bør den kansje stå mer....
men tror meg...jeg har selv laget en GOD del ødlagte kaker...ikke lærer jeg heller...selv om den står i 45 minutter...
men skjokoladesukkerbrød..den blir bra
bondekone skrev:
Miss Claymore! skrev:
stikk en strikkepinne i midten av kaka før du tar den ut, eller steketermometer evt en gaffel... henger det deig igjen så er den ikke ferdig :)*Aulile* skrev:
sign! Beste måten å finne ut om kaka er ferdig eller ei. :-)
jentami* skrev:
søk på misslykket sjokoladekake :) den SKAL være rå inni :) litt iallefall:)~knocked up~ skrev:
Haha! Du fikk meg hvertfall til å le:p
Kanskje jeg skal si at det ER sjokolade kake, der raw food:p
Mislykket sjokoladekake |
||||
|
||||
| Slik gjør du | ||||
| Pisk eggedosis av egg og sukker. Smelt sjokolade og smør sammen, og rør det inn i eggedosisen vekselvis med sammensiktet mel og bakepulver. Stek i smurt og melstrødd rund form, 22-24 cm i diameter, ved 225 grader i 20 minutter. Pass på så den ikke blir brent på toppen, skru heller ned varmen litt. Kaken skal ha en bløt kjerne. Pynt med en plate kokesjokolade som er smeltet i 2 ss appelsinjus. Ikke rør i sjokoladen før den er helt myk. |
||||
| Spesielle egenskaper | ||||
| Rask å lage |
~knocked up~ skrev:
jentami* skrev:
søk på misslykket sjokoladekake :) den SKAL være rå inni :) litt iallefall:)~knocked up~ skrev:
Haha! Du fikk meg hvertfall til å le:p
Kanskje jeg skal si at det ER sjokolade kake, der raw food:p
haha jo men det er sant.. den er veldig god:)
Mislykket sjokoladekake
Ingredienser Bilde 4 egg
2 dl sukker
200 g kokesjokolade
200 g smør
2 1/2 dl mel
1 ts bakepulver
Sjokoladeglasur:
1 plate kokesjokolade (100 g)
2 ss appelsinjusSlik gjør du Pisk eggedosis av egg og sukker. Smelt sjokolade og smør sammen, og rør det inn i eggedosisen vekselvis med sammensiktet mel og bakepulver. Stek i smurt og melstrødd rund form, 22-24 cm i diameter, ved 225 grader i 20 minutter. Pass på så den ikke blir brent på toppen, skru heller ned varmen litt. Kaken skal ha en bløt kjerne.
Pynt med en plate kokesjokolade som er smeltet i 2 ss appelsinjus. Ikke rør i sjokoladen før den er helt myk.Spesielle egenskaper Rask å lage