Føtter som sovner (bakovervendt i bil)

Loop

Betatt av forumet
Min eldste (ble nylig 4) har så problemer med at føttene sovner når vi kjører bil. Sitter bakovervendt i britax multitech. problemet har blitt verre og verre og nå kan vi ikke kjøre mer enn maks 10 min før det er hyl og skrik fra baksetet. Det er et reelt problem for hun klarer ikke å stå på beina når vi kommer frem.

Hva gjør man da? Bytter til beltestol?

ja det hadde jeg gjort

Vi hadde samme problemet med lillegutt. Begynte vel for en måneds tid siden...

Vi har gracoduologic og kunne heldigvis bytte fra IIstolen til IIIstolen. Nå er stolen brattere og dermed har han mindre bøyde knær.

Kan du legge ned seteryggen mere? Slik at han får mer plass til beina...

Vi hadde samme problem og byttet da til en beltestol ja. Da var vel N rundt 3,5 år eller noe slikt[:)]

jeg hadde byttet til beltestol da

ORIGINAL: Buebe0708

Vi har gracoduologic og kunne heldigvis bytte fra IIstolen til IIIstolen. Nå er stolen brattere og dermed har han mindre bøyde knær.

Nei, vi har prøvd å montere setet litt lenger bak og med kortere støtteben, men det hjelper ikke. Synes det er så trangt for beina i multitechen i forhold til besafe som lillebror sitter i [:@]

ville ha byttet jeg da..er selv ei som sliter MYE med at både armer og bein sovner fort,og det er så ubehagelig og vondt i lengden.. men har han sko på seg når dere kjører??

ORIGINAL: RobinHood

Hvor tung og lang er hun? Beltestoler går jo ikke på alder, men på vekt.

Kjedelig når det er sånn at føttene sovner. Hva med å ta av sko? Funker det?

15 kg så det går akkurat. Har prøvd uten sko, få henne til å sprelle med beina etc. Kommer ikke på noe annet man kan prøve

Det har begynt å bli ett problem her og med hun på snart 5år, hjelper å ta av skoene. Vi har beltestol klar men siden hun ligger å bikker akkurat over og under 15kg vil jeg helst vente litt til. Men hadde det vært fysisk mulig hadde hun aldri fått bytta[8D]

ORIGINAL: nemi.marselia

Det har begynt å bli ett problem her og med hun på snart 5år, hjelper å ta av skoene. Vi har beltestol klar men siden hun ligger å bikker akkurat over og under 15kg vil jeg helst vente litt til. Men hadde det vært fysisk mulig hadde hun aldri fått bytta[8D]

Vi har akkurat kjøpt en beltestol til å ha hos besteforeldre. Hun fikk prøve den på en kort tur for noen dager siden, men jeg synes det var skikkelig ekkelt å kjøre [&:] Skikkelig bv-bakoverhjernevasket [8D]

HVa med å prøve å bytte stete med lillebror?

Hvor lang er hun?

Kan du prøve å bytte stolene fra besafe til multitech for å se hvordan det går da med føttene? Vet ikke hvordan de er i kg og størrelse så kanskje et dumt forslag.... 

Kan du prøve å bytte stolene fra besafe til multitech for å se hvordan det går da med føttene? Vet ikke hvordan de er i kg og størrelse så kanskje et dumt forslag.... 

Tror jammen jeg skal prøve å bytte om ja. Takk for tips [:)]

hvordan sitter hun med bena da?
T satt i indianerstilling, og vekslet på beinstillinga under turen.. Har aldri opplevd sovende ben på biltur, og vi har kjørt endeeeel mil...

Bytte om var et veldig godt forslag siden hun ikke veier mer enn 15 kg. MT gir dessverre dårlig benplass syntes jeg. Mye mer fornøyd med TWE personlig, har begge.

Har det helt likt her, guttungen blir 3 i Juli, har prøvd uten sko og, funker ikke. Blir snart til at vi snur han..

ORIGINAL: Dollface

hvordan sitter hun med bena da?
T satt i indianerstilling, og vekslet på beinstillinga under turen.. Har aldri opplevd sovende ben på biltur, og vi har kjørt endeeeel mil...

Sitter i indianerstilling hun også. Lurer på om det er arvelig, for jeg har også veldig lett for å få sovende armer og bein [8|]

ORIGINAL: Loop

Nei, vi har prøvd å montere setet litt lenger bak og med kortere støtteben, men det hjelper ikke. Synes det er så trangt for beina i multitechen i forhold til besafe som lillebror sitter i [:@]

Hva med å sette lillebror i hennes stol og henne i besafen da?
Hva syns hun om den?
(Så du fikk tips om det fra andre... hehe... men jaja... da har jeg sagt det og..) [:-]
Om ikke det går.. hadde jeg gått for beltestol ja.

Back
Topp