Førstgangsfødende og mens-smerter fra h*****

Lidivine

<3 <3
Hei og hå og god kveld!!

Jeg har i mer eller mindre hele dag hatt kraftige mens-smerter som har kommet og gått + tidvis tak helt nederst i ryggen. Det finnes ikke noe system på hvor ofte de kommer eller går da det har vært veldig uregelmessig,men de har ikke vært verre enn at jeg klarte og sovne bort en halvtime i ettermiddag. Si at de har kommet og gått ca 5-6 ganger i timen.
Jeg er fullstendig klar over at dette kan være noe som man kan oppleve flere uker før fødselen trer i kraft, men jeg har aldri tidligere i svangerskapet hatt noen vondter så derfor lurer jeg, og ønsker å spørre om det er fleregangsfødende som kan komme med noen erfaringer her? Er det dette dem kaller modningsrier/maserier kanskje? :) Jeg skal ikke til jordmor før om 6 dager og kjenner jeg kløøøøør i fingra etter å vite om jeg er moden eller ei. Er forøvrig 37+1 idag :)
Ønsker alle en fin og smertefri kveld ;)

Har ikke noe klokt svar egentlig, men jeg tipper det er modningsrier. Hvis det ikke gir seg ville jeg ringt jordmor/føden og bedt om en liten sjekk:)

Sent from my iPhone using BV Forum

Har ikke noe klokt svar egentlig, men jeg tipper det er modningsrier. Hvis det ikke gir seg ville jeg ringt jordmor/føden og bedt om en liten sjekk:)

Sent from my iPhone using BV Forum
Tror ikke jeg har mer å si enn å signere denne altså.. Hold ut og tenk at så nærme har du aldri vært som du er nå :)

Ja,jeg har også kommet frem til at d må være modningsrier! Alt jeg leser og hører av erfaringer tyder på det..men allti så gøy å høre andres historier og erfaringer:)
åååå, dette er SÅ spennnede! ALT er spennnede! Føles ut som om jeg er med i et spill,der jeg skal vinne verdens største gevinst,men at jeg ikke vet akuratt når jeg får gevinsten :))
Nå kommer takene hvert 10 min ca, med en varighet på 10-15 sek,og jeg regner med at det dabber nok av utover kvelden/natten,men godt å vite at det modner hvertfall. Jeg skal holde dere oppdatert om d skjer noen endring:)

Hvem vet, det kan jo være du som blir første mann ut :) Jeg hadde aldri modningsrier eller kynnere med første. Eller, jeg fikk vel modningsrier siste døgnet før fødselen startet - for jeg tror ikke det var rier jeg hadde det første døgnet av "fødselen". Det andre døgnet tok det seg opp liksom.

Lykke til :)

Har vært på samme måte her idag. Spennende er det i hvertfall, til tross for at det er ubehagelig og vondt ;)

Satt akkurat å lurte på det samme sjøl. Fikk plutselig veldig vondt, som mens smerter og i ryggen. Har ikke hatt noen kynnere enda i svangerskapet, så følte meg mye roligere nå....var sikkert det de var. :)
Men mini kan vente litt til, er 34+5. :cool:
Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Back
Topp